Stránka 1 z 2

P0234 - Boost Pressure Control Circuit Negative Deviation

Napsal: 25 bře 2017, 16:01
od Jenu24
Zdravim.
Asi 2 roky mam auto (Z17DTH) v stave, ked pri vacsiej rychlosti a zatazi hadze nudzovy stav. Vacsinou je to rychlejsia jazda na dialnici. Cez OPCOM som nasiel tuto chybu: P0234 (negative deviation), ci je zrejme pretlak turba. Verim ze sa tu najdu nejake tipy, co s tym, pripadne u niekoho spolahliveho v Bratislave. Uz som do tejto 12rocnej astri investoval nemaly peniaz a frustruje ma ze ma nechava v stichu :/ ked potrebujem vykon. Clankov a na P0243 je po internete dost (vratane tohoto fora), zial neviem sa pohnut dalej.

Navstivil som niekolko servisov
september 2016 / 1. servis robili nasledovne ukony:

kontrola solenoidu (vraj sa hybe)
precistenie nasavacich klapiek
precistenie EGR ventilu
chybu sa im nepodarilo odstranit a rozlucili sme sa

marec 2017 / 2. servis mi odporucili:
repas truba, bol tam unik oleja a rozhaseny stred (nastavene PASS: 98.9%)
vymena filtrov, oleja...

nezavisle od tejto chyby som este menil:
bateria
starter
rozvody
ticky stabilizatorov
radio
brzdy
filtre
nove penu 17''
a samozrejme olej pravidelne ;)

Chyba sa stale objavuje. Tak som auto zobral na D1tku s opcomom a nahral som live data. Nahral som 4 minuty, z toho nudzak hodilo asi v prvej tretine. Spravil som aj zopar grafov. Zaujimave mi prisli udaje z EGRka, ktore bolo v septembri cistene. Moze EGRko polroka po precisteni hadzat taketo nezmysly?

prilohy grafy jpg:
https://drive.google.com/open?id=0BxJjJ ... lc3NWR6bDQ
https://drive.google.com/open?id=0BxJjJ ... XBOMnlxdnM
https://drive.google.com/open?id=0BxJjJ ... kNWb1NMOHc
https://drive.google.com/open?id=0BxJjJ ... 3FGaXVPSjA

priloha ilve data v XLSX:
https://drive.google.com/open?id=0BxJjJ ... UtTTWRjQXc

Dakujem, Jan

Re: P0234 - Boost Pressure Control Circuit Negative Deviatio

Napsal: 25 bře 2017, 16:45
od milanick
Sprav jeden graf na trojke od 1500-4500 rpm na plny kotol.
Daj tam boost pressure, boost pressure command,solenoid. V Y tlak , v X otacky motora. Hod to sem.

Re: P0234 - Boost Pressure Control Circuit Negative Deviatio

Napsal: 25 bře 2017, 17:16
od milanick
Pre priklad.

Re: P0234 - Boost Pressure Control Circuit Negative Deviatio

Napsal: 25 bře 2017, 17:20
od Jenu24
Dakujem, za reakciu. Snazim sa to vytiahnut z toho exelu, isel som na plny kotol od 3. stupna po 5. Akurat musim odtial nejako vydolovat ten usek na trojke. Spravim

Re: P0234 - Boost Pressure Control Circuit Negative Deviatio

Napsal: 25 bře 2017, 18:37
od Jenu24
milanick píše:Sprav jeden graf na trojke od 1500-4500 rpm na plny kotol.
Daj tam boost pressure, boost pressure command,solenoid. V Y tlak , v X otacky motora. Hod to sem.
Toto sa mi podarilo spravit, zial som prudky amater v Excely. Takze ten graf asi nieje podla tvojich poziadaviek ;) Preto davam do priohy aj XLXS subor. Dakujem

Re: P0234 - Boost Pressure Control Circuit Negative Deviatio

Napsal: 25 bře 2017, 20:51
od milanick
Tento priebeh vyzera dobre. Pokus sa vystrihnut priebeh kedy to do nuzdaku padlo. Mne padalo auto kedysi do nudzaku tiez kvoli pozitivnej odchlke plniaceho tlaku a sposoboval to solenoid, ale mne to prestrelilo boost command stale a v celom rozsahu,tebe to na tej trojke uregulovalo pekne.

Re: P0234 - Boost Pressure Control Circuit Negative Deviatio

Napsal: 26 bře 2017, 16:44
od Jenu24
Pribalujem data, kde to padlo do nudzaku. Neviem presne na sekundu, dufal som ze to opcom zaznamena tiez, radsej som sa venoval volantu. Len tak pre ujasnenie pojmov. Spominas pozitivnu odchylku, ale mne to hadze asi negativnu.

Pozitivna > podtlak
negativna > pretlak


Ten solenoid si prosim ta menil za novy?
Dakujem

Re: P0234 - Boost Pressure Control Circuit Negative Deviatio

Napsal: 26 bře 2017, 17:29
od milanick
presne naopak.
pozitivna odchylka = vyssi tlak.
Ano novy cca 60E

Re: P0234 - Boost Pressure Control Circuit Negative Deviatio

Napsal: 26 bře 2017, 17:34
od milanick
v tom druhom grafe si nudzak nemal. to by si na konci nemal 250kpa tlak...
ked auto padne do nudzaku, netaha az pokial znova nenastartujes.

Re: P0234 - Boost Pressure Control Circuit Negative Deviatio

Napsal: 26 bře 2017, 17:48
od milanick
Vsade tam kde je realny tlak vyssi ako boost cmd. je to zle. Ak je cmd prekroceny dlhsie ako 5-6sec. padne do nudzaku.
Tvoj solenoid sa zufale snazi ubrat tlak cca 30% hodnota, ale tlak neklesa.