Stránka 1 z 6
Studené starty 1.9 CDTI
Napsal: 01 led 2009, 20:07
od jamborek
Zdravím v novém roce 2009, mám takový menší problém, který mně trápí poslední týden.Při nastartování při teplotě pod nulou mi motor začne škubat a tak sebou divně házet.Trvá to zhruba 5-10 vteřin a běží v normálu.Je to dost nepříjemné.Napadlo mně, že třeba viskozita oleje není taková, jako by měla být...(doufám, že nemám hrudky v Mogulu
)Výměna žhavicích svíček proběhla a teď mě napadá jen výměna oleje+filtru a palivového filtru.Je zajímavé, že při teplotách nad nulou se nic neděje a motor přede jak kotě.Hoďte mi nějakou radu...Díkec
Re: Studené starty 1.9 CDTI
Napsal: 03 led 2009, 14:57
od milans
Rad by som sa s vami podelil tiez o jednu skusenost. Mam Astru H 1,9 CDTI, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006 ( vid nizsie ), najazdenych celkovo 89.000 Sk, od dovozu z D asi 17.500 km, zvacsa garazovane. Terazu cez sviatky som ho ale nechal po cele tri dni odparkovane vonku ( v noci teplota okolo -10 a menej, nejazdil som, len stalo ). A stalo sa, ked som po tych troch dnoch startoval, ze tesne po nastatovani akoby sa valce pomaly, lenivo, nepravidelne rozbiehali ( doteraz bolo startovanie OK ), bolo to pekne pocut, a trvalo to asi 5 až 7 sek. Potom, ako aj bezne, motor ide pravidelne a bez problemov ( samozrejme s vynimkou EGR ventilu, kazdy 2. resp. 3. rok
). Na opelclube.sk sa k tomu vyjadrili, ze by sa malo za danych poveternostnych podmienok jednat o beznu vec.
to jamborek : neviem ci sa jedna o rovnaky problem ako si popisoval vyssie, alebo len nieco podobne
Re: Studené starty 1.9 CDTI
Napsal: 03 led 2009, 17:33
od jamborek
to milans: Hoj, podle mého soudu si myslím, že jde o totožný problém.A jsem si jistý, že by se určitě nemělo jednat o běžnou věc za daných povětrnostních podmínek-jak píšeš.Já parkuji venku a tuto zimu se mi to stalo poprvé.Minulý rok...to mohlo být stupňů pod nulou kolik chtělo a jen jsem brnkl a kára si broukala bez nějakého toho škubání a tak kolem.Ze startu je to jak rozzuřený traktor a pak se vše uklidní a chová se to, jako by se nic nedělo.Tak čím to je...čím to je
Re: Studené starty 1.9 CDTI
Napsal: 04 led 2009, 17:57
od FerdaXXL
Jen tak plácnu, ale nemohlo by to bejt naftou nebo voda (nečistota) v nádrži ? Na předeslém aute jsem měl neco podobného. Tam nezáleželo jestli bylo teplo nebo zima, ale když auto 3 dny stálo tak mi to něco podobného taky dělalo cca 10 vteřin po nastarování. Po výměně palivového fitru a natankování u jiné pumpy mi tenkrát pomohlo. Nebyla to sice nafta, ale těch pár vteřin to bylo jako traktor.
Re: Studené starty 1.9 CDTI
Napsal: 04 led 2009, 18:21
od jamborek
Hoj, též mě to napadlo, tak jsem dnes do nádrže nalil aditivum a nějaký sranec na vyčištění trysek.Zalil jsem to naftou, ať se to promíchá.Ješte na zamyšlení...kdyby to byla voda, tak by to dělalo i při plusových teplotách, ne?Dělá to jen, když je pod nulou.No a teď už jen zbývá to pořádně protáhnou po silnici a uvidíme co se stane.Dnes to nešlo...roba by mě ubila
Zatím
Re: Studené starty 1.9 CDTI
Napsal: 08 led 2009, 12:37
od Pedros
Ahoj, tak já mám asi ten samý problém. Aditivum tam leju vždy, naftu beru jen u jedné pumpy, tak si myslím, že problém bude někde jinde.
Re: Studené starty 1.9 CDTI
Napsal: 10 led 2009, 23:07
od wojto33
no nieste sami co vam motor chvilu po starte zuri
moze to byt kludne tryskami... po par sekundach sa chytia vsetky
ja tam lejem to aditivum VIF ale neviem ci to pomaha ale mam lepsi pocit
Re: Studené starty 1.9 CDTI
Napsal: 19 led 2009, 20:14
od Pedros
Vstřikovači to nebude mám všechny 4 nové.
Re: Studené starty 1.9 CDTI
Napsal: 21 led 2009, 21:32
od wojto33
Pedros píše:Vstřikovači to nebude mám všechny 4 nové.
a kolko korun si vyvalil za nove ak sa mozem opytat... a preco ich mas nove... kolko mali odjazdene?? bolo ich treba aj nakodovat??
Re: Studené starty 1.9 CDTI
Napsal: 22 led 2009, 20:37
od Pedros
Tak mám údajně najeto nyní 56 000km. auto jsem kupoval v červenci v super stavu i výbavě. Servisní knížka odpovídala všechno se mi zdálo OK. A asi je. Při cestě na dovolenou do Itálie v srpnu mi po natankování v Plzni začalo auto nějak divně jet. Dělalo to jen v nízkých otáčkách ve vyšších ok. Po návratu jsem auto dal do diesel servisu a tam mi řekli, že všechny vstřiky jsou pryč. Dva měnily celé a dva stačilo repasovat, teda vyměnit jen trysky. Udělali i rozbor paliva, ale tam už bylo vše v pořádku. Nový vstřik 12.000,- , repase 4000,-. Po opravě najeto už 2000km a zatím pohoda.