Vibrace může způsobovat několikero věcí.
Pokud přezouváte z letních na zimní a používáte jednu sadu ráfků, může po pár kilometrech dojít k posunu pneumatiky na ráfku a tím pádem k rozvážení.
Pak může být na vině i samotná vyvažovačka (samozřejmě musí být čistá, pravidelně kalibrovaná a musí s ní dělat řádně proškolený personál - jinak se může stát, že vyvážené kolo bude nevyvážené a na krajích vašich krááásných ráfků s límcem bude natlučené závaží pro plechové ráfky
). A když správně upnete trojůhelních tak ho vyvážíte taky - ale na autě to jaksi nebude ono - takže ráfky rovné, nebo nechat srovnat, jinak vyhazujete peníze.
Vyvažování kol je kapitola sama sobě - máme několik druhů závaží, několik možností jeho umístění, na "lepších" vyvažovačkách je možné provést tzv. optimalizaci, kdy se nejdříve "zamotá" samostatný ráfek , pak ráfek s pneumatikou, mašina navrhne případné posunutí pneumatiky na ráfku tak, aby s nevývažky ráfku a pneumatiky eliminovaly. Pak se také dá u paprskovýc ráfků závaží schovávat za paprsky (když máte hezké černé ráfky, vypadá to blbě když se na vás culí stříbrné závaží) atd.
Pneumatiky jsou taktéž na delší povídání - jeté pneu kupované někde na trhu, v bazaru a pod na auto nepatří. Proč? Několikrát se stalo, že takovéto pneumatiky, které si zákazní přivezl, buď neodpovídaly rozměrům používaných na daném vozidle (pro upřesnění - na Fabii se 14" ráfky prostě pneumatiku o rozměru 165/70R13 nedostanete i když se prodávající dušoval, že: to tam půjde) , pak bylo i pár pneu s prořezaným vzorkem do takové míry, že bylo vidět plátno, nebo se po nafouknutí dělaly na bocích boule, nízkoprofilové pneumatiky s rychlostním indexem V, W a vyšším měly opravované bočnice radiálníma záplatama a podobné zhovadilosti. Nevím jak jinde, já s tím lidi slušně vyhazuju, pokud trvají na svém, mám připravený papír s formulací, že zákazník byl upozorněn, že pneumatika není vhodná k dalšímu použití, a že následná montáž byla provedena na jeho výslovné přání atd.
Jaká koliv z těchto věcí může mít vliv na chvění volantu - ať už stálé, nebo jen v určitých rychlostech.
Neopomeňme taky fakt, že zákazník by si po ujetí "několika" kilometrů měl buďto sám, nebo si v servisu nechat zkontrolovat dotažení kol. Stejně jako to, že pokud použijete ráfky s větší středovou dírou než jakou má vaše vozidlo, měly by být při montáži těchto ráfků použity centrovací kroužky patřičných rozměrů, nemluvě o správných šroubech - matkách (dostatečná délka a správná dosedací plocha).
Pakliže eliminujeme tyto faktory, můžeme směle pokračovat dále - házivost brzdových kotoučů, vůle v silentblocích, čepech, ramenech atd.