Stránka 1 z 1

Černý kouř, pokles výkonu a chyby v ECU

Napsal: 03 srp 2015, 23:03
od czdavid
Ahoj,

poslední dobou zaznamenávám pokles výkonu (cca. do 2000 ot. - než naskočí turbo). Auto má při rozjezdu tendenci chcípat (jde to udržet přidáním více plynu).
V ECU mám chyby: Potvrzené - P1400, Nepotvrzené/Probíhající (peending) - P2279, P0400

Není ten pokles výkonu třeba tím, že je auto v nouzovém režimu (nejde zapnout tempomat)? Slyšel jsem názor, že kouření může být vadným žhavičem?
Minulý rok jsem si nechal vyčistit AGR ventil (půl roku byl klid a poté to začalo) - předním jsem měl pouze chybu P1400.

Motor: 1.7 CDTI 59 kW

Máte nějaký tip na problém, než se dostanu do servisu? Díky ;)

Re: Černý kouř, pokles výkonu a chyby v ECU

Napsal: 03 srp 2015, 23:37
od Hellrider
Ahoj zkus zadat do vebu P0400 Astra a uvidíš. A takhle můžeš zadávat i ostatní chyby.
Černý kouř znamená vypalování DPF. To je ta chyba P1400. Vypaluje se to po 800-1300km cca měsíc.
Doufám že si to těžce nepřekročil. Pokud máš MKJ tak ti to ukáže.
Stačí jet asi tak cca 10-15km a je to v pořádku. Chyba P0400 a P 2279 je většinou EGRventil. A půl roku na zanesení je standart.
Já už jsem ho za dva a půl roku čistil 5x, Doma. Zde na vebu je i popsaný postup.



Opel Astra Twintop Cosmo 1.9CDTI 110Kw MKJ VCU UHP-4 CID

Re: Černý kouř, pokles výkonu a chyby v ECU

Napsal: 03 srp 2015, 23:38
od quicky
Podla tych dvoch chyb to jasne vyzera na EGR a ta tretia moze moze byt tiez kvoli tomu, alebo mas netesnost na sani vzduchu
ECN - P2279 Intake Air System Leak Detected B-035

Re: Černý kouř, pokles výkonu a chyby v ECU

Napsal: 03 srp 2015, 23:57
od Hellrider
Jo máš pravdu. Může to být netěsnost způsobená sazemi a karbony mezi sedlama EGR ventilu a tak uniká tlak.
A nebo netěsnost a nebo prasklina na hadicích.(Tůrování při ucpaném DPF). Můj případ ještě než jsem si koupil MKJ.
A nebo co nepřeju!!!!! praský plášť turba.(Tůrování při ucpaném DPF). Já měl sakra štěstí.
A ještě to může být váha vzduchu.


Opel Astra Twintop Cosmo 1.9CDTI 110Kw MKJ VCU UHP-4 CID

Re: Černý kouř, pokles výkonu a chyby v ECU

Napsal: 04 srp 2015, 00:01
od czdavid
Díky za odpovědi... sám to asi nevyčistím, takže to hodím do servisu.

No ten černý kouř a problém s výkonem je už delší dobu (2-3 týdny) ... během té doby jsem najezdil tak 2 000 km.

Tady tomu nerozumím... co jsem neměl překročit?
Vypaluje se to po 800-1300km cca měsíc.
Doufám že si to těžce nepřekročil.

Re: Černý kouř, pokles výkonu a chyby v ECU

Napsal: 04 srp 2015, 00:18
od Hellrider
Pokud jsi přerušoval regeneraci (vypalování) DPF, tak jsi to mohl ucpat nad limit.
V takovém případě se už regenerace nespustí. A pokud je to hodně tak ani nepůjde spustit statická v servise. Můj případ.
Tvé problémy tomu nasvědčují.




Opel Astra Twintop Cosmo 1.9CDTI 110Kw MKJ VCU UHP-4 CID

Re: Černý kouř, pokles výkonu a chyby v ECU

Napsal: 04 srp 2015, 00:32
od czdavid
Hellrider píše:Pokud jsi přerušoval regeneraci (vypalování) DPF, tak jsi to mohl ucpat nad limit.
V takovém případě se už regenerace nespustí. A pokud je to hodně tak ani nepůjde spustit statická v servise. Můj případ.
Tvé problémy tomu nasvědčují.




Opel Astra Twintop Cosmo 1.9CDTI 110Kw MKJ VCU UHP-4 CID
Jak jsem mohl přerušit regeneraci? Několikrát jsem smazal chyby v ECU... třeba tím?
PS: Jestli je myšleno DPF - filtr pevných částic, tak ten v 1.7 CDTI 59 kW údajně není.

Re: Černý kouř, pokles výkonu a chyby v ECU

Napsal: 04 srp 2015, 08:00
od PepaS
Jestli ve voze DPF je nebo není poznáš snadno, podívej se na typový štítek a pokud na pozici 16 budeš mít hodnotu 0.5, tak DPF máš.

Re: Černý kouř, pokles výkonu a chyby v ECU

Napsal: 04 srp 2015, 08:49
od czdavid
PepaS píše:Jestli ve voze DPF je nebo není poznáš snadno, podívej se na typový štítek a pokud na pozici 16 budeš mít hodnotu 0.5, tak DPF máš.
Byl jsem se podívat. Mám tam hodnotu 1.2, takže DPF nemám.

Zkusím nechat vyčistit AGR a uvidím. Dříve mi v servisu nutili nový, ale já jsem trval pouze na vyčištění. Přijde mi, že na AGR se nemůže nic pokazit :) Co myslíte?

Re: Černý kouř, pokles výkonu a chyby v ECU

Napsal: 04 srp 2015, 17:10
od Hellrider
Aha já myslel že DPF máš. Ty problémy jsou stejné jako ty mé před dvěma lety.
Na vině byl ucpaný filtr pevných částic a nefunkční lambda sonda.
Vzhledem že ho nemáš, tak bych nechal zkontrolovat váhu vzduchu. Pokud né tak bych zkusil veb.
Na EGR se může akorát pos... že když se dostane dovnitř elektromagnetu voda že může vnitřek zreznout.
A EGR se nebude otevírat. Poznáš to podle kolíčku uprostřed. Musí se volně pohybovat a nedrhnout.
Pokud je uvnitř a nechce ven je zarezlí.
Ale i v tomto případě je zde na foru postup jak to opravit.



Opel Astra Twintop Cosmo 1.9CDTI 110Kw MKJ VCU UHP-4 CID