Stránka 1 z 3

Motor 1.9CDTi 74kW

Napsal: 24 říj 2009, 12:47
od JohnyBA
Nazdar,
pred necelym rokom som si kupil v nemecku v bazari astricku s motorom 1.9CDTi 74kW. Snazil som sa najst o nom na netu nejake info, ake su na neho ohlasy, ale nic moc som nenasiel. Zaujimalo by ma preco saa tento motor k nam nedovaza, aka je jeho kvalita, v com je iny od toho 88kW a ci sa neda jednoduchym prehranim SW prerobit na ten vykonejsi. Nemate s nim nahodou niekto skusenosti?

Jano

Re: Motor 1.9CDTi 74kW

Napsal: 24 říj 2009, 15:44
od RomanK
Motor je identický jako 88kW. Jediný rozdíl je v ŘJ motoru. Ta je sice stejná identem i číslem HW jsko 88kW, ale nejde v ní změnit SW. Na konci programování zahlásí chybu, nezapíše některé bloky dat a v jednotce dál zůstane původní SW. Možnost je pak jedině vyměnit ŘJ motoru. Zkoušel jsem tohle zatím jen na Zafiře, kde byl DPF. Je možné, že Astra bez DPF bude mít jinou jednotku, ale moc bych nevěřil tomu, že to půjde.

Re: Motor 1.9CDTi 74kW

Napsal: 03 lis 2009, 21:35
od JohnyBA
DPF je filter pevnych casti? ten tam samozrejme je.
Co obnasa taka vymena riadiacej jednotky? Je citit zvysenie vykonu a znizenie spotreby? Oplati sa to?

Dikes
Jano

Re: Motor 1.9CDTi 74kW

Napsal: 04 lis 2009, 01:09
od RomanK
JohnyBA píše:DPF je filter pevnych casti?
Ano
JohnyBA píše:Co obnasa taka vymena riadiacej jednotky?
Sehnat jinou, která je použitelná pro daný modelový rok a je pro DPF. Samozřejmě ji pak naprogramovat pro konkrétní auto.
JohnyBA píše:Je citit zvysenie vykonu a znizenie spotreby? Oplati sa to?
Zvýšení výkonu by mělo být u rozdílu 14kW/20HP patrné, ale nezkoušel jsem a nemůžu objektivně posoudit. Ve zvýšení výkonu a snížení spotřeby nevidím logiku. Větší výkon vyžaduje víc energie (P = W/t) a tím i víc paliva, protože nepředpokládám, že by u mechanicky identických motorů byla rozdílná účinnost.

Re: Motor 1.9CDTi 74kW

Napsal: 05 led 2010, 10:01
od vojta
mě by zajímalo jakej je reálnej výkonovej rozdíl mezi 1.7 74kw a 1.9 74kw?

Re: Motor 1.9CDTi 74kW

Napsal: 05 led 2010, 10:29
od x-father
RomanK píše:Ve zvýšení výkonu a snížení spotřeby nevidím logiku. Větší výkon vyžaduje víc energie (P = W/t) a tím i víc paliva, protože nepředpokládám, že by u mechanicky identických motorů byla rozdílná účinnost.
No neco na tom mozna bude. Nemuzu to podlozit, ale rika se, ze silnejsi motor ma mene prace s akceleraci a spotrebuje u toho mene paliva. Spousta firem co dela chiptuning tvrdi, ze to i snizi spotrebu, ale samozrejme za predpokladu, ze clovek jezdi dal stejnym stylem a nezacne jezdit ostrejc kdyz to ma silnejsi.

Kdysi v recenzi dieslove Fabie 1.4 vs 1.9 zajeli s 1.9 za malinko mene, ale to muze byt zkreslene stylem jizdy.

Kazdopadne prave 1.4 TDI co se daval do Fabie se identicky motor prodaval v dvou ruznych vykonech (55 a 59 kW) a ten silnejsi mel papirove uvedenou mensi spotrebu.

Re: Motor 1.9CDTi 74kW

Napsal: 13 bře 2010, 20:05
od JohnyBA
trochu som si prezeral nemecke forum a taktiez sa zaoberali prehranim SW v Z19DTL za Z19DT. Naviac tam pisu, ze tie motory su naozaj identicke, porovnavali myslim cisla nahradnych dielov.

Znizenie spotreby si predstavujem tak, ako povedal x-father, ze auto rychlejsie akceleruje cize mensi cas do neho tlacis viac nafty.
Co vlastne pri cipovani robia? Ja som bol v tom ze hlavne menia casovanie motora, cize zvysuju ucinnost motora a teda pri rovnakej spotrebe paliva pri rovnakych otackach moze mat vacsiu silu. Vysvetlujem si to aj tym, ze Z19DT a Z19DTL maju v tabulkach rovnaku spotrebu.

Re: Motor 1.9CDTi 74kW

Napsal: 13 bře 2010, 20:23
od JohnyBA
citacia zo stranok: www.profituning.sk

Zníženie spotreby u turbodieslovych motorov
Pri tomto type motorov je silný predpoklad, že zníženie spotreby nastane v merateľnej hodnote. Vo vačšine prípadov zníženie pocítia najmä tí zákazníci, ktorí obľubujú športový štýl jazdy alebo tí, ktorí využívajú silu svojho auta na prevoz ľudí alebo tovaru alebo ťahanie nákladu, prípadne zákazníci, ktorí cestujú po náročnejších terénoch s väčšími výškovými rozdielmi.

Pre osobné automobily je úspora paliva od 0,1 - 1,2 l / 100 km,
pre nákladné automobily je úspora paliva od 1,0 - 4,5 l / 100 km.

Vzhľadom na zvýšenie výkonu aj krútiaceho momentu a vzhľadom na súčasný posun výkonových kriviek k nižším otáčkam, z fyzikálnych dôvodov k zníženiu spotreby príde. Táto hodnota je v praxi merateľne zaujímavá. Môže však v zriedkavých prípadoch nastať situácia, kedy k zníženiu spotreby nedôjde. Nezníženie spotreby nie je dôvod na reklamáciu. Pri niektorých typoch vozidiel k zníženiu spotreby nedôjde z rôznych konštrukčných, riadiacich, prípadne iných dovodov.

Re: Motor 1.9CDTi 74kW

Napsal: 13 led 2011, 10:07
od JohnyBA
Uplynul nejaky cas a vyzera to ze konecne nie som na fore sam co ma motor Z19DTL.
RomanK mi raz spominal ako by sa dal preprogramovat motor na 88kW verziu, spominal ze chcelo by to skusit odpojit aj budiky.
Neskusal si to Roman nahodou niekedy? Co by obnasal taky pokus u teba?

Re: Motor 1.9CDTi 74kW

Napsal: 13 led 2011, 11:41
od silver
hmm..a nie si spokojny ako to ide teraz?