Stránka 1 z 1

ECN 023456 mrtví turbo

Napsal: 02 bře 2012, 20:57
od ladikku
Čau kucí, jsem uplně v hajzlu mám Zafiru 1.9 Cdti 110 Kw r.v. 2008 najeto 205 000 km a nedávno, už jsem to tady psal jsem měl problém s DPF přerušené hadicové vedení k DPF a tudíž u mě neprobíhala cca 1300-1400 km žadná regenerace DPF. Tato věc odstraněna u Opel Pardubice, takže ted už čistím ,ale zaroveň s tímto jsem měl chybu ECN 023456 /něco kolem turba/ to jsem jim říkal,ale že prý je velká zima -14 C tak je to naftou.Takže k věci, od toho problému s DPF je auto líný jak mrcha/jede to jak 1.3 Felicia mojí manželky/ dnes při jízde do kopce cca 100km/hodinu nouzák a chyba ECN 023456 turbo není vůbec slyšet, motor vcelku řve a divně duní /pred tím nádherný svištění turba a zátah jak sviň/, takže prosím neví někdo co s tím? Ani nevím kde je u tohoto motoru turbo abych to nějak omrknul.Egr jsem čistil. Píše se tady dost často o Romanovi K z Brna, že je dobrej , ale žadný kontakt jsem tady na něj neviděl. Za každou radu předem moc děkuji, nebo za kontakt E-mail nebo telefon na super mechanika ať Romana K z Brna nebo někoho kolem Kutné Hory- odtud pocházím.Dík a mnoho kilometrů bez starostí.

Re: ECN 023456 mrtví turbo

Napsal: 02 bře 2012, 21:01
od Kesi
EGR si čistil ventil, alebo aj elektromagnet?

Re: ECN 023456 mrtví turbo

Napsal: 02 bře 2012, 21:21
od ladikku
Asi jenom ventil to co je přidělaný k motoru a bylo tam dost bordelu. ale po projetí žádná změna. Tou druhou půlku nevím jak rozdělat.

Re: ECN 023456 mrtví turbo

Napsal: 02 bře 2012, 21:41
od Kesi
Je tu návod (na fóre). Ak si trochu zručný, nie je problém.

Re: ECN 023456 mrtví turbo

Napsal: 03 bře 2012, 08:09
od pmo
ladikku píše:Asi jenom ventil to co je přidělaný k motoru a bylo tam dost bordelu. ale po projetí žádná změna. Tou druhou půlku nevím jak rozdělat.
ta druhá půlka je důležitější než ta první, já jsem měl vždy problém a elektromagnetem a po vyčištění dle návodu vše ok. Nyní už nesundáván celý EGR, ale jen elmagnet, který drží na čtyřech šroubech, ten čtvrtý zespodu tam už nedávám a můžu si to celkem jednoduše zkontrolovat popřípadě vyčistit i mimo dílnu někde na cestě.

Jinak v tvé blízkosti je myslím opravna oplů člena fóra Dennyho

Re: ECN 023456 mrtví turbo

Napsal: 03 bře 2012, 10:06
od ladikku
Dnes jsem nastartoval a manželka šlapala na plyn a hadice plnícího vzduchu turba se ani nehne, prostě žádný plnící tlak. A ještě se mi zdá,že vířivé klapky se při pohybu mírně sekají.

Re: ECN 023456 mrtví turbo

Napsal: 06 bře 2012, 21:06
od Romano77
Čau chlape.
Měl jsem stejnou závadu.Motor mě vyskočil do nouzového režimu,auto netáhlo a vyvolal jsem si chybu ECN 023456.
Potvrdilo se mi to dnes i "vygůglováním" čísla chyby.Nebyl jsem si jistý.
Jde o (overboost) - překročení horní hranice plnícího tlaku turba , proto odstaveno. Auto líné nejede.
Ještě je možná druhá možnost - nízký plnící tlak.
Obě varianty se u Opelu řeší výměnou ovládacího ventilu plnícího tlaku turba.
Ventil stojí 2000-3000Kč už Ti přesně neřeknu.Jsou to už dva roky.
U koncernu WV většinou výměna celého turba.
Naštěstí se dalo dojet k domovu(30km), po zhasnutí a opětovném nastartování motoru chyba nebyla aktivní,když se to nehonilo.Ventil se je zasekával.
Hodně zdaru.

Re: ECN 023456 mrtví turbo

Napsal: 31 bře 2012, 16:50
od ladikku
Čau Opláci, tak problém vyřešen výměnou ovládacího ventilu plnícího tlaku turba.V autorizáku v Kolíně mě řekli,že mám v pytli turbo a že mě ho vymění, ale že origoš je cenová vržda a že mají výborný repas za 18000 kč/ a ještě mi nastavili výměnu oleje za 1000 km přitom ten olej má najeto cca 11000 km šmejdi/, to mě bylo divný,že tak najednou turbo chcípne tak jsem to dovezl jednomu opraváři o kterým mě bylo řečeno,že když už si nikdo neví rady tak on určitě. Vše zkontroloval a přišel na to, že ovládací ventil plnícího tlaku turba má jiné napětí,že sice funguje,ale trochu jinak než má/spínal až přes 3000 ot/min / a tak tam vrazil nový a dal ho co nejblíž turbu,že kratší hadičky jsou lepší než metrové hadice a Zafirka trhá asfalt!!! Tak že chyba ecn 023456 vyřešena timto způsobem za 3200kč /matroš + práce/ a né za 18000kč za turbo + práce a ješte k hovnu v těch autorizákách věděj úplný hovno. tak zdar oplu a všem mnoho kilometrů bez závad.