Stránka 1 z 1

Kdy řadit? Astra 1.9 CDTI 88KW

Napsal: 18 dub 2012, 11:06
od Kneblis
Zdravím, před týdnem jsem si přivezl z SRN vysněnou Astru GTC 1.9 CDTI 88Kw a jelikož v dřívějších vozech jsem měl benzin tak bych se chtěl zeptat při kolika otáčkách mám řadit na vyšší rychlostní stupeň a jaké otáčky motoru mám udržovat abych měl co nejnižší spotřebu a motor jsem nepodtáčel nebo mu nedával čoudy. Dále mě zajímá při kolika otáčkách mám řadit 6 rychlostní stupeň?


Pokud by se toto téma již na foru řešilo, tak se omlouvám ale nnašel jsem to.

Díky.

Re: Kdy řadit? Astra 1.9 CDTI 88KW

Napsal: 18 dub 2012, 11:14
od emvee
Na tohle téma se dají vést dlouhé debaty :-) Začněme třeba tím, co nám říká manuál:

Správné řazení

- Vysoké otáčky motoru zvyšují jeho opotřebení a spotřebu paliva.

- Motor zbytečně nevytáčejte do vysokých otáček. Nejezděte při vysokých otáčkách motoru. Používání otáčkoměru napomáhá ušetřit palivo. Pokud je to možné, udržujte nízké a rovnoměrné otáčky motoru při každém zařazeném převodovém stupni. Jezděte, pokud možno, brzy na nejvyšší převodový stupeň a nižší převodový stupeň řaďte pouze tehdy, když už motor neběží plynule.

Re: Kdy řadit? Astra 1.9 CDTI 88KW

Napsal: 18 dub 2012, 11:18
od osimk
zalezi od okolnosti a urcite na to po case prides sam podla toho, ako ti bude krochtat motor :)
zaloz si temu v club cars a nahod tam nejake info, motor, vybava plus samozrejme fotky.
to nas bude zaujimat najviac :D a vitaj

Re: Kdy řadit? Astra 1.9 CDTI 88KW

Napsal: 18 dub 2012, 13:25
od tomax
Kneblis: Do kopce neradim driv nez pod 2500, na rovince 1800, z kopce i 1500... zalezi jak je teplej motor a jaky je profil trate atd. Ono je to bez turba pod 1800 hodne line. Na to casem prijdes... hlavne to nenechavej moc kuckat, znicis si setrvacnik.

Re: Kdy řadit? Astra 1.9 CDTI 88KW

Napsal: 18 dub 2012, 20:59
od Frydex
Mi vyhovuje řadit těsně před červeným polem. :D
Každopádně když chci jezdit normálně, tak točím tak 2500 a řadím, nechat tahat auto pod 1800 je blbost, protože se pořádně netočí turbo a zasírá se brutálně EGR a DPF. Pokud ale udržuješ konstantní rychlost, třeba město 60km/h, tak se to lechtat kolem 1800 dá.

Re: Kdy řadit? Astra 1.9 CDTI 88KW

Napsal: 18 dub 2012, 23:52
od Kneblis
Děkuji za odpovědi. Jen mě zajímá při jaké rychlosti lze jezdit na 6 stupeň? Pokud šetce také nebude vadit nějakých 1800 otáček atd... Jinak fotky určitě budou, počkám na folie ( i přes platnou vyhlášku o 70% propustnosti), na kola a auto nafotím a odkaz přiložím.

Re: Kdy řadit? Astra 1.9 CDTI 88KW

Napsal: 19 dub 2012, 07:26
od salám
Taky s tím teď trochu bojuju..v coupe jsem měl zlatý motor Z22SE, dal se probrat při jemné noze na plynu od cca 1200 otáček. Teď jde cítit, že se ten dyzl při stejném způsobu jízdy dost trápí, takže víceméně souhlas s Frydexem, holt zatáčky co jsem jezdil na trojku teď musím dávat za dva, samozřejmě je i jiné zpřevodování.
Šestku tam valím při cca 90 km/h (na rovince).

Re: Kdy řadit? Astra 1.9 CDTI 88KW

Napsal: 19 dub 2012, 09:32
od tomax
Kneblis píše:Jen mě zajímá při jaké rychlosti lze jezdit na 6 stupeň?
Ve meste jedu nejvic na 5, tam kde je 70-80 a jede to trosku z kopce, max rovinka. Jinak na 6 mimo mesto pouze rovinka nebo z kopce, tachometr 100-110. Pokud ma trat stridave stoupani/klesani, vetsinou to jedu na 5 + tempomat, abych nemusel radit 8-)

Jinak 1800-1900 je na rovince uplne OK, vyrobce do auta nemontoval 6 kvaltu jen tak pro prdel. Cisteni EGR te ceka tak ci tak :D

Re: Kdy řadit? Astra 1.9 CDTI 88KW

Napsal: 20 dub 2012, 22:09
od martin123
neviem presne jak je to u 1.9 dieselu ale pri 1.7 mam lepsiu spotrebu ked mam okolo 2200 otacok jak menej pri udrzani rychlosti... (tempomat zapnuty) takze v meste ked idem 50 tak mam 3ku a pri 60tke 4ku mimo mesta hadzem 5tku az 80+ kedze na 80tke je este nizsia spotreba pri 4 :D (odkusaj secky variacie ak mas tempomat tak ti to vsetko ulahci)

Re: Kdy řadit? Astra 1.9 CDTI 88KW

Napsal: 20 srp 2013, 02:36
od wiki133
Jednoducho,

oživým starú tému. Pri dvojhmote sa nemá jazdiť pod 1500ot/min. kôli opotrebovaniu. Aj moja astra vezme 5tu pri 55-60 ale otáčky sú riadne pod 1500. takže je to o pocite a pod. Na Peugote Expert jazdím 50-55 na 5ke a bez problému kolo 1400-1500 okáčok a už hodne dlho a zotrvák je stále OK a to tak jazdím už viac ako 130000km. Ale nemôžeme zrovnávať úžitkové a osobné auto. Fakt je to len o tom, čo kto chce a aj ako sa k autu správa = môže čakať opravy. Viem to porovnať lebo som čo to najazdil na diesloch kde akých a aj sem tam jazdím. Napr. F doblo 1,9 jtd 74kw vie urobiť na tej istej trase lepšiu spotrebu ako moja astra 1,9 cdti. Motor rovnaký len F 5kvalt a Astra 6kvalt. O2 je zasa inde a takto môžeme porovnávať do nekonečna. Proste Valeo a Sachs nedoporučujú jazdiť pod 1500 otáčok a sú strojcami dvojhmoty. Nik iný na to patent nemá, viem píšem čo už vie veľa ľudí ale niekto sa možno dozvie niečo nové. Napr. najitelove porsche cayan či ako sa to píše 3,0D A8 stop&go a neviem čo ešte pri 40km/h malo už 4 zakvaltovanú pri normálnej jazde. Sport režim som neskúšal bo keby niečo tak tam asi robím do smrti :D . Takže záver je asi taký, že každé auto je individuálne.