Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Odpovědět
Uživatelský avatar
Oněgin
Příspěvky: 160
Registrován: 06 črc 2011, 15:03
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Oněgin » 08 dub 2012, 09:03

Přestože mám 1,9, nechtěl jsem otevírat "spešl" téma - tedy mně MKJ ukazuje regeneraci při 90% a končí při 18%. Potřeboval jsem ujet asi 12 km po okresce. Zatím nemám interval, protože se jednalo o první regeneraci.
Zafira B Sport, 1,9 CDTI, 110 kW, Cosmo, panorama, DVD 90 NAVI, MKJ, adapt. xenony, park. asistent, vyhř. sedačky, flex lišty atd. r.v. 2006
Daewoo Nubira Wagon, 1,6 16V, 77 kW, r.v. 1998

Reklama
 

Uživatelský avatar
papak13
Příspěvky: 534
Registrován: 15 dub 2010, 12:19

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od papak13 » 08 dub 2012, 09:26

Dalsia regeneracia po 335km, zivotnost oleja klesla zo 70% na 68% a spotreba stupla z 5,7l na 5,9l.
ASTRICKA J 1.7 CDTI 92kW SPORT

Uživatelský avatar
Frydex
Moderátor
Příspěvky: 2755
Registrován: 04 kvě 2008, 19:13
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Frydex » 08 dub 2012, 10:37

Tak jsem si chybně myslel, že nemám přehraný soft, ale asi opak bude pravdou. S MKJ mi po ujetí 387km začal vypalovat při 91% zaplnění a skončil tradičně na 30%. Zajímavé je, že Regenerace žačala ještě u relativně studeného motoru, cca po ujetí 6km a teplotě motoru okolo 60-70°C. Trasy 95% hlavně město, do 15km na jeden start. Spotřeba přes 7 litrů.
Frydexova Černá Mamba 1,7 CDTi 92Kw
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...." Obrázek

matesm
Příspěvky: 31
Registrován: 11 srp 2011, 21:11
Bydliště: Brno

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od matesm » 08 dub 2012, 13:13

Ahoj, včera jsem jel poprvé co auto vlastním téměř 300km v kuse po dálnici a tady jsou mé hodnoty z MKJ: jel jsem 150km tam a hned 150km zpět, z toho 93% dálnice, rychlost na tempomat 110-140km. Na začátku cesty jsem měl zanesení filtru 48% a po těch 300km pak 68%, od poslední regenerace už najeto 393km, tolik jsem myslím asi zatím neměl. Minule jsem regeneroval asi po 365km, ale zde jsem jel delší cestu na hory a zpět. Nejvíce jezdím krátké trasy 20-35km a tak standardně regeneruji po 300-320km. Z toho tedy usuzuji, že opravdu filtru vadí krátké cesty a asi i časté starty.
Zafira 1.7cdti, 92kW, 2011

Uživatelský avatar
Imko
Příspěvky: 117
Registrován: 28 led 2012, 22:48

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Imko » 08 dub 2012, 20:33

Pre tento nový program to u mňa určite platí.
Jedna krátka jazda mi tak urobí okolo 5 %. Teraz mám najzdených 74 km a zanesenie 75%. Už skoro týždeň nejazdím, urobil som len niekoľko krátkych trás po meste. Niečo otrasné :x
6 krátkych jázd a 30% zanesenia naviac.
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009

Uživatelský avatar
Frydex
Moderátor
Příspěvky: 2755
Registrován: 04 kvě 2008, 19:13
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Frydex » 08 dub 2012, 21:21

Je to tak... já dneska ujel 150km na dva starty a po celkovém ujetí skoro 300km, mám zaneseno na 60%, takže by to ještě 300km dalo. To by pak regenerace přišla po 6ti stech km. okresky město tentokrát 50/50.
Frydexova Černá Mamba 1,7 CDTi 92Kw
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...." Obrázek

Uživatelský avatar
Frankie
Příspěvky: 100
Registrován: 29 čer 2011, 23:07
Bydliště: Praha

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Frankie » 08 dub 2012, 23:13

ahoj,
takze pridam svou zkusenost , jsem ted nucen jezdit kratsi vzdalenosti a vicekrat startovat a regenerace po cca 115 km, po regeneraci filtr na 30 % , nyni ujeto cca 20 km od regenerace a filtr na 48 % , spatenka :? ..vidim to jako " imko" i u me po kazdem startu plus 1 % atd, prostě šílené :shock:
Přílohy
Fotografie0301.jpg
Opel Zafira B sport , 1,7 CDTI , A17DTR , 92 kw , 2008

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od PepaS » 09 dub 2012, 00:04

a jak vypadá hodnota diferenciálního tlaku (zobrazuje se vedle stavu regenerace)? Tento údaj by měl objektivně charakterizovat míru „ucpanosti“ DPF filtru. Jedna věc je model zanášení filtru sazemi, ale realitě by měl odpovídat ten tlak. Při jakém tlaku se spouští regenerace, resp. je hodnota tlaku bez ohledu na typ ježděných tras stále stejné v okamžiku spuštění regenerace?
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

Uživatelský avatar
Frydex
Moderátor
Příspěvky: 2755
Registrován: 04 kvě 2008, 19:13
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Frydex » 09 dub 2012, 01:25

Myslím, že když jezdím, tak okolo 5-6 kPa a při regeneraci 9 kPa. Příště to budu víc sledovat
Frydexova Černá Mamba 1,7 CDTi 92Kw
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...." Obrázek

Uživatelský avatar
Frankie
Příspěvky: 100
Registrován: 29 čer 2011, 23:07
Bydliště: Praha

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Frankie » 09 dub 2012, 13:26

PepaS píše:a jak vypadá hodnota diferenciálního tlaku (zobrazuje se vedle stavu regenerace)? Tento údaj by měl objektivně charakterizovat míru „ucpanosti“ DPF filtru. Jedna věc je model zanášení filtru sazemi, ale realitě by měl odpovídat ten tlak. Při jakém tlaku se spouští regenerace, resp. je hodnota tlaku bez ohledu na typ ježděných tras stále stejné v okamžiku spuštění regenerace?
ahoj ,
prubeh jsem občas vyfotil ...mas tam i hodnoty tlaku viz fotky
Přílohy
Fotografie0291.jpg
Fotografie0290.jpg
Fotografie0289.jpg
Opel Zafira B sport , 1,7 CDTI , A17DTR , 92 kw , 2008

Odpovědět