Po zvýšené zátěži motor nejde do otáček.
Napsal: 11 zář 2016, 18:19
Zdravím, už dlouho pročítám různá fóra ohledně tohoto konkrétního problému, ale nikde jsem nenašel téma s totožným problémem, tak jsem se rozhodl založit téma nové.
Vlastním Astru H s dieselm 1,3, konkrétně Z13DTH. Auto jede krásně, tankuju do něj převážně Verva Diesel u Benziny, takže žádný nekvalitní patos a snažím se jezdit šetrně dle dieselových zásad.
Problém přichází při zvýšené zátěži motoru, kdy jej je potřeba vytočit do vyšších otáček, například rozjezd do kopce na semaforu, krátký řadící pruh na rychlé silici atd. Motor, když se vytočí např. k 3000 otáčkám, nebo třeba výš, a potom se zařadí vyšší převodový stupeň, např. z trojky na čtyřku, přestává chvíli táhnout pokud je u otáček kolem 1300, je to totální líná svině. Jakmile se ale dostane k otáčkám, kde zabírá turbo, což je u tohoto motoru nějaký 1700 otáček, zase se to rozjede a táhne to hezky. Toto trvá třeba 20 - 30 sekund (ten totální výpadek tahu motoru) kdy auto není schopné ani při plynu na podlaze na rovince, nebo dokonce z kopečka zvýšit otáčky, motor nereaguje, jako bych prostě netlačil na plyn. Po chvíli klidné jízdy zase OK a auto táhne i z otáček kolem 1200 uplně v pohodě a bez problémů. Objevuje se to hlavně při vyšších převodových stupních jako 4, 5, 6, tudíž musím často podřazovat, abych byl v otáčkách, kdy běží turbo.
Nejdivnější na tom ale je, že se to děje jen někdy. Občas se to stane, občas ne. Byl jsem na diagnostice, vše OK, nic v servisu nenašli. Co jsem procházel fóra s podobnými problémy, tak jsem usoudil, že by mohl být problém s EGR ventilem, nebo váhou vzduchu, ale to mi servisák řekl, že váha vzduchu spíš ne, že by to auto nechtělo ani při turbu jet a EGR ventil nevím. Spíš mi to přijde jako nějaká elektronika pedálu, nebo nějaké čidlo chybně občas hlásí, jelikož se to stává opravdu jen někdy. Prostě jako by do motoru nešla skoro žádná nafta. Už opravdu nevím. Podtlaky jsou OK, motor krásně těsní, nikde kapalina neuniká.
Jsem automobilový panic, učím se s tímhle autem, jelikož je moje první, takže v motoru se moc nevyznám a montovat se v něm bojím.
Díky za každou radu.
Vlastním Astru H s dieselm 1,3, konkrétně Z13DTH. Auto jede krásně, tankuju do něj převážně Verva Diesel u Benziny, takže žádný nekvalitní patos a snažím se jezdit šetrně dle dieselových zásad.
Problém přichází při zvýšené zátěži motoru, kdy jej je potřeba vytočit do vyšších otáček, například rozjezd do kopce na semaforu, krátký řadící pruh na rychlé silici atd. Motor, když se vytočí např. k 3000 otáčkám, nebo třeba výš, a potom se zařadí vyšší převodový stupeň, např. z trojky na čtyřku, přestává chvíli táhnout pokud je u otáček kolem 1300, je to totální líná svině. Jakmile se ale dostane k otáčkám, kde zabírá turbo, což je u tohoto motoru nějaký 1700 otáček, zase se to rozjede a táhne to hezky. Toto trvá třeba 20 - 30 sekund (ten totální výpadek tahu motoru) kdy auto není schopné ani při plynu na podlaze na rovince, nebo dokonce z kopečka zvýšit otáčky, motor nereaguje, jako bych prostě netlačil na plyn. Po chvíli klidné jízdy zase OK a auto táhne i z otáček kolem 1200 uplně v pohodě a bez problémů. Objevuje se to hlavně při vyšších převodových stupních jako 4, 5, 6, tudíž musím často podřazovat, abych byl v otáčkách, kdy běží turbo.
Nejdivnější na tom ale je, že se to děje jen někdy. Občas se to stane, občas ne. Byl jsem na diagnostice, vše OK, nic v servisu nenašli. Co jsem procházel fóra s podobnými problémy, tak jsem usoudil, že by mohl být problém s EGR ventilem, nebo váhou vzduchu, ale to mi servisák řekl, že váha vzduchu spíš ne, že by to auto nechtělo ani při turbu jet a EGR ventil nevím. Spíš mi to přijde jako nějaká elektronika pedálu, nebo nějaké čidlo chybně občas hlásí, jelikož se to stává opravdu jen někdy. Prostě jako by do motoru nešla skoro žádná nafta. Už opravdu nevím. Podtlaky jsou OK, motor krásně těsní, nikde kapalina neuniká.
Jsem automobilový panic, učím se s tímhle autem, jelikož je moje první, takže v motoru se moc nevyznám a montovat se v něm bojím.
Díky za každou radu.