Stránka 1 z 1

Neplynulé prepĺňanie motora

Napsal: 13 dub 2016, 01:42
od Jozi
Zdravím Vás.

Rád by som došiel ku koreňu problému, ktorý spôsobuje akoby neplynulé/škubavé preplňovanie motora pri normálnom zrýchľovaní, mám aj video - https://www.youtube.com/watch?v=QCZSCbp5ie0 tie výpadky v plnení sú zreteľné v časoch 01:27, 01:35, 01:44, vždy okolo 2700-2800 ot. Zaujímavé je, že pri živej jazde to prestane (vo videu od 02:40). Hadice som skontroloval, mali by byť ok, podtlakové vedenie hadičiek tiež, jednotka mi žiadnu chybu nevyhadzuje. Na aute boli cca pred 1000 km komplet menené rozvody a sanie (s následnou kalibráciou swirl klapiek) ale robilo to aj predtým, takže tie klapky na to zrejme nemajú vplyv. Auto má najazdených 140 000 km.

Budem vďačný za každý postreh :)

Re: Neplynulé prepĺňanie motora

Napsal: 12 črc 2016, 13:26
od Jozi
Urobil som ďalšie video, všimol som si, že tiahlo ovládania VGT lopatiek zrejme robí to škubanie/trhanie. Napadá mi vadný ventil ovládania podtlaku ...? https://www.youtube.com/watch?v=7qdpczMSbEQ

Re: Neplynulé prepĺňanie motora

Napsal: 12 črc 2016, 15:44
od Zdenda
Ahoj, me to dela to same. Pricitam to egr.. ale nevim. Ventil je asi puvodni a mam najeto >200tis. Pokud zjistis svoji pricinu tak napis.

Re: Neplynulé prepĺňanie motora

Napsal: 23 črc 2016, 00:00
od Jozi
Nazdar, tak včera som vymenil ten ventil regulácie prepĺňania, ale žiadna zmena nenastala, trhá to stále.

Re: Neplynulé prepĺňanie motora

Napsal: 24 črc 2016, 19:48
od Zdenda
jak je na tom tvůj EGR ventil? měnil jsi ho společně se sáním? nebo máš původní?

Re: Neplynulé prepĺňanie motora

Napsal: 24 črc 2016, 21:00
od Wirda
A když vezmeš za to táhlo k lopatkám, jde hladce a hladce se vrací? Ono přidřený lopatky není nic neobviklého. Táhlo musí jít hladce, bez známky zadrhnutí. Pak třeba hledat v podtlaku.

Re: Neplynulé prepĺňanie motora

Napsal: 26 črc 2016, 00:29
od Jozi
Zdenda - EGR ostalo pôvodné, iba som ho poriadne prečistil aj klapku. Teda, celkom pôvodné už nie je, našiel som na ňom nálepku, je z roku 2009, auto bolo vyrobené v 2005.

Wirda - to ma tiež napadlo, preto som tú plechovú banku manuálne podtlakoval a takto som cvičil s tým tiahlom, chodilo hladko, aj sa vracalo, nezasekávalo sa.

Takto ma napadá jedine ten podtlak, hadičky som už niekoľkokrát kontroloval či nie sú prasknuté - všetko vyzerá byť ok. Možno čerpadlo, ale na to nechcem ani pomyslieť :D

Re: Neplynulé prepĺňanie motora

Napsal: 26 črc 2016, 12:38
od Wirda
Nevim jak to má řešený Oplik, ale u Mazdy dvě hadičky z airboxu, do regulátoru podtlaku a z něj do membrány, co táhá za klapky. Občas se někomu stalo, že se ulomil náhubek na hadičku, trhlina a bralo to vzduch. To spravilo troche lepidla. Dražší varianta, že odešel regulátor tlaku. Ten je řízen elektronicky. Troufám si říct, že princip bude stejný, podobný.
Ale u Opla nikdy člověk neví. Teď jsem vyndaval alternátor a člověk musí shodit půl motoru, aby ho dostal ven. Přitom by stačila blbá díra v rámu, kam by se zastrčil dlouhý spodní šroub a altík byl venku za pět minut... Né, tady musí dolu komplet krycí plast, demontovat napínací kladku i s altíkem a pak ho vyndat. Hodina v domácích podmínkách... :?

Re: Neplynulé prepĺňanie motora

Napsal: 10 zář 2016, 14:19
od Jozi
No u Opla je to riešené podobne, z podtlakovej pumpy ide hadičkový rozvod, ten putuje do podtlakového ventilu a odtiaľ do plechovej banky VGT. Čo som okom a pohmatom pozeral, nemal by som mať žiadne netesnosti, ventil mám nový no stále to občas tak škubne. Tiahlo VGT mi chodí plynulo keď ho manuálne podtlakujem.

Som si všimol že altík mám nový, takže si niekto zmákol predomnou :D Ja som si odtrpel klapky a celé nové sanie :D

Re: Neplynulé prepĺňanie motora

Napsal: 30 srp 2017, 19:00
od yellow
Zdravím Opláci podarilo sa Vám vyriešiť problém, robí mi presne to isté ale pri plnom výkone, plnom zošliapnutí plynového pedálu oko 2800 otáčok akoby turbo prestalo na sekundu tlačiť ďalej už ide ako má, regulátor tlaku turba mám nový žiadna zmena, mám Astru Z19DTL 74kw, ďakujem.