Stránka 1 z 2
Motor cuka a netaha nad 1800
Napsal: 01 led 2015, 10:49
od Teho
Dobry den
Predvcerom mi nastal problem. Najpr po nastartovani nezhasla kontrolka nespravnej funkcie, taka zlta
auto sa ale spravalo normalne aj ked zacalo pisat chybu 40952 (asi egr podla googlu ale neviem naisto) Vcera pri jazde zrazu zacalo cukat stratilo uplne tah nedostane sa cez 2000 ot resp bez zataze hej pri podradeny ale plynom nie, vzdy zacne cukat. Na volnobehu taha aj do 4900 ot chvilu drzi a potom padne az zdochne. Rozbeh este akotak do max 40 kmh na 3ke. Tak ma napada egr zanesene ale len tak z nicohonic? Zla nafta?(ulakomil som sa na jurki-este bolo teplo, zacalo to az jak zacalo poriadne mrznut) Aditivum som dal az potom co zacal cukat ale mal som 3/4 plnu nadrz tak som pridal aditivum a doplnil evo dieslom,ale presiel som zatial len 4km. Alebo dpf? Ale to by asi hadzala samodiagnostika inu chybu. Vie mi niekto poradit?
vdaka
Re: Motor cuka a netaha nad 1800
Napsal: 03 led 2015, 00:36
od fidlerp
vycistit riadne EGR ventil alebo najlepsie vymenit. A robilo to aj mne podobne, z nicoho nic strata vykonu, auto nie a nie sa rozbehnut a smrad z vyfuku. Ale len ked bolo studene, ked sa zohrialo vsetko OK.
Re: Motor cuka a netaha nad 1800
Napsal: 06 led 2015, 20:37
od Teho
Vyriesene. Vycistil som erg ventil bol dost zaneseny. Piest sa nezatvoril. Nemal som cas ho cely rozobrat a navrtat len spodnu cast som vycistil a hned to slo. Ked bude cas tak vycistim cely.
Dakujem.
Re: Motor cuka a netaha nad 1800
Napsal: 11 úno 2015, 12:08
od quicky
Caute, dnes rano sa mi stalo nieco podobne cestou do prace. Este som nenacital chyby, ale podozrievam egr... Auto ide len je fakt pomale, na tych 80-100kmh to vytiahne, ked to zeniem do otacok. Rozsvietilo sa aj auticko s klucom.
Myslite, ze na to mozem este tento tyzden odjazdit, kym sa na to budem moct pozriet cez vikend (ak je to to egr-ko)
Re: Motor cuka a netaha nad 1800
Napsal: 11 úno 2015, 12:23
od Teho
Ja som sa na 80kmH nemal šancu dostať motor sa začal dusiť pri 50kmH (EGR sa zostal otvorený). Pokiaľ som pochopil funkciu egr tak je to použitie výfukových plynov do palivovej zmesi pre zníženie teploty horenia(zníženie emisie etc..), ale dôsledky by som iba hadal.
Re: Motor cuka a netaha nad 1800
Napsal: 11 úno 2015, 18:54
od quicky
No tak vyzera to ozaj na to EGR. Zrejme aj vahu vzduchu? Alebo to je len nejaky sprievodny jav?
P0400-61
P0409-52
P0100-52
Vie mi niekto povedat ci na tom mozem este chvilu jazdit? v nizkych otackach sa to vlecie ale potom uz to ide
Re: Motor cuka a netaha nad 1800
Napsal: 11 úno 2015, 20:15
od fidlerp
Ak mas DPF filter, tak v ziadnom priopade s vadnym EGR nejazdi, dobre si zanesies filter a mozes si zarobit na vyrazne drahsiu opravu. Pri vadnom EGR to dymi a smrdi jak stara avia.
Ja som musel filter vypalovat cez OPCOM, tiez mi ho zanieslo viac nez je zdrave a ECN bolo na svete.
Re: Motor cuka a netaha nad 1800
Napsal: 11 úno 2015, 22:42
od quicky
Necham ho radsej doma oddychnut a v piatok to skusim vycistit. Kamos tvrdi ze by som aj turbo mohol odpalit, neviem co je na tom pravdy. Snad sa mi to podari rozobrat aj zlozit podla tych navodov, ne ze budem auto tlacit dakde do servisu potom
ako maly som sa hral s merkurom a legom tak snad sa mi to teraz vrati
Re: Motor cuka a netaha nad 1800
Napsal: 17 bře 2015, 11:52
od pavelA
....Čaute. Ako to je s tým EGR ventilom. Mne to tiež dako blbne teraz ten motor a domnievam sa ze to bude asi tym EGER-om. Auto mi vpohode nastartuje ale otacky zacnu na volnobehu kolisať a dosť často nakoniec zhasne. Ked pri volnobehu pridam plyn tak v EGR ventile nieco cukne to ho asi zopne alebo čo, ale aj tak tie otačky niesu take rovnomerne ako by mai byť. Vie niekto poradiť čo s tým treba nech to neblbne ? Motor mi zatiall taha normalne ale niečo tam určite nie je dobre ked mi tie otačky kolíšu následkom čoho sa mi motor vypína.
Vdaka
Re: Motor cuka a netaha nad 1800
Napsal: 17 bře 2015, 12:08
od quicky
pavelA píše:....Čaute. Ako to je s tým EGR ventilom. Mne to tiež dako blbne teraz ten motor a domnievam sa ze to bude asi tym EGER-om. Auto mi vpohode nastartuje ale otacky zacnu na volnobehu kolisať a dosť často nakoniec zhasne. Ked pri volnobehu pridam plyn tak v EGR ventile nieco cukne to ho asi zopne alebo čo, ale aj tak tie otačky niesu take rovnomerne ako by mai byť. Vie niekto poradiť čo s tým treba nech to neblbne ? Motor mi zatiall taha normalne ale niečo tam určite nie je dobre ked mi tie otačky kolíšu následkom čoho sa mi motor vypína.
Vdaka
Cekni ci nehadze chybu egr. Mne to ukazovalo dve. Alebo ho rovno vyber von a kukni sa ci ten bordel nebrani tomu aby sa zatvoril uplne. Je to len 6 srobov (12mm) za 10 min to mas vybrate aj namontovane