Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Odpovědět
def
Příspěvky: 32
Registrován: 29 čer 2011, 19:06

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od def » 07 bře 2012, 18:24

ja to teda poznam jen podle spotreby na volnobeh (bezne 0,6 pri vypalovani cca 3,5). pri normalnim dalnicnim tempu jsem si nikdy nevsiml ze by treba vzrostla nejak hodne spotreba nebo ze by auto jinak jelo. kdyby jeste auto haprovalo za jizdy kvuli nejakymu vypalovani tak to by byl vrchol.

joker: myslis ze poznas na 560km na spotrebe ze se ti vypaloval filtr? ja myslim ze tak zasadni vliv na spotrebu to mit nemuze
Opel Astra Caravan Sport 1.7 CDTi 81kw

Reklama
 

Jocker
Příspěvky: 979
Registrován: 17 dub 2011, 19:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Jocker » 07 bře 2012, 21:23

km L spotřeba
776,0=43,16 =5,56
733,0=42,07 =5,74
782,0=43,17=5,52

a teď si vem že by neproběhla regenerace, kde při jedné mi klesne dojezd cca o 30-40km tzn.:

856=43,16=5,04
813=42,07=5,17
862=43,17=5,00

Uživatelský avatar
papak13
Příspěvky: 534
Registrován: 15 dub 2010, 12:19

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od papak13 » 11 bře 2012, 12:14

Tak pridam dalsiu skusenost:

Neviem po kolkych km prisla regeneracia pretoze som dost behal po dialnici takze som si nevsimol predchadzajucu ale po tejto regeneracii mi klesla zivotnost oleja zo 75% na 74% a priemerna spotreba sa zdvihla z 5,6l na 5,8l a cesta naviac kvoli regeneracii bola 15km tam a 15km spät!

Odsledujem kedy pride dalsia!
ASTRICKA J 1.7 CDTI 92kW SPORT

Uživatelský avatar
Imko
Příspěvky: 117
Registrován: 28 led 2012, 22:48

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Imko » 12 bře 2012, 21:34

Má niekto skúsenosti s takýmto aditívom : WYNNS DIESEL POWER 3 500ml .
Používa sa to vraj na regeneráciu filtra. Pro regeneraci filtru pevných částic se doporučuje použít každých 3.000 až 5.000 km.
Vlastnosti:
Regeneruje filtr pevných částic (DPF).
Okamžitě omezuje množství emisí a sazí ve výfukových plynech.
Cerová nanotechnologie aktivně snižuje emise sazí tím, že snižuje teplotu spalování ze 600 °C na 200 až 400 °C.
Zlepšuje spalování, výkon motoru a snižuje spotřebu paliva.
Čistí a chrání palivový systém a vstřikovací trysky.
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009

Uživatelský avatar
Imko
Příspěvky: 117
Registrován: 28 led 2012, 22:48

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Imko » 12 bře 2012, 22:06

No tak dnes som si konečne nainštaľoval MKJ, milo ma to prekvapilo. Naskočilo to bez problémov. Ostal som však trochu šokovaný. Minulý týždeň, keď som bol v servise nastaviť displej mal som najazdených 45 km od poslednej regenerácie a saturáciu filtra 41 % . Dnes však saturácia bola už 70% a to som prešiel iba ďalších 30 km , a po prejdení 15km /5 x štartovanie – odchod zo servisu do práce, potom na nákupy a domov a saturácia je už 79 % t. zn na tých 15 km sa zaniesol filter 9 % . Pripadá mi to akoby som jazdil na močovku a nie na naftu . :shock:
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009

matesm
Příspěvky: 31
Registrován: 11 srp 2011, 21:11
Bydliště: Brno

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od matesm » 13 bře 2012, 20:15

Tak dnes mi proběhla regenerace poprvé s MKJ a to po 365km, samozřejmě těsně před příjezdem do cíle a tak šup na malou projížďku. Regenerace mi začala na 90% zanesení a ukončila se na 30%, viz foto. Asi po hodině jsem jel domu ještě s jednou zastávkou, teplota motoru na začátku byla 63st. a po příjezdu domů cca 20km se filtr zanesl o 3%. Není mi jasné z čeho se zanesení filtru vypočítává, předpokládám, že jen z nějakého matematického modelu, pokud by to tak bylo, tak mi z toho vyplývá, že při zanesení filtru na 90% ujedu cca 400km, nemají v tom matematickém modelu v opelu chybu???.
Jinak ještě jednu zkušenost, jak psal Imko, že se mu po 15km zanesl filtr o 9%, tak to se mi taky stává. Když jedu do práce cca 21km z toho 11km město tak mi zanesení naroste o 8 až 10%, myslím si, že je to způsobeno tím, že nyní v zimě auto větší část jízdy jede ze studeným motorem, tím pádem více „kouří“. No brzy pojedu na 1.garančku, tak se optám, zda není nějaký nový soft ŘJ, protože regenerovat po 400km je každopádně opruz. Jsem zvědavý, jak bude regenerace probíhat v létě na delší štrece po dálnici do Chorvatska, jestli pak se dostanu s regenerací na 1000km?

Edit 18.3.-stav zanesení filtru po 104km je 41%
Přílohy
Stav po 100km.jpg
Začátek a konec regenerace.jpg
26km po regeneraci.jpg
Naposledy upravil(a) matesm dne 18 bře 2012, 13:24, celkem upraveno 3 x.
Zafira 1.7cdti, 92kW, 2011

Uživatelský avatar
Imko
Příspěvky: 117
Registrován: 28 led 2012, 22:48

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Imko » 15 bře 2012, 21:09

Moja dnešná skúsenosť:
Dnes mi prvýkrát prebehla regenerácia DPF s MKJ, nie ako u matesma, ale po 108km. Samozrejme, že po príchode domov, takže znovu najskôr vypáliť (prechádzka cca 10 km tam aj späť) a potom sa vrátiť domov. :x Začiatok vypaľovania začal na 90 % ( predvídal som to už vopred, pretože sa veľmi rýchlo začala zvyšovať teplota výfukových plynov) a pri dosiahnutí cca 585 stupňov začal proces regenerácie. Po ukončení regenerácie saturácia filtra na 30%. Po príchode domov , prejdených 5 km saturácia filtra 31%. Čiže keď to tak prepočítam, vychádza mi pri rozmedzí vypaľovania na 60 % (rozmedzie medzi 30 % až 90% saturácie) tak na 300 km pri zahriatom motore. Takže tu niekde je chyba v programe. Pripadá mi to akoby nastavenie regenerácie bolo vytvorené modelovo a to určité percento na určitý počet prejdených kilometrov ovplyvnené ešte napr. teplotou motora resp. počtom štartov.
Prikladám niekoľko snímkov, nie sú celkom dobre zaostrené, pretože sú robené mobilom a počas jazdy za pomoci syna.
Přílohy
Stav po vypálení.jpg
Vypaľovanie km 33923_displej km.jpg
Vypaľovanie km 33923.jpg
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009

Uživatelský avatar
Imko
Příspěvky: 117
Registrován: 28 led 2012, 22:48

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Imko » 15 bře 2012, 21:12

Prikladám ešte jeden záber:
Přílohy
Stav po príchode domov 33933.jpg
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009

Uživatelský avatar
papak13
Příspěvky: 534
Registrován: 15 dub 2010, 12:19

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od papak13 » 19 bře 2012, 22:07

No takze dalsie postrehy:

dalsia regeneracia po 380km islo o jednu dlhu cestu po dialnici cca 250km a par kratkych.
Zivotnost oleja klesla zase o 1% cize zo 74 na 73% a spotreba z 5,2 na 5,4l!
ASTRICKA J 1.7 CDTI 92kW SPORT

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od PepaS » 19 bře 2012, 22:41

zajímavé údaje, doufám, že se OPEL nebude na PepaSe zlobit :). S tím focením buďte prosím velmi opatrní :o
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

Odpovědět