Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Odpovědět
PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od PepaS » 05 zář 2013, 16:14

v odkazovaném článku jsem narazil na jednu velkou chybu, cituji: „Zoberte aspoň počas víkendov auto „prevetrať“ na dlhších trasách. Ale netrápte ho zasa na plný výkon po diaľnici 160 km/h. Vtedy auto potrebuje výkon a riadiaca jednotka regeneráciu neuskutoční.“

kdysi jsem o tom psal v souvislosti s funkcí MKJ:
PepaS píše:V servisní dokumentaci v popisu procesu regenerace DPF se píše: „Při regeneraci filtru DPF se musí teplota zvýšit na 600 °C. Při této teplotě se zbytky uhlíku při přítomnosti kyslíku rychle spálí. Regenerace probíhá při plném zatížení automaticky. Při menších rychlostech dochází ke kolísání a regeneraci musí spustit řídicí jednotka motoru ECU.“.

Nikdy jsem nechápal poznámku o automatické regeneraci filtru při plném zatížení, nyní již ano. Jde o to, že při plném zatížení motoru (rozuměj, jedeš co to dá) stoupnou teploty výfukových plynů nad 600 °C bez přičinění řídící jednotky motoru, tzn. že saze v DPF se spálí během normální jízdy. Vývojáři DPF (automaticky čištěný DPF pochází z vývojářských dílen GM/OPEL) asi vycházeli z faktu, že v Německu není omezená rychlost na dálnicích a všichni to pořádně valí, čímž si zahřívají filtry nad 600 °C a tím neustále regenerují. Při tomto stylu jízdy řídící jednotka motoru nemusí regeneraci vůbec spouštět (regenerace řízená z ŘJ motoru = uměle zvýšená teplota ve filtru DPF), resp. interval regenerace se velmi prodlouží.
U německých uživatelů MKJ není neobvyklé, že dosahují intervalů mezi regeneracemi přes 2000 km :shock: (motory 1,9)
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

Reklama
 

Jocker
Příspěvky: 979
Registrován: 17 dub 2011, 19:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Jocker » 05 zář 2013, 18:42

No nevím, ani jízda ustálenou rychlostí 160-170 neznamená teploty plynů větší jak 550°C...Na jaře jsem to pozoroval.

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od PepaS » 30 zář 2013, 00:35

Imko píše:Aj tak je to veľký úspech. Minulý rok som po ceste z Brna išiel cez Bratislavu a mal som max. cca 530 km.
jaký je vývoj, Imko?
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od PepaS » 10 lis 2013, 22:55

Imko píše:Aj tak je to veľký úspech. Minulý rok som po ceste z Brna išiel cez Bratislavu a mal som max. cca 530 km.
Haló, Haló - jaký je vývoj, Imko?
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

Uživatelský avatar
Bracho90
Příspěvky: 652
Registrován: 14 dub 2013, 22:23
Kontaktovat uživatele:

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Bracho90 » 17 led 2014, 21:46

caute,prosim vas je pravda ze ked je DPF filter funkcny,alebo v dobrom stave tak koncovka vyfuku nemoze byt ociernena?Musi byt pekna ako z vyrobi?Dakujem.
Opel Astra Combi
1.9Cdti 74kw
R.V:2007

salám
Příspěvky: 166
Registrován: 14 dub 2012, 20:44

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od salám » 17 led 2014, 23:02

Pravda to je bych řekl u novějších, ale třebas u mého auta, které má 200 tisíc km dávno pryč je koncovka černá a DPF normálně funguje, auto nekouří, emise OK, regenerace fachá atd. atp.

Uživatelský avatar
Bracho90
Příspěvky: 652
Registrován: 14 dub 2013, 22:23
Kontaktovat uživatele:

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Bracho90 » 17 led 2014, 23:23

Pretoze som cital ze jeden chalan mal peugeota neaku 2005ku a mal spatny dpf a mal ciernu koncovku a neaky jeho kamarat na takom istom aute ako z vyrobi, tak neviem. A zasa 7 rocne auto mozes povazovat ako keby za nove :)
Opel Astra Combi
1.9Cdti 74kw
R.V:2007

progmi
Příspěvky: 1
Registrován: 21 úno 2016, 15:45

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od progmi » 21 úno 2016, 18:00

Dobrý den !
Bydlím na Ukrajině .
Postavil jsem se stejným problémam na Opel Zafira 1.7 A17DTR 2011 - časté regenerace DPF filtru ( každý 150km ), hlavně při jízdě v režimu města . Myslel jsem, že příčinu problému je špatna kvalita nafty . Po přečtení fóruma vidím, že máte stejné potíže .
Chtěl bych vědět, už jste našli způsob, jak řešit běžné problémy regenerace ? A zda je nutné vyměnit olej po 8000 km , jak mě informuje palubní počítač?

Uživatelský avatar
marekv
Příspěvky: 8
Registrován: 24 lis 2015, 21:35
Bydliště: Český Krumlov

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od marekv » 23 úno 2016, 20:55

ahoj
také by mě zajímalo zda je něco nového, já průměrně regeneruji cca po 250-300 km. Nedalo by se to nějak prodloužit? :)
Opel Astra Caravan 1,7 CDTI 81kW, r.v. 2009

Uživatelský avatar
quicky
Příspěvky: 786
Registrován: 18 pro 2014, 09:43
Bydliště: Bad Mergentheim / Bratislava

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od quicky » 24 úno 2016, 07:41

Jazdite pomaly chlapci :lol: ja mam regeneracie aj cez 800km v pohode. Ked sa iba potulujem po meste a okolo tak je to cca 200km.
Ked uz sa regeneracia spusti tak zatazovanie auta nema ziadny vlpyv. Su to podla mna keci teoretikov. Uz som neraz predbiehal s plynom na podlahe pocas regeneracie, tak isto po dialnici jazdim 160-180kmh a nikdy sa neprerusila.
BMW F21 B47 170kW Valencia Orange 2016
Astra GTC Z17DTR 110kW Technical gray 2009 | MKJ | CD40 USB
Insignia A B20DTH 125kW Snow White 2015
Vectra C Caravan Z19DTH 110kW Royal blue 2007 - Ex
OP-COM 2014

Odpovědět