Vymena termostatu 1.9cdti + odvzdusnenie?
Napsal: 02 bře 2014, 23:33
Takže som čerstvo po výmene termostatu. Mal som rovnaký problém ako väčšina tu - sice auto kurilo,ale termostat sa skoro otváral a nepúšťal teplotu nad 80st.
V pripade ze mate DPF je dobre vedieť presný postup pred tým nez začnete, pretoze celú výmenu komplikuje ten posr.. EGR ventil so svojim príslušenstvom ala chladicom výfukových plynov, ktorý je prisrobovany k termostatu. Prikladám fotky...
Inak to bola posledná kvapka, pri najbližšom probléme to pôjde celé aj s DPF do pr..ec a potom verím že mi tá stará 1.9 na CID napíše že GRAZIE...
Postup:
-Batéria a jej drziak von, drziak má 3 sroby a 2 snimace,
-Vypustiť chlad. kvapalinu., vypust. otvor je pod pravou hmlovkou, kryť motora ani nemusí dole.
-Egr ventil môže ale nemusí von, ked je von je lepší pristup k chladicu pre egr ktorý sa musí demontovať tiež.
Nemusí sa vybrať no je nutné ho min."odklonit" - s termostatom totiž má spoločny srob (spodny).
- odsponkovat vsetky hadice, tu má opäť nasral daný chladic, ku ktorému boli trochu priskvarene. Taktiež ma zdrzali tie spony z výroby. Najviac na ne platili obycajne blicky.
-Odmontovat chladic egr, 1 matku na tom spodnom srobe termostatu a 2 sroby zo zadu pod egr. Odkloniť ho.
-Odmontovat a vymenit termostat, 2 sroby,1 matka
-vsetko vratit na povodne miesto, naliat chladiacu kvapalinu a skontrolovat ci to vsetko tesni. Tu som opat dostal chut odtial ten chladic pre egr vytrhnut, pretoze mi to z jednej hadice na nom trochu prepustalo a sponu som musel dotiahnut fakt ze na fest, aby tesnila...
...no a na zaver odvzdusnit (postup sa mi nechce rozpisovat, napiste ak to chcete pocut:) - tu vsak nastal najväčší problem!!! Viď foto. Odvzdusnovaci otvor má fakt trápny plastovy uzáver a ten nepovolil ani po 2 hod. trápenia.
Takže som to neodvzdusnil, čo myslíte je to vážny problem? Chladi to už ako má, na 88st. Iný otvor som už nenašiel...na Fiat fóre sa niektorí utvrdzuju že sa to odvzdusni samo.
Cele mato teda stalo iba cenu termostatu - ten som zohnal zn. BEHR za 35€. Inak staci naradie a vediet postup. Zdvihat auto netreba.
V pripade ze mate DPF je dobre vedieť presný postup pred tým nez začnete, pretoze celú výmenu komplikuje ten posr.. EGR ventil so svojim príslušenstvom ala chladicom výfukových plynov, ktorý je prisrobovany k termostatu. Prikladám fotky...
Inak to bola posledná kvapka, pri najbližšom probléme to pôjde celé aj s DPF do pr..ec a potom verím že mi tá stará 1.9 na CID napíše že GRAZIE...
Postup:
-Batéria a jej drziak von, drziak má 3 sroby a 2 snimace,
-Vypustiť chlad. kvapalinu., vypust. otvor je pod pravou hmlovkou, kryť motora ani nemusí dole.
-Egr ventil môže ale nemusí von, ked je von je lepší pristup k chladicu pre egr ktorý sa musí demontovať tiež.
Nemusí sa vybrať no je nutné ho min."odklonit" - s termostatom totiž má spoločny srob (spodny).
- odsponkovat vsetky hadice, tu má opäť nasral daný chladic, ku ktorému boli trochu priskvarene. Taktiež ma zdrzali tie spony z výroby. Najviac na ne platili obycajne blicky.
-Odmontovat chladic egr, 1 matku na tom spodnom srobe termostatu a 2 sroby zo zadu pod egr. Odkloniť ho.
-Odmontovat a vymenit termostat, 2 sroby,1 matka
-vsetko vratit na povodne miesto, naliat chladiacu kvapalinu a skontrolovat ci to vsetko tesni. Tu som opat dostal chut odtial ten chladic pre egr vytrhnut, pretoze mi to z jednej hadice na nom trochu prepustalo a sponu som musel dotiahnut fakt ze na fest, aby tesnila...
...no a na zaver odvzdusnit (postup sa mi nechce rozpisovat, napiste ak to chcete pocut:) - tu vsak nastal najväčší problem!!! Viď foto. Odvzdusnovaci otvor má fakt trápny plastovy uzáver a ten nepovolil ani po 2 hod. trápenia.
Takže som to neodvzdusnil, čo myslíte je to vážny problem? Chladi to už ako má, na 88st. Iný otvor som už nenašiel...na Fiat fóre sa niektorí utvrdzuju že sa to odvzdusni samo.
Cele mato teda stalo iba cenu termostatu - ten som zohnal zn. BEHR za 35€. Inak staci naradie a vediet postup. Zdvihat auto netreba.