Stránka 1 z 1

Vectra 1,9cdti 110 kw - závada P2279

Napsal: 04 říj 2011, 19:47
od Vectra110
Dobrý den,

splnil jsem si sen a koupil jsem si opel vectru 1,9cdti - 110kw ročník 2004. Bohužel auto nemá výkon, který by mělo mít. Když to rozjedete na 4ku na 140km/h(u vyšších převodových stupňů potřeba vyšší rychlosti) tak se objeví servisní klíč na palubovce, motor spadne pravděpodobně do nouzového režimu a spadnou otáčky. Diagnostika pak hlásí závadu P 2279.

Auto vypadá, že nemá filtr pevných částic. Může se jednat o EGR ventil?

Chtěl bych Vás poprosit o rady, jak vyřešit tento problém. Děkuji Vám za vaše odpovědi.

Re: Vectra 1,9cdti 110 kw - závada P2279

Napsal: 04 říj 2011, 19:58
od irmscher
zkus se zeptat na opelclubrenbau,kluci maji tabulky kodů i diagnostiky..

Re: Vectra 1,9cdti 110 kw - závada P2279

Napsal: 04 říj 2011, 20:16
od swabel
Na 90 % chybny EGR ventil alebo je v prdeli sanie (klapky sania, tiahlo).

Re: Vectra 1,9cdti 110 kw - závada P2279

Napsal: 04 říj 2011, 20:23
od Oťas
P2279 Intake Air System Leak Detected B-035

Re: Vectra 1,9cdti 110 kw - závada P2279

Napsal: 04 říj 2011, 20:34
od edyss1

Re: Vectra 1,9cdti 110 kw - závada P2279

Napsal: 04 říj 2011, 20:38
od Oťas
A co takhle intercooler? Nějaká netěsnost.

2 edyss1.
Teda chlape kdy jsi čistil ten EGR ventil naposled, nebo po kolika km se takhle zadělá, jako tobě z odkazu?

Re: Vectra 1,9cdti 110 kw - závada P2279

Napsal: 16 říj 2011, 09:04
od Vectra110
Tak závada byla způsobena nefunkčním modulem sání s vířivýma klapkama. Včera proběhla jeho výměna, 2,5h práce mechanika. Modul měnili kluci z polska, kteří je zároveň repasujou a dávají na ně celoživotní záruku. Kdyby měl někdo stejný problém, tak napište, určitě pošlu kontakt.

Auto má zpátky svůj výkon a jede parádně, prý se to projeví pozitivně i na spotřebě, tak uvidíme:-)

Re: Vectra 1,9cdti 110 kw - závada P2279

Napsal: 12 říj 2015, 14:26
od WK63
Zdravím,
musím se také podělit o nějaké zkušenosti a nejen zde čerpat...
U mě to byla vadná váha vzduchu. Auto (načipované, zaslepené výřivé klapky, EGR zaslepen) nejprve ve vyšších rychlostech z ničeho nic na chvíli přestalo jet, skočilo jako by do nouzáku - omezen výkon a měla by se rozsvítit kontrolka emisí (jelikož kontrolka emisí mi kvůli zaslepenému EGR svítí stále, nemůžu to říci s jistotou) a zase se to rozjelo. Tato závada se opakovala čím dál víc častěji hlavně na dálnici (z jednotky mi v oplu vyčetli chybu P02279) a tak jsem šel cestou nejmenšího odporu a půjčil si zánovní váhu vzduchu. A ejhle, auto lítá jako zběsilé, změna výkonu opravdu citelná, zmizela i malá turbo prodleva na 2300 ot/min., která mě otravovala již delší dobu. Myslím si, že jsem si váhu vzduchu (nebo-li MAF) pokazil sám, neboť jsem si koupil před rokem KaN filtr a ten olejíček jí nedělá dobře. A výsledek použití sportovního filtru u turbomotoru je podle znalců bohužel neznatelný, mohu jen potvrdit (na brzdě 00nic). Tak se nenechte ovlivnit reklamou. Ale to by bylo na jinou debatu...

Re: Vectra 1,9cdti 110 kw - závada P2279

Napsal: 23 lis 2017, 18:45
od Marcusbegin
Zdravím Opláci. Trošku oživím toto téma. Mám chybu P2279 také. Proběhla výměna váhy vzduchu, EGR ventilu, kontrola těsnosti všude možně a bez problému, jen kontrolka sem tam svítí. Někdy svíti třeba týden a pak je najednou týden klid, pak zas svítí třeba dva dny a pak zas několik dní klid. U výřivých klapek táhlo drží a vypadají, že se natáčí všechny, ale je kolem něho třošku “binec”, snažl jsem se to očistit když kontrolka motoru nesvítila, ale po několika dnech se zase objevila. Když svítí, tak na jízdě to nepoznám, jen při startu lehce auto pustí bílý obláček, ale to přisuzuju tomu, že to pouští při kontrolce trochu více nafty. Neví někdo co s tím? Chci se vyvarovat výmeně sání, ale asi to bude muset být. Kolik si vezme servis za výměnu (pouze práce, sání si seženu, ty prachy jim nedám :D )?

Jsem z toho už na palici!!! :D :D