Po zvýšené zátěži motor nejde do otáček.
Po zvýšené zátěži motor nejde do otáček.
Zdravím, už dlouho pročítám různá fóra ohledně tohoto konkrétního problému, ale nikde jsem nenašel téma s totožným problémem, tak jsem se rozhodl založit téma nové.
Vlastním Astru H s dieselm 1,3, konkrétně Z13DTH. Auto jede krásně, tankuju do něj převážně Verva Diesel u Benziny, takže žádný nekvalitní patos a snažím se jezdit šetrně dle dieselových zásad.
Problém přichází při zvýšené zátěži motoru, kdy jej je potřeba vytočit do vyšších otáček, například rozjezd do kopce na semaforu, krátký řadící pruh na rychlé silici atd. Motor, když se vytočí např. k 3000 otáčkám, nebo třeba výš, a potom se zařadí vyšší převodový stupeň, např. z trojky na čtyřku, přestává chvíli táhnout pokud je u otáček kolem 1300, je to totální líná svině. Jakmile se ale dostane k otáčkám, kde zabírá turbo, což je u tohoto motoru nějaký 1700 otáček, zase se to rozjede a táhne to hezky. Toto trvá třeba 20 - 30 sekund (ten totální výpadek tahu motoru) kdy auto není schopné ani při plynu na podlaze na rovince, nebo dokonce z kopečka zvýšit otáčky, motor nereaguje, jako bych prostě netlačil na plyn. Po chvíli klidné jízdy zase OK a auto táhne i z otáček kolem 1200 uplně v pohodě a bez problémů. Objevuje se to hlavně při vyšších převodových stupních jako 4, 5, 6, tudíž musím často podřazovat, abych byl v otáčkách, kdy běží turbo.
Nejdivnější na tom ale je, že se to děje jen někdy. Občas se to stane, občas ne. Byl jsem na diagnostice, vše OK, nic v servisu nenašli. Co jsem procházel fóra s podobnými problémy, tak jsem usoudil, že by mohl být problém s EGR ventilem, nebo váhou vzduchu, ale to mi servisák řekl, že váha vzduchu spíš ne, že by to auto nechtělo ani při turbu jet a EGR ventil nevím. Spíš mi to přijde jako nějaká elektronika pedálu, nebo nějaké čidlo chybně občas hlásí, jelikož se to stává opravdu jen někdy. Prostě jako by do motoru nešla skoro žádná nafta. Už opravdu nevím. Podtlaky jsou OK, motor krásně těsní, nikde kapalina neuniká.
Jsem automobilový panic, učím se s tímhle autem, jelikož je moje první, takže v motoru se moc nevyznám a montovat se v něm bojím.
Díky za každou radu.
Vlastním Astru H s dieselm 1,3, konkrétně Z13DTH. Auto jede krásně, tankuju do něj převážně Verva Diesel u Benziny, takže žádný nekvalitní patos a snažím se jezdit šetrně dle dieselových zásad.
Problém přichází při zvýšené zátěži motoru, kdy jej je potřeba vytočit do vyšších otáček, například rozjezd do kopce na semaforu, krátký řadící pruh na rychlé silici atd. Motor, když se vytočí např. k 3000 otáčkám, nebo třeba výš, a potom se zařadí vyšší převodový stupeň, např. z trojky na čtyřku, přestává chvíli táhnout pokud je u otáček kolem 1300, je to totální líná svině. Jakmile se ale dostane k otáčkám, kde zabírá turbo, což je u tohoto motoru nějaký 1700 otáček, zase se to rozjede a táhne to hezky. Toto trvá třeba 20 - 30 sekund (ten totální výpadek tahu motoru) kdy auto není schopné ani při plynu na podlaze na rovince, nebo dokonce z kopečka zvýšit otáčky, motor nereaguje, jako bych prostě netlačil na plyn. Po chvíli klidné jízdy zase OK a auto táhne i z otáček kolem 1200 uplně v pohodě a bez problémů. Objevuje se to hlavně při vyšších převodových stupních jako 4, 5, 6, tudíž musím často podřazovat, abych byl v otáčkách, kdy běží turbo.
Nejdivnější na tom ale je, že se to děje jen někdy. Občas se to stane, občas ne. Byl jsem na diagnostice, vše OK, nic v servisu nenašli. Co jsem procházel fóra s podobnými problémy, tak jsem usoudil, že by mohl být problém s EGR ventilem, nebo váhou vzduchu, ale to mi servisák řekl, že váha vzduchu spíš ne, že by to auto nechtělo ani při turbu jet a EGR ventil nevím. Spíš mi to přijde jako nějaká elektronika pedálu, nebo nějaké čidlo chybně občas hlásí, jelikož se to stává opravdu jen někdy. Prostě jako by do motoru nešla skoro žádná nafta. Už opravdu nevím. Podtlaky jsou OK, motor krásně těsní, nikde kapalina neuniká.
Jsem automobilový panic, učím se s tímhle autem, jelikož je moje první, takže v motoru se moc nevyznám a montovat se v něm bojím.
Díky za každou radu.
- Reklama
Re: Po zvýšené zátěži motor nejde do otáček.
Zkus si vygooglit charakteristiku tohoto motoru. Jedna např. zde http://www.profi-chiptuning.cz/osobni-a ... ti#optimal . Sám píšeš že ti turbo zabírá od 1700 otáček, tak proč to auto týráš pod otáčkama, ještě s tak slabým a choulostivým motorem jako je Z13DTH. Pod nějakých 1800 otáček bys stím neměl vůbec jezdit.
Na naftě neušetříš nic, akorát ničíš motor a dvouhmotu. Např. u mé Z17DTH mám nižší spotřebu při otáčkách kolem 2500 otáček než při 2000 otáčkách a vyšším rychlostním stupni, takže např. 90km/hod jezdím na čtyřku ( kolem 2500 otáček), na čtverec jezdím až do kilča. Pod 1800 otáček vůbec nechodím.
Na naftě neušetříš nic, akorát ničíš motor a dvouhmotu. Např. u mé Z17DTH mám nižší spotřebu při otáčkách kolem 2500 otáček než při 2000 otáčkách a vyšším rychlostním stupni, takže např. 90km/hod jezdím na čtyřku ( kolem 2500 otáček), na čtverec jezdím až do kilča. Pod 1800 otáček vůbec nechodím.
Opel Astra H Caravan 1,7CDTi 74kW Z17DTH 2/2005 Elegance
http://forum.cars.cz/opel-astra-h/viewtopic.php?f=41&t=3557
OPCOM China Clon
http://forum.cars.cz/opel-astra-h/viewtopic.php?f=41&t=3557
OPCOM China Clon
Re: Po zvýšené zátěži motor nejde do otáček.
Děkuju za odpověď a charakteristiku si určitě prostuduju.
Jak říkám, tahle kráska je moje první auto, takže se učím s ním a mouchy stále vychytávám a každou radu od zkušeného dieseláka vítám. Takže ještě jednou díky.
Jak říkám, tahle kráska je moje první auto, takže se učím s ním a mouchy stále vychytávám a každou radu od zkušeného dieseláka vítám. Takže ještě jednou díky.
- BikerMarius
- Příspěvky: 869
- Registrován: 04 dub 2012, 10:10
- Bydliště: Ústí nad Labem/Liberec
Re: Po zvýšené zátěži motor nejde do otáček.
Trochu mně nesedí tvůj popis vytočím k 3000 přeřadím a motor přestává táhnout kolem 1300. To snad že by si řadil z 2 na 5tku ??
1300 je malo i na 1,9 je to sotva na rovinku lochtat plyn a udržovat rychlost ale ničemu to neprospívá ba naopak po pořádném prohřátí 50km klidně vyvětrat ke 4000 ať maj benzínáci co pomlouvat
1300 je malo i na 1,9 je to sotva na rovinku lochtat plyn a udržovat rychlost ale ničemu to neprospívá ba naopak po pořádném prohřátí 50km klidně vyvětrat ke 4000 ať maj benzínáci co pomlouvat
Re: Po zvýšené zátěži motor nejde do otáček.
Myslím to tak, že přeřadím a v klidu kvůli provozu na silnici zpomalím třeba na těch 1300 otáček, auto následně nereaguje chvíli na sešlápnutí pedálu, otáčky se nezvedají, motor vůbec nereaguje. Potom to postupně zase naskočí. Nevím nevím, nechám zkontrolovat ještě turbo a tlaky ve válcích.
Re: Po zvýšené zátěži motor nejde do otáček.
Moc to řeší, radši si podřaď a netrap dvojhmotu. Kdyby byl nízký tlak turba vyskočila by ti oranžová kontrolka motoru.
Astra H 1.7 74 kw r.v. 2007
Re: Po zvýšené zátěži motor nejde do otáček.
Tipol by som to na EGR ak ti nechce ísť do otáčok pokial nezopne turbo. Toto som nedávno riešil na fiate a ešte aj pri zrýchlovaní preblikla kontrolka motoru a šup auto nešlo a o chvílu zasa hej a bol to EGR. Tak by som sa skúsil naň pozrieť na tvojom mieste.
EX Opel kadett 1,6D, Opel vectra B 1,6 16V CD, Opel astra H caravan 1,9CDTI 74KW 11/2009 (elegance)