Stránka 1 z 4

Nejasnosti okolo označení diesel motoru a výkonu

Napsal: 05 srp 2016, 16:47
od Stan.
Vysvětlení zástupce Opel ohledně nejasností s označením typu motoru a výkonu.
http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/80D6050 ... ruOPEL.pdf

Re: Nejasnosti okolo označení diesel motoru a výkonu

Napsal: 10 zář 2016, 13:55
od Jozi
Už keď sme pri tom označovaní, vedel by mi niekto vysvetliť, prečo mám kód motora Z19DTH, ale výkon iba 88 kW ? Pokiaľ viem, tak Z19DTH majú 110 kW, dvojvačka (16 V) a klapky v saní, to všetko mám aj ja, len ten výkon je nižší. Žeby nejaká "pridusená" verzia ?

Re: Nejasnosti okolo označení diesel motoru a výkonu

Napsal: 12 zář 2016, 11:27
od x-father
On se Z19DTH nějaký čas prodával jako 88kW a Z19DT snad jako 74kW. Pak se to posunulo na 110 u prvního a 88 u druhého.

Přehrát SW (origo) snad není možné. Myslím, že to tu Roman někde psal.
Být na tvém místě, tak si to nechám s klidným svědomím "načipovat".

Re: Nejasnosti okolo označení diesel motoru a výkonu

Napsal: 12 zář 2016, 13:01
od Stan.
Jozi píše:Už keď sme pri tom označovaní, vedel by mi niekto vysvetliť, prečo mám kód motora Z19DTH, ale výkon iba 88 kW ? Pokiaľ viem, tak Z19DTH majú 110 kW, dvojvačka (16 V) a klapky v saní, to všetko mám aj ja, len ten výkon je nižší. Žeby nejaká "pridusená" verzia ?
Jak bylo již psáno v prvním příspěvku, odkaz na zastoupení Opla
Označením všech výkonových verzí se udávala nejvýkonější verze (DTH), ačkoliv u Tebe bude asi verze DTJ 16ventil 88kW.
Viz následující popis motorů: Z19DTL a Z19DT 8 ventilové / Z19DTH a Z19DTJ 16 ventilové.

Z19DTL motory
Design: R4
Ovládání: OHC
Počet ventilů: 8
Otvor (mm): 82,0
Zdvih (mm): 90,4
Objem (cc): 1910
Výkon (kW při -1 min): 74/3500
Točivý moment (Nm při min -1): 260/1700 - 2500
Komprese: 18.0: 1
Řízení motoru: Bosch EDC 16 C9
Ovládání: rozvodový řemen
Výfukový systém: EGR, katalyzátor, filtr částic
Vlastnosti: Common Rail, E-Gas, VTG turbodmychadla
Použití: Astra H (M32WR), Signum (M32WR), Vectra C (M32WR), Zafira B (M32WR)

Z19DT
Design: R4
Ovládání: OHC
Počet ventilů: 8
Otvor (mm): 82,0
Zdvih (mm): 90,4
Objem (cc): 1910
Výkon (kW při -1 min): 88/3500, 88/3500 do 4000 (Signum)
Točivý moment (Nm při min -1) 280 / 2000-2750
Komprese: 18.0: 1
Řízení motoru: Bosch EDC 16 C9
Ovládání: rozvodový řemen
Výfukový systém: EGR, katalyzátor, filtr částic
Vlastnosti: Common Rail, E-Gas, VTG turbodmychadla
Použití: Astra H (M32WR, AF40), Signum (F40WR, M32WR), Vectra C (F40WR, M32WR), Zafira B (M32WR, AF40)

Z19DTH
Design: R4
Ovládání: DOHC
Počet ventilů: 16
Otvor (mm): 82,0
Zdvih (mm): 90,4
Objem (cc): 1910
Výkon (kW při -1 min): 110/4000 (vše)
Točivý moment (Nm při min -1): 315/2000, ze MJ05 320 / 2000-2750
Komprese: 17.5: 1
Řízení motoru: Bosch EDC 16 C9, Astra H kabriolet Bosch EDC 16 C39
Ovládání: rozvodový řemen
Výfukový systém: EGR, katalyzátor, filtr částic
Vlastnosti: Common Rail, E-Gas, VTG turbodmychadla Garrett GT1749MV
Použití: Astra H (M32WR), Signum (F40WR, AF40), Vectra C (F40WR, AF40), Zafira B (M32WR, AF40)

Z19DTJ
Design: R4
Ovládání: DOHC
Počet ventilů: 16
Otvor (mm): 82,0
Zdvih (mm): 90,4
Objem (cc): 1910
Výkon (kW při -1 min): 88/4000
Točivý moment (Nm při min -1) 280 / 2000-2750
Komprese: 17.5: 1
Řízení motoru: Bosch EDC 16 C9
Ovládání: rozvodový řemen
Výfukový systém: EGR, katalyzátor, filtr částic
Vlastnosti: Common Rail, E-Gas, VTG turbodmychadla Garrett GT1749MV
Použití: Astra H (M32WR)

Re: Nejasnosti okolo označení diesel motoru a výkonu

Napsal: 12 zář 2016, 17:13
od swabel
Jozi píše:Už keď sme pri tom označovaní, vedel by mi niekto vysvetliť, prečo mám kód motora Z19DTH, ale výkon iba 88 kW ? Pokiaľ viem, tak Z19DTH majú 110 kW, dvojvačka (16 V) a klapky v saní, to všetko mám aj ja, len ten výkon je nižší. Žeby nejaká "pridusená" verzia ?
Po správnosti by si mal mat v TP Z19DTJ. Blok a motor ten istý, len softwarovo nižší výkon.

Re: Nejasnosti okolo označení diesel motoru a výkonu

Napsal: 12 zář 2016, 23:38
od Jozi
Ďakujem všetkým za informácie :)

Ešte sa chcem opýtať, nemôže to mať niečo spoločné aj s tým, že na plechovom VIN štítku mám vyrazený výkon auta v kW ? U žiadneho auta som zatiaľ nevidel, aby bol výkon udávaný na VIN štítku. Ono aj by som sa rád pozrel na kód vyrazený na motore, ale je k nemu veľmi zlý prístup.

Re: Nejasnosti okolo označení diesel motoru a výkonu

Napsal: 13 zář 2016, 08:35
od Stan.
Jozi píše:Ďakujem všetkým za informácie :)

Ešte sa chcem opýtať, nemôže to mať niečo spoločné aj s tým, že na plechovom VIN štítku mám vyrazený výkon auta v kW ? U žiadneho auta som zatiaľ nevidel, aby bol výkon udávaný na VIN štítku. Ono aj by som sa rád pozrel na kód vyrazený na motore, ale je k nemu veľmi zlý prístup.
Dieselové motory mají ve čtvercovém rámečku údaj o hodnotě dieselových motorů. Viz údaj - štítek z Astra G (obsah 1,30), nevím zda u Astra H je také uveden obsah, nebo již výkon motoru z důvodu jednotného značení motorů různých výkonů. Ať to zkontroluje někdo, kdo má dieselový motor. Benzinové motory nemají tento údaj vyznačen.
http://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?f=46&t=5281

Re: Nejasnosti okolo označení diesel motoru a výkonu

Napsal: 13 zář 2016, 14:51
od vasekpetr1
Dobrá tedy, přikládám svůj "ropácký" štítek Z19DT, leč potřebné kilowatty tam nikde nevidím :P. Nebo že by to bylo to 0,50? :mrgreen:

Re: Nejasnosti okolo označení diesel motoru a výkonu

Napsal: 13 zář 2016, 15:57
od Stan.
Vasekpetr1 děkuji za ochotu, asi jsem údaj v rámečku špatně přeložil a je možné, že se to týká emisí :( . Nejlépe bude když Jozi ofotí na ukázku svůj štítek :) .

Re: Nejasnosti okolo označení diesel motoru a výkonu

Napsal: 13 zář 2016, 17:22
od swabel
1,30 (1,20) - bez fitra pevnych castic DPF
0,50 - s filtrom pevnych castic DPF

Astra J, Insigina a novsie uz maju vykon v kW na stitku bežne.