zaslepení EGR u 1.9CDTI

Odpovědět
matobp
Příspěvky: 119
Registrován: 18 bře 2009, 18:22

Re: zaslepení EGR u 1.9CDTI

Příspěvek od matobp » 04 kvě 2014, 09:52

Rozmyslam ci vymenit alebo zaslepit EGR ventil.Bude svietit len kontrolka alebo aj nudzovy rezim?
astra H caravan-1,9 cdti-88kW/120ps-2008-chip na 145ps od profituning.sk

frontera-3,2-V6-151kW-1999

Reklama
 

Uživatelský avatar
Kesi
Příspěvky: 3014
Registrován: 25 říj 2008, 22:26
Bydliště: Košice (SR)

Re: zaslepení EGR u 1.9CDTI

Příspěvek od Kesi » 04 kvě 2014, 19:30

Asi to bude núdzový režim.
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan

Mr.Crow
Příspěvky: 25
Registrován: 04 dub 2011, 18:07

Re: zaslepení EGR u 1.9CDTI

Příspěvek od Mr.Crow » 07 kvě 2014, 18:03

Ahojte, prosím Vás mám dve otázky:

Je možné že EGR hlavne seleniod je vyčistený a napriek tomu nefunkčný? Tá tyč v ňom chodí krásne po vyčistení no pred tým to bolo fest zaseknuté.
(kontrolka poruchy RJ motora ten vrtulník mi svieti stále odkedy mám problém s EGR, upchal mi DPF, DPF mám teraz off, EGR selenoid mám vymenený, ale diagnostika píše netesnosť sania.
Svoj starý selenoid som vyčistil a vymenil len neviem to zistiť či je funkčný a či nie nakoľko tá kontrolka tam svieti stále.

druhá otázka:
Môžem nahodiť na EGR podložky s menšími otvormi?
Nahodil som na EGR ventil tie zaslepovacie tesnenia, ktoré majú zmenšený prietok spalín vďaka menším otvorom.
Prebehol som auto a vrtulník stále svietil, po vypnutí a naštartovaní zhasol, ale rozsvietila sa kontrolka auto s kľúčom, po niekoľkých km sa to opäť prehodilo na kontrolku vrtulníka.

Odpoveď na otázku čo je na EGR plastové: ten selenoid , tak okolo toho elektromagnetu je konštrukcia plastova čiernej farby (ten plast pokračuje na el. zásuvku) a nitmi je uchytený o tú kovovú okrúhlu platňu a tá je uchytená 4mi torxami o ventil.
Opel Astra H, kombi, 1,9 CDTi, 110 kw, Z19DTH, r.v. 2008

Uživatelský avatar
Kesi
Příspěvky: 3014
Registrován: 25 říj 2008, 22:26
Bydliště: Košice (SR)

Re: zaslepení EGR u 1.9CDTI

Příspěvek od Kesi » 07 kvě 2014, 20:24

Svoj starý selenoid som vyčistil a vymenil len neviem to zistiť či je funkčný a či nie nakoľko tá kontrolka tam svieti stále.
Ak máš diagnostiku tak je tam možnosť kontrola akčných členov. Aj keď to máš rozobraté (oddelenú cievku od ventilu) a napojíš to na kábel, tak pri stlačení tyčky jadra a aktivácii EGR na diagnostike ti musí odlačovať prst od cievky.
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan

Mr.Crow
Příspěvky: 25
Registrován: 04 dub 2011, 18:07

Re: zaslepení EGR u 1.9CDTI

Příspěvek od Mr.Crow » 07 kvě 2014, 21:01

Ahoj ahoj diagnostiku nemam ale rad by som nejaku jednoduchu lacnu poriesil len neviem ako.Vyskusal som to presne tak len po svojom.Vytiahol som el kabel a zapojil do selenoidu cievky a nastartoval ze ako sa bude chovat- ta tyc (jadro) som ledva stlacil.Vypol motor, rozobral ventil vymenil cievku selenoid nahodil naspät a el kabel som zase vyskusal na tom druhom selenoide, choval sa podobne takze usudzujem ze su oba funkcne.Namontoval som to spät.
Ako som uz spominal daval som tam tie podlozky s mensimi otvormi a poviem vam spravil som 170km a sadze tam uz bolo hojne a to pouzivam aj aditivum castrol tda.
Mechanikovi to na diagnostike ukazovalo netesnost sania a ze to moze byt aj senzorom tlaku v sacom potrubi, ale nemam to ako vyskusat ci to je naozaj ono.
Opel Astra H, kombi, 1,9 CDTi, 110 kw, Z19DTH, r.v. 2008

Uživatelský avatar
Kesi
Příspěvky: 3014
Registrován: 25 říj 2008, 22:26
Bydliště: Košice (SR)

Re: zaslepení EGR u 1.9CDTI

Příspěvek od Kesi » 07 kvě 2014, 21:16

Ono to nieje je taká sila že ti prelomí palec, ale cítit to.
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan

Mr.Crow
Příspěvky: 25
Registrován: 04 dub 2011, 18:07

Re: zaslepení EGR u 1.9CDTI

Příspěvek od Mr.Crow » 08 kvě 2014, 09:59

Áno ako píšeš.Selenoid pokiaľ je vyčistený a nezapojený ide ho prstom stlačiť ľahúčko, ale ako náhle je zapojený a auto ide na neutrály na voľnobežných otáčkach vtedy je cievka funkčná a to jadro rá tyč nejde tak ľahko zatlačiť.
Pravdepodobne ak je cievka čistá mala by fungovať "stále" pokoaľ teda nezhrdzavie zvnútra, ale myslím si, že aj po vyčistení by mala fungovať.Horšie to je s ventilom, ktorý sa opotrebováva sadzami (hlavne dosadacie plochy) ak netesní už je problém.
Opel Astra H, kombi, 1,9 CDTi, 110 kw, Z19DTH, r.v. 2008

Uživatelský avatar
Bracho90
Příspěvky: 652
Registrován: 14 dub 2013, 22:23
Kontaktovat uživatele:

Re: zaslepení EGR u 1.9CDTI

Příspěvek od Bracho90 » 13 črc 2014, 21:47

Prosim vas a zaslepka sa dava len tam kde to mam zakruzkovane vsak?Plech zo 4dierkami,inde na ine otvory sa nedava nic?
Ked uz svieti zavada egr,a takto to zaslepim tak by mala zavada sama zmiznut? Dakujem
Opel Astra Combi
1.9Cdti 74kw
R.V:2007

Uživatelský avatar
Bracho90
Příspěvky: 652
Registrován: 14 dub 2013, 22:23
Kontaktovat uživatele:

Re: zaslepení EGR u 1.9CDTI

Příspěvek od Bracho90 » 13 črc 2014, 22:47

Alebo treba dat dve zaslepky pred egr tu okruhlu a aj za tu hranatu?Dakujem
Přílohy
egr astra hhhh.jpg
Opel Astra Combi
1.9Cdti 74kw
R.V:2007

Uživatelský avatar
swabel
Příspěvky: 2166
Registrován: 14 čer 2009, 02:14
Bydliště: Tvrdošín - SR
Kontaktovat uživatele:

Re: zaslepení EGR u 1.9CDTI

Příspěvek od swabel » 14 črc 2014, 10:59

Ty máš 8V motor, nemáš tam ten EGR, ako na obrázku ;) Záslepka sa tam dáva inde a to pred EGR ventil (taká elipsa s 3 dierkami).
Obrázek
Pozri si 3. stranu tohto vlákna.
Naposledy upravil(a) swabel dne 14 črc 2014, 12:13, celkem upraveno 1 x.
Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK

Odpovědět