Stránka 1 z 35
tiahlo na sacom potrubi
Napsal: 24 črc 2009, 17:22
od wojto33
chcel by som vediet naco to tam je ... pretoze mi to odpadlo ...nejako sa odrali tie plastove puzdra a nedrzi to tam
Re: tiahlo na sacom potrubi
Napsal: 24 črc 2009, 22:42
od jamborek
Zdar, řekl bych, že je to součásti klapek.Ale nedokážu ti říct český název.(swirl) Vířivé...Také by mě to zajímalo.
Re: tiahlo na sacom potrubi
Napsal: 25 črc 2009, 12:25
od RomanK
Je to táhlo na vířících klapkách v sání. Jedna z nejporuchovějších součástek na motoru Z19DTH a Z19DTJ (šestnáctiventilové 150 a 120 koní). Pokud se lůžka vychodí, táhlo vypadne a nejde zpět nasadit, musí se měnit celé sání - kat. č. 5850158 nebo 5850180 (podle výrobce), cena Opel 9.900,- a 9.000,- Kč. Zatím jsem nepřišel na způsob jak to uchytit, aby to znovu neupadlo. Problém je zakarbonované sání, díky čemu se klapky špatně pohybují a nastovovací motorek na třetí klapce se snaží táhlem stále hýbat. Táhlo se vychodí a upadne. Jednotka to zjistí a může se přepnout do nouzového režimu. Nejhorší je ale výměna celého sání. Rozvody musí dolů a vstřikovací čerpadlo ven včetně trubek.
Re: tiahlo na sacom potrubi
Napsal: 26 črc 2009, 01:39
od hipi
Ako sa da zabranit aby sa to nestavalo, pozeram, ze zakarbonovanie robi dost problemy, existuje nejaka prevencia proti zakarbonovaniu? Nejake prisady? Udrziavat iba vysoke otacky(nad 2500rpm)? Alebo proste iba tankovat kvalitnu naftu?
Re: tiahlo na sacom potrubi
Napsal: 26 črc 2009, 07:46
od pmo
RomanK píše:Je to táhlo na vířících klapkách v sání. Jedna z nejporuchovějších součástek na motoru Z19DTH a Z19DTJ (šestnáctiventilové 150 a 120 koní). Pokud se lůžka vychodí, táhlo vypadne a nejde zpět nasadit, musí se měnit celé sání - kat. č. 5850158 nebo 5850180 (podle výrobce), cena Opel 9.900,- a 9.000,- Kč. Zatím jsem nepřišel na způsob jak to uchytit, aby to znovu neupadlo. Problém je zakarbonované sání, díky čemu se klapky špatně pohybují a nastovovací motorek na třetí klapce se snaží táhlem stále hýbat. Táhlo se vychodí a upadne. Jednotka to zjistí a může se přepnout do nouzového režimu. Nejhorší je ale výměna celého sání. Rozvody musí dolů a vstřikovací čerpadlo ven včetně trubek.
Chtěl jsem se zeptat, dá se to nějak poznat jestli už ten motorek natřetí klapce s tím má problémy a že je zakarbonováno? Je možné to včas zachytit, rozdělat a vyčistit?
Mají vliv na zakarbonování používané otáčky nebo pouze délka trasy, kterou auto ujede od studeného startu? Když chci jet úsporně a když je motor studený, jezdím s lehkou nohou i v otáčkách 1200-1800, ale tak aby se motor netrápil. Mám Z19DTH.
Re: tiahlo na sacom potrubi
Napsal: 26 črc 2009, 11:12
od wojto33
no som si aj myslel ze cele sanie... inak tie klapky mi chodia uplne lahucko ... trocha mi tam prelina olej zo sania tak sa to tam maze len tie puzdierka su vysekane... nasadil som to nazad chviu bolo dobre a zas to odpadlo ... skusim opravit tie puzdierka nejako ... inak na chode motora to nejako nepoznat ...malo by to viac dymit alebo co??? trocha iny zvuk ??
Re: tiahlo na sacom potrubi
Napsal: 06 srp 2009, 15:17
od 11roman11
Pokouset se to opravovat nemá cenu,hliníkový klapky se vždy rozpadnou.... časem.
ale na alfu romeo už dělaj modifikaci - celo plastový který se už nekazej,ale ješte se musí k tomu dokoupit držák odlučovače + odlučovač pokud ho na motoru máte.
Stojí to lehce pres 15 tisíc a bonus je že to přichází i s nastavovačem klapek
Re: tiahlo na sacom potrubi
Napsal: 07 srp 2009, 22:44
od wojto33
ale mne odpadlo to tiahelko a nie klapky ...
Re: tiahlo na sacom potrubi
Napsal: 09 srp 2009, 15:39
od Promax
Mne to tiahlo odpadlo asi pred 1,5 rokom,vôbec to už neriešim a všetko šlape ako má...
Re: tiahlo na sacom potrubi
Napsal: 09 srp 2009, 20:17
od 11roman11
to že vam to tahlo odpadlo,znamená že se vam zadrhávaj klapky výření v sání takže každej válec si ted saje jiný množstvý vzduchu...protože to táhlo to už nereguluje.