PepaS píše:a jak vypadá hodnota diferenciálního tlaku (zobrazuje se vedle stavu regenerace)? Tento údaj by měl objektivně charakterizovat míru „ucpanosti“ DPF filtru. Jedna věc je model zanášení filtru sazemi, ale realitě by měl odpovídat ten tlak. Při jakém tlaku se spouští regenerace, resp. je hodnota tlaku bez ohledu na typ ježděných tras stále stejné v okamžiku spuštění regenerace?
Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Opel Zafira B sport , 1,7 CDTI , A17DTR , 92 kw , 2008
- Reklama
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Ja už som myslel, že mám niečo pokazené, keď sa mi vypaľoval filter po 117 km, ale teraz zisťujem, že to je problém u viacerých.
Mám zanesený filter na 84% pri 95 km, takže o chvíľu bude regenerácia. Budem to podrobne sledovať, radšej asi od nástupu regenerácie, začína to stúpajúcou teplotou výfukových plynov.
Otázka na Pepu: Čo znamenajú tie dve teploty výfukových plynov? Viem, že je to teplota na dvoch čidlách. Netreba ich nejako pozorovať vzhľadom na rôzne hodnoty? Nedá sa z nich niečo zistiť?
Mám zanesený filter na 84% pri 95 km, takže o chvíľu bude regenerácia. Budem to podrobne sledovať, radšej asi od nástupu regenerácie, začína to stúpajúcou teplotou výfukových plynov.
Otázka na Pepu: Čo znamenajú tie dve teploty výfukových plynov? Viem, že je to teplota na dvoch čidlách. Netreba ich nejako pozorovať vzhľadom na rôzne hodnoty? Nedá sa z nich niečo zistiť?
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009
-
- Příspěvky: 911
- Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
hodnota diferenciálního tlaku je zajímavá před spuštěním procesu regenerace. Pokud se regenerace spouští bez ohledu na typ ježděných tras při stejném tlaku, znamená to (dle mého názoru), že se algoritmus řízení spouštění regenerace řídí i tlakem; a to by také znamenalo, že se filtr skutečně během poskakování ucpe během 120 km a musí se vyčistit – v tomto případě by nebylo pomoci.
Ty teploty výfukových plynů jsou skutečně ze dvou snímačů. Původně jsem chtěl detekci zahájení regenerace dělat na základě těchto teplot – jakmile lezou přes 500 st.C spouští se čištění, ale bohužel to neplatí obecně (těchto teplot lze dosáhnout i během normální jízdy), takže detekci dělám na základě stavu regenerace – jakmile naskočí 1% dokončené regenerace, MKJ hlásí započetí čištění filtru.
A zda-li sledovat teploty? Nevím, co by z toho bylo vidět. Jen vím, že proces čištění požaduje 600stC, takže když vidím, že tam těch 600, tak si udělám laický závěr, že proces regenerace probíhá korektně. O žádném hlubším významu sledování teplot výfukových plynů nevím…, ale nejsem motorář
Ty teploty výfukových plynů jsou skutečně ze dvou snímačů. Původně jsem chtěl detekci zahájení regenerace dělat na základě těchto teplot – jakmile lezou přes 500 st.C spouští se čištění, ale bohužel to neplatí obecně (těchto teplot lze dosáhnout i během normální jízdy), takže detekci dělám na základě stavu regenerace – jakmile naskočí 1% dokončené regenerace, MKJ hlásí započetí čištění filtru.
A zda-li sledovat teploty? Nevím, co by z toho bylo vidět. Jen vím, že proces čištění požaduje 600stC, takže když vidím, že tam těch 600, tak si udělám laický závěr, že proces regenerace probíhá korektně. O žádném hlubším významu sledování teplot výfukových plynů nevím…, ale nejsem motorář
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
V nemenonvanom origo servise Opel som nahodil tuto temu ohladom SW pre DPF, ked som zacal tvrdit to co je napisane na zaciatku tejto temy ze to caste vypalovanie je novym SW, tak prijimaci technik vedel o com rozpravam teda aspon z jeho reakcie mi to tak prislo, ale samozrejme tvrdil:
Regeneracia je zavisla od:
1.Pocet startov
2.Ubehnuta vzdialenost
3.rychlost ohrevu motora a pod.
Cize podla neho ziadny novy SW nesposobuje castejsie vypalovanie ale to ja castejsie jazdim kratke trasy so studenym motorom a stale startujem!
Regeneracia je zavisla od:
1.Pocet startov
2.Ubehnuta vzdialenost
3.rychlost ohrevu motora a pod.
Cize podla neho ziadny novy SW nesposobuje castejsie vypalovanie ale to ja castejsie jazdim kratke trasy so studenym motorom a stale startujem!
ASTRICKA J 1.7 CDTI 92kW SPORT
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Musím ti asi trochu oponovať.
Moja skúsenosť z používania auta prvých rok, za ktorý som do garančky a zmeny programu najazdil 12000 km je však úplne iná. Uvádzal som to už niekoľkokrát. Takže moje porovnania sú na základe skutočných udalostí a nijako som nezmenil spôsob jazdenia, ani som sa nepresťahoval, ani som nezmenil prácu. Práve naopak. Po zmene programu som urobil dlhú štreku do Chorvátska (cca 2500 km) a už takmer po 8000 km mi oznámil počítač, že mám meniť olej (naskočilo INSP).
Je tu však potrebné si aj uvedomiť, že filter vlastne má k dispozícií len 60%, pretože regenerácia začína pri 90% zanesenia a končí pri 30%. Možno tých 30% tam predtým nebolo, možno bolo menej.
Moja skúsenosť z používania auta prvých rok, za ktorý som do garančky a zmeny programu najazdil 12000 km je však úplne iná. Uvádzal som to už niekoľkokrát. Takže moje porovnania sú na základe skutočných udalostí a nijako som nezmenil spôsob jazdenia, ani som sa nepresťahoval, ani som nezmenil prácu. Práve naopak. Po zmene programu som urobil dlhú štreku do Chorvátska (cca 2500 km) a už takmer po 8000 km mi oznámil počítač, že mám meniť olej (naskočilo INSP).
Je tu však potrebné si aj uvedomiť, že filter vlastne má k dispozícií len 60%, pretože regenerácia začína pri 90% zanesenia a končí pri 30%. Možno tých 30% tam predtým nebolo, možno bolo menej.
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Podla rozdielu tlaku neviem urcit ze je filter zaneseny, lebo priebeh tlaku je rovnaky ci 30 alebo 91% saturacie 4-15 kPa podla MKJ ale aj podla OPCOMu a polohe plynoveho pedalu.
Zadalsie, kazdym startovanim sa automaticky nepridava 1%. Vcera som presiel 2 km, zastavil pred obchodom, nakupil a znova nastartoval. Motor mal 46°C, saturacia zostala nezmenena, presiel som 600m na pumpu a zasa nastartoval po capovani a saturacia bez zmeny.
Zato vecer naskocila saturacia po nastartovani a prejdeni 2km hned +7%. Som z toho "jelen"
Peter
Zadalsie, kazdym startovanim sa automaticky nepridava 1%. Vcera som presiel 2 km, zastavil pred obchodom, nakupil a znova nastartoval. Motor mal 46°C, saturacia zostala nezmenena, presiel som 600m na pumpu a zasa nastartoval po capovani a saturacia bez zmeny.
Zato vecer naskocila saturacia po nastartovani a prejdeni 2km hned +7%. Som z toho "jelen"
Peter
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Dnes mi prebehla regenerácia ako som predpokladal. 117 km . Nejaké veľké hodnoty diferenčného tlaku som tam nevidel. Ani tesne pred vypálením, ani počas vypaľovania . Neviem preto na základe čoho sa tá regenerácia vlastne spúšťa, keď to neovplyvňuje tlak vo výfuku. Akonáhle budem mať fotky z mobilu v PC niekoľko ich uverejním.
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009
-
- Příspěvky: 911
- Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
tak to je tedy pěkná divočina a vůbec tomu nerozumím. Čekal jsem, že hodnota tlaku se bude postupně zvyšovat s narůstajícím množstvím zachycených sazí ve filtru, resp. s klesající průchodností filtru. No a jakmile dosáhne nějaké meze, spustí se regenerace.fidlerp píše:Podla rozdielu tlaku neviem urcit ze je filter zaneseny, lebo priebeh tlaku je rovnaky ci 30 alebo 91% saturacie 4-15 kPa podla MKJ
Pozn.: asi bude nutné hodnotit tlak při určitých, stále stejných otáčkách. S otáčkami se bude měnit, tak je potřeba vyloučit jejich vliv.
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
PepaS,
Diferencny tlak som porovnaval na tom istom useku s tempomatom na tej istej rychlosti niekolko krat (kazdy den rano aj vecer). Ziadna zmena. Logicky by sa mal tlak postupne zvysovat co by svedcilo ze sa zanasa a nejako signifikatne (cisty 4kPa, zaneseny 20kPa), ale mam pocit ze je to len softwarom za ucelom castejsej regeneracie predidenim problemom hlavne majitelov jazdiacich v mestach. Pochybujem ze je filter rychlejsie zaneseny ako pred aktualizaciou ECU. Mam pocit ze na aute so starym softom v ECU by to bolo viditelne, kdezto nabeh medzi regeneraciami by bol cez 1000km a viac. Ktohovie ako to bezi na 1,9, ma to niekto odsledovane? (kolega ma 1,9 ale ten mi nevie povedat ako casto, len ze sa zvysila spotreba)
Peter
Diferencny tlak som porovnaval na tom istom useku s tempomatom na tej istej rychlosti niekolko krat (kazdy den rano aj vecer). Ziadna zmena. Logicky by sa mal tlak postupne zvysovat co by svedcilo ze sa zanasa a nejako signifikatne (cisty 4kPa, zaneseny 20kPa), ale mam pocit ze je to len softwarom za ucelom castejsej regeneracie predidenim problemom hlavne majitelov jazdiacich v mestach. Pochybujem ze je filter rychlejsie zaneseny ako pred aktualizaciou ECU. Mam pocit ze na aute so starym softom v ECU by to bolo viditelne, kdezto nabeh medzi regeneraciami by bol cez 1000km a viac. Ktohovie ako to bezi na 1,9, ma to niekto odsledovane? (kolega ma 1,9 ale ten mi nevie povedat ako casto, len ze sa zvysila spotreba)
Peter
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Co je na tom divného, že se filtr zanese po 120 km jízd po městě? Stačí pozorovat ostatní auta co jim jde z výfuku (Octavie atd.) ve městě při každém rozjezdu čoud z výfuku (nemyslím si, že je nutné popisovat). Schválně kolik z Vás jezdí se studeným autem pěkně piánko lechtá plyn, netočí než se zahřeje?-(řečnická otázka - autor nečeká odpověď). Po startu je podle mého BC aktuální spotřeba okolo 0,9 a po zahřátí klesne na 0,4-0,5.
U mě regenerace probíhá co cca 400 km - celý měsíc jezdím pořád ty stejné trasy - 36km do práce 36km z práce, o víkendu nějaký ten výlet. Březnový výlet do AT pak znamenal interval regenerace kolem 700 - jak jsem psal o pár stran zpět.
Momentálně mě zajímá jedna věc - životnost oleje - Kde sledujete tu klesající životnost? Techem? Mi bylo řečeno, že auto nemá samostanou hlášku která vyskočí, ale že pokud je olej na konci životnosti vyskočí INSP. Podle toho co tady píšete bych musel být od koupi auta v servise už 2x. Momentálně mám najeto 16000 a nič.
U mě regenerace probíhá co cca 400 km - celý měsíc jezdím pořád ty stejné trasy - 36km do práce 36km z práce, o víkendu nějaký ten výlet. Březnový výlet do AT pak znamenal interval regenerace kolem 700 - jak jsem psal o pár stran zpět.
Momentálně mě zajímá jedna věc - životnost oleje - Kde sledujete tu klesající životnost? Techem? Mi bylo řečeno, že auto nemá samostanou hlášku která vyskočí, ale že pokud je olej na konci životnosti vyskočí INSP. Podle toho co tady píšete bych musel být od koupi auta v servise už 2x. Momentálně mám najeto 16000 a nič.