ráno v mrazu po zahřátí:
v městě tak 75, na dálnici 85, a po cestě do práce (15-20 km) studenej chladič
Teplota chladící kapaliny v zimě u motoru 1,9 CDTI 88kW
- Reklama
- milan7
- Příspěvky: 73
- Registrován: 18 říj 2009, 16:58
- Bydliště: Stařeč (Vysočina)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota chladící kapaliny v zimě u motoru 1,9 CDTI 88kW
Tak termostat mám vyměněný
Termostat, který je v pořádku, má v 1.9 88kW otevírat při 88 °C, do té doby je chladič studenej jak psí čumák Po sepnutí teplota na displeji klesne o 4-6 °C, to jak se navalí studená voda z chladiče do motoru.
Tak po výměně jsem naměřil toto:
Mimo město 82-88, do dlouhého kopce i 92, než se stihne po otevření ochladit.
Po městě podle provozu 70-80 - na volnoběh se totiž motor moc neohřívá a topení jej spolehlivě ochladí (v mrazech).
Optimální teplota dle pánů z Opelu je u tohoto motoru tedy kolem 82-92 - proto tam dali termostat nastavený na 88, hnát u dieselů teplotu k 98 atp zakrýváním chladiče mi připadá nesmyslné. (osobní názor).
Termostat, který je v pořádku, má v 1.9 88kW otevírat při 88 °C, do té doby je chladič studenej jak psí čumák Po sepnutí teplota na displeji klesne o 4-6 °C, to jak se navalí studená voda z chladiče do motoru.
Tak po výměně jsem naměřil toto:
Mimo město 82-88, do dlouhého kopce i 92, než se stihne po otevření ochladit.
Po městě podle provozu 70-80 - na volnoběh se totiž motor moc neohřívá a topení jej spolehlivě ochladí (v mrazech).
Optimální teplota dle pánů z Opelu je u tohoto motoru tedy kolem 82-92 - proto tam dali termostat nastavený na 88, hnát u dieselů teplotu k 98 atp zakrýváním chladiče mi připadá nesmyslné. (osobní názor).
Re: Teplota chladící kapaliny v zimě u motoru 1,9 CDTI 88kW
clona by měla mít smysl v tom, že by se motor měl rychleji ohřát nebo jsem to špatně pochopil?
- milan7
- Příspěvky: 73
- Registrován: 18 říj 2009, 16:58
- Bydliště: Stařeč (Vysočina)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota chladící kapaliny v zimě u motoru 1,9 CDTI 88kW
to ne, jejím cílem je to, aby se teplá voda z motoru v chladiči tolik neochladila a až se zase vrátí do motoru, tak neochladila ani motor (což jde přesně proti smyslu chladiče)... dokud se motor neohřeje na 88 st. tak clona před chladičem nepomůže, protože voda v chladiči má stejně kolem nuly (když venku mrzne)...
jinak tomu ale je v případě, že termostat nefunguje, pak clona smysl má.. lepší je ale termostat vyměnit a žádná clona není zapotřebí.
jinak tomu ale je v případě, že termostat nefunguje, pak clona smysl má.. lepší je ale termostat vyměnit a žádná clona není zapotřebí.
Re: Teplota chladící kapaliny v zimě u motoru 1,9 CDTI 88kW
tak mě termostat funguje snad dobře, když mám ráno po cestě do práce studenej chladič, ale teroreticky by clona mohla pomoci, že by se za mrazu motor tolik neochlazoval, protože "omezuje" průnik studenýho vzduchu k motoru
...
...
Re: Teplota chladící kapaliny v zimě u motoru 1,9 CDTI 88kW
Tak aj ja sa pridávam do skupiny, ktorá menila termostat. Motor sa oveľa skôr zohreje a potom to pekne drží. Pri jazde z kopca mi to kleslo na 80 stupňov (vonku bolo -11 stupňov), ale na rovinke to potom zase pekne vyšlo na 89 stupňov. Vymenil som si ho sám za cca. 2 hodiny. Ešte jeden postreh, čo som skúšal. Na test mode BC mi ukazovalo teplotu 88 stupňov, tak som zastavil a šahol na chladič, bol úplne ľadový. Pozrel som ešte raz na teplotu a už to klesalo na 84 stupňov, zase som šahol na chladič a už bol pekne horúci. Takže to funguje tak, ako má.
Opel Astra H Caravan 1,9 CDTi, 88 kW, 16V, OPC line 1