Stránka 1 z 6

Studené starty 1.9 CDTI

Napsal: 01 led 2009, 20:07
od jamborek
Zdravím v novém roce 2009, mám takový menší problém, který mně trápí poslední týden.Při nastartování při teplotě pod nulou mi motor začne škubat a tak sebou divně házet.Trvá to zhruba 5-10 vteřin a běží v normálu.Je to dost nepříjemné.Napadlo mně, že třeba viskozita oleje není taková, jako by měla být...(doufám, že nemám hrudky v Mogulu :roll: )Výměna žhavicích svíček proběhla a teď mě napadá jen výměna oleje+filtru a palivového filtru.Je zajímavé, že při teplotách nad nulou se nic neděje a motor přede jak kotě.Hoďte mi nějakou radu...Díkec

Re: Studené starty 1.9 CDTI

Napsal: 03 led 2009, 14:57
od milans
Rad by som sa s vami podelil tiez o jednu skusenost. Mam Astru H 1,9 CDTI, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006 ( vid nizsie ), najazdenych celkovo 89.000 Sk, od dovozu z D asi 17.500 km, zvacsa garazovane. Terazu cez sviatky som ho ale nechal po cele tri dni odparkovane vonku ( v noci teplota okolo -10 a menej, nejazdil som, len stalo ). A stalo sa, ked som po tych troch dnoch startoval, ze tesne po nastatovani akoby sa valce pomaly, lenivo, nepravidelne rozbiehali ( doteraz bolo startovanie OK ), bolo to pekne pocut, a trvalo to asi 5 až 7 sek. Potom, ako aj bezne, motor ide pravidelne a bez problemov ( samozrejme s vynimkou EGR ventilu, kazdy 2. resp. 3. rok :shock: ). Na opelclube.sk sa k tomu vyjadrili, ze by sa malo za danych poveternostnych podmienok jednat o beznu vec.

to jamborek : neviem ci sa jedna o rovnaky problem ako si popisoval vyssie, alebo len nieco podobne

Re: Studené starty 1.9 CDTI

Napsal: 03 led 2009, 17:33
od jamborek
to milans: Hoj, podle mého soudu si myslím, že jde o totožný problém.A jsem si jistý, že by se určitě nemělo jednat o běžnou věc za daných povětrnostních podmínek-jak píšeš.Já parkuji venku a tuto zimu se mi to stalo poprvé.Minulý rok...to mohlo být stupňů pod nulou kolik chtělo a jen jsem brnkl a kára si broukala bez nějakého toho škubání a tak kolem.Ze startu je to jak rozzuřený traktor a pak se vše uklidní a chová se to, jako by se nic nedělo.Tak čím to je...čím to je :cry: :roll:

Re: Studené starty 1.9 CDTI

Napsal: 04 led 2009, 17:57
od FerdaXXL
Jen tak plácnu, ale nemohlo by to bejt naftou nebo voda (nečistota) v nádrži ? Na předeslém aute jsem měl neco podobného. Tam nezáleželo jestli bylo teplo nebo zima, ale když auto 3 dny stálo tak mi to něco podobného taky dělalo cca 10 vteřin po nastarování. Po výměně palivového fitru a natankování u jiné pumpy mi tenkrát pomohlo. Nebyla to sice nafta, ale těch pár vteřin to bylo jako traktor.

Re: Studené starty 1.9 CDTI

Napsal: 04 led 2009, 18:21
od jamborek
Hoj, též mě to napadlo, tak jsem dnes do nádrže nalil aditivum a nějaký sranec na vyčištění trysek.Zalil jsem to naftou, ať se to promíchá.Ješte na zamyšlení...kdyby to byla voda, tak by to dělalo i při plusových teplotách, ne?Dělá to jen, když je pod nulou.No a teď už jen zbývá to pořádně protáhnou po silnici a uvidíme co se stane.Dnes to nešlo...roba by mě ubila 8-) Zatím

Re: Studené starty 1.9 CDTI

Napsal: 08 led 2009, 12:37
od Pedros
Ahoj, tak já mám asi ten samý problém. Aditivum tam leju vždy, naftu beru jen u jedné pumpy, tak si myslím, že problém bude někde jinde.

Re: Studené starty 1.9 CDTI

Napsal: 10 led 2009, 23:07
od wojto33
no nieste sami co vam motor chvilu po starte zuri :mrgreen: moze to byt kludne tryskami... po par sekundach sa chytia vsetky
ja tam lejem to aditivum VIF ale neviem ci to pomaha ale mam lepsi pocit

Re: Studené starty 1.9 CDTI

Napsal: 19 led 2009, 20:14
od Pedros
Vstřikovači to nebude mám všechny 4 nové. :roll:

Re: Studené starty 1.9 CDTI

Napsal: 21 led 2009, 21:32
od wojto33
Pedros píše:Vstřikovači to nebude mám všechny 4 nové. :roll:
a kolko korun si vyvalil za nove ak sa mozem opytat... a preco ich mas nove... kolko mali odjazdene?? bolo ich treba aj nakodovat??

Re: Studené starty 1.9 CDTI

Napsal: 22 led 2009, 20:37
od Pedros
Tak mám údajně najeto nyní 56 000km. auto jsem kupoval v červenci v super stavu i výbavě. Servisní knížka odpovídala všechno se mi zdálo OK. A asi je. Při cestě na dovolenou do Itálie v srpnu mi po natankování v Plzni začalo auto nějak divně jet. Dělalo to jen v nízkých otáčkách ve vyšších ok. Po návratu jsem auto dal do diesel servisu a tam mi řekli, že všechny vstřiky jsou pryč. Dva měnily celé a dva stačilo repasovat, teda vyměnit jen trysky. Udělali i rozbor paliva, ale tam už bylo vše v pořádku. Nový vstřik 12.000,- , repase 4000,-. Po opravě najeto už 2000km a zatím pohoda.