Stránka 1 z 5

Špatný "studený" start

Napsal: 11 lis 2015, 14:38
od smileboy
Ahoj, omlouvám se, jestli to tu už někdo řešil, ale pročetl jsem toho dost a tenhle specifický problém jsem tu nenašel. Je to asi 2 měsíce, co mi auto začalo špatně startovat po tom, co déle stojí. Paradoxní ovšem je, že když je chladno (pod 10°C), auto startuje krásně. Pokud je tepleji, je to tragédie a někdy musim startovat i nadvakrát. Pokud ale chcípnu už zahřáté auto (po ujetí min 10 km), pak to startuje taky suprově. Nemáte nějakej tip? Už mě to začíná trochu s*át. Díky

Re: Špatný "studený" start

Napsal: 11 lis 2015, 15:27
od x-father
Baterii jsi proveril?

Re: Špatný "studený" start

Napsal: 11 lis 2015, 15:55
od Komo
Starter.
Mal som rovnaky problem

Re: Špatný "studený" start

Napsal: 11 lis 2015, 17:53
od bohus
smileboy píše:Ahoj, omlouvám se, jestli to tu už někdo řešil, ale pročetl jsem toho dost a tenhle specifický problém jsem tu nenašel. Je to asi 2 měsíce, co mi auto začalo špatně startovat po tom, co déle stojí. Paradoxní ovšem je, že když je chladno (pod 10°C), auto startuje krásně. Pokud je tepleji, je to tragédie a někdy musim startovat i nadvakrát. Pokud ale chcípnu už zahřáté auto (po ujetí min 10 km), pak to startuje taky suprově. Nemáte nějakej tip? Už mě to začíná trochu s*át. Díky

Ahoj mám podobný,anebo ten samý problém motor 1,7 cdti 92kw nevím taky co stým po diagnostice jsme zjistili že váha vzduchu ukazuje o 6 stupňů víc jak je venkovní teplota tak nevím zda to stým souvisí ale přesně tak kolem 10 stupňů to chytne až napodruhé. Vyčistím váhu vzduchu a uvidím.

Re: Špatný "studený" start

Napsal: 12 lis 2015, 08:33
od smileboy
A má to nějaký fyzikální vysvětlení, proč by to bylo s tim startérem startovalo hůř za tepla? Na váhu vzduchu se tedy taky přes opcom mrknu, až budu mít chvilku... Ale začínám se připravovat na ten startér...

Re: Špatný "studený" start

Napsal: 12 lis 2015, 10:01
od Komo
Motor potrebuje urcite otacky, aby chytil spravne a bez problemov.
Tieto otacky su cca. 250-270 ot/min

Vsetko co je menej, sposobuje resp. moze sposobovat problem so startom.

Situacia 1: Studene auto
- Nazhavis, zlepsia sa podmienky pre start a starter je studeny: chyti v pohode

Situacia 2: Teple auto (par minut po vypnuti)
- Nezhavis, motor stale teply, starter sice tiez ale podmienky su este ok: chyti v pohode

Situacia 3: Relativne teple auto (+- hodina po vypnuti)
- Zhavenie preblikne, motor ani teply ani studeny: podmienky niesu idealne a tym, ze je starter uz unaveny, nedokaze vyprodukovat dostatocne vysoke otacky na kvalitny start.

Ked napr. pri poslednej situacii pockas pol minuty kym dotlaci vsetku naftu podavacim cerpadlo, nastartujes uz dobre, pretoze sa podmienky na start zlepsia.

Vsetko je to ale prave v starteri

Niektori ludia vymenia baterku, na chvilku sa to zlepsi lebo nova bateria/akumulator poskytne lepsie podmienky pre start ale nevyriesi problem, ktorym je prave starter.


Da sa to odsledovat na OP-COMe cez live-feed pri starte, pekne vidis kolko otacok mas v momente startovania.


btw. ja som maval problemy aj v teplom pocasi, potom bol starter vycisteny a zlepsilo sa to, ale teraz v tomto pocasi ma to postihlo opat.
V pondelok ide na repas

Re: Špatný "studený" start

Napsal: 12 lis 2015, 13:00
od honzap
já měl přesně to samé, co popisuje KOMO, akorát u mne byly špatné vstřikovače. Od opravy bez problému.

Re: Špatný "studený" start

Napsal: 12 lis 2015, 15:04
od smileboy
Vstřikovače mě taky napadly... Ale tam jsem si myslel, že čím chladněji, tím horší startování... Nebo ne? Je to ten samý případe jak u staréru?

Re: Špatný "studený" start

Napsal: 12 lis 2015, 15:16
od honzap
jak se žhavilo, startovalo to dobře, ale s vlažným motorem to bylo peklo.

skoukni vstřiky diagnostikou, to by mohlo být vodítko, jestli nejsou špatné. startér se choval více lidem podobně.

Na vstřiky je prý hodně dobrý rada v soběslavi, slyšel jsem od více mechaniků chválu.

Re: Špatný "studený" start

Napsal: 12 lis 2015, 15:20
od x-father
Mě když 1.9tka špatně startovala po delším stání, tak to byla baterie.
Pomáhalo nechat natočený klíček a počkat několik vteřin a necht běžet palivové čerpadlo. Pak teprve klíčkem na poslední pozici a chytla hned.
Možná slabá baterka nezvládla zároveň točit motorem a zároveň tlačit palivo čerpadlem. Po výměně baterie chytá hned.