Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
ja to teda poznam jen podle spotreby na volnobeh (bezne 0,6 pri vypalovani cca 3,5). pri normalnim dalnicnim tempu jsem si nikdy nevsiml ze by treba vzrostla nejak hodne spotreba nebo ze by auto jinak jelo. kdyby jeste auto haprovalo za jizdy kvuli nejakymu vypalovani tak to by byl vrchol.
joker: myslis ze poznas na 560km na spotrebe ze se ti vypaloval filtr? ja myslim ze tak zasadni vliv na spotrebu to mit nemuze
joker: myslis ze poznas na 560km na spotrebe ze se ti vypaloval filtr? ja myslim ze tak zasadni vliv na spotrebu to mit nemuze
Opel Astra Caravan Sport 1.7 CDTi 81kw
- Reklama
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
km L spotřeba
776,0=43,16 =5,56
733,0=42,07 =5,74
782,0=43,17=5,52
a teď si vem že by neproběhla regenerace, kde při jedné mi klesne dojezd cca o 30-40km tzn.:
856=43,16=5,04
813=42,07=5,17
862=43,17=5,00
776,0=43,16 =5,56
733,0=42,07 =5,74
782,0=43,17=5,52
a teď si vem že by neproběhla regenerace, kde při jedné mi klesne dojezd cca o 30-40km tzn.:
856=43,16=5,04
813=42,07=5,17
862=43,17=5,00
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Tak pridam dalsiu skusenost:
Neviem po kolkych km prisla regeneracia pretoze som dost behal po dialnici takze som si nevsimol predchadzajucu ale po tejto regeneracii mi klesla zivotnost oleja zo 75% na 74% a priemerna spotreba sa zdvihla z 5,6l na 5,8l a cesta naviac kvoli regeneracii bola 15km tam a 15km spät!
Odsledujem kedy pride dalsia!
Neviem po kolkych km prisla regeneracia pretoze som dost behal po dialnici takze som si nevsimol predchadzajucu ale po tejto regeneracii mi klesla zivotnost oleja zo 75% na 74% a priemerna spotreba sa zdvihla z 5,6l na 5,8l a cesta naviac kvoli regeneracii bola 15km tam a 15km spät!
Odsledujem kedy pride dalsia!
ASTRICKA J 1.7 CDTI 92kW SPORT
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Má niekto skúsenosti s takýmto aditívom : WYNNS DIESEL POWER 3 500ml .
Používa sa to vraj na regeneráciu filtra. Pro regeneraci filtru pevných částic se doporučuje použít každých 3.000 až 5.000 km.
Vlastnosti:
Regeneruje filtr pevných částic (DPF).
Okamžitě omezuje množství emisí a sazí ve výfukových plynech.
Cerová nanotechnologie aktivně snižuje emise sazí tím, že snižuje teplotu spalování ze 600 °C na 200 až 400 °C.
Zlepšuje spalování, výkon motoru a snižuje spotřebu paliva.
Čistí a chrání palivový systém a vstřikovací trysky.
Používa sa to vraj na regeneráciu filtra. Pro regeneraci filtru pevných částic se doporučuje použít každých 3.000 až 5.000 km.
Vlastnosti:
Regeneruje filtr pevných částic (DPF).
Okamžitě omezuje množství emisí a sazí ve výfukových plynech.
Cerová nanotechnologie aktivně snižuje emise sazí tím, že snižuje teplotu spalování ze 600 °C na 200 až 400 °C.
Zlepšuje spalování, výkon motoru a snižuje spotřebu paliva.
Čistí a chrání palivový systém a vstřikovací trysky.
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
No tak dnes som si konečne nainštaľoval MKJ, milo ma to prekvapilo. Naskočilo to bez problémov. Ostal som však trochu šokovaný. Minulý týždeň, keď som bol v servise nastaviť displej mal som najazdených 45 km od poslednej regenerácie a saturáciu filtra 41 % . Dnes však saturácia bola už 70% a to som prešiel iba ďalších 30 km , a po prejdení 15km /5 x štartovanie – odchod zo servisu do práce, potom na nákupy a domov a saturácia je už 79 % t. zn na tých 15 km sa zaniesol filter 9 % . Pripadá mi to akoby som jazdil na močovku a nie na naftu .
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Tak dnes mi proběhla regenerace poprvé s MKJ a to po 365km, samozřejmě těsně před příjezdem do cíle a tak šup na malou projížďku. Regenerace mi začala na 90% zanesení a ukončila se na 30%, viz foto. Asi po hodině jsem jel domu ještě s jednou zastávkou, teplota motoru na začátku byla 63st. a po příjezdu domů cca 20km se filtr zanesl o 3%. Není mi jasné z čeho se zanesení filtru vypočítává, předpokládám, že jen z nějakého matematického modelu, pokud by to tak bylo, tak mi z toho vyplývá, že při zanesení filtru na 90% ujedu cca 400km, nemají v tom matematickém modelu v opelu chybu???.
Jinak ještě jednu zkušenost, jak psal Imko, že se mu po 15km zanesl filtr o 9%, tak to se mi taky stává. Když jedu do práce cca 21km z toho 11km město tak mi zanesení naroste o 8 až 10%, myslím si, že je to způsobeno tím, že nyní v zimě auto větší část jízdy jede ze studeným motorem, tím pádem více „kouří“. No brzy pojedu na 1.garančku, tak se optám, zda není nějaký nový soft ŘJ, protože regenerovat po 400km je každopádně opruz. Jsem zvědavý, jak bude regenerace probíhat v létě na delší štrece po dálnici do Chorvatska, jestli pak se dostanu s regenerací na 1000km?
Edit 18.3.-stav zanesení filtru po 104km je 41%
Jinak ještě jednu zkušenost, jak psal Imko, že se mu po 15km zanesl filtr o 9%, tak to se mi taky stává. Když jedu do práce cca 21km z toho 11km město tak mi zanesení naroste o 8 až 10%, myslím si, že je to způsobeno tím, že nyní v zimě auto větší část jízdy jede ze studeným motorem, tím pádem více „kouří“. No brzy pojedu na 1.garančku, tak se optám, zda není nějaký nový soft ŘJ, protože regenerovat po 400km je každopádně opruz. Jsem zvědavý, jak bude regenerace probíhat v létě na delší štrece po dálnici do Chorvatska, jestli pak se dostanu s regenerací na 1000km?
Edit 18.3.-stav zanesení filtru po 104km je 41%
Naposledy upravil(a) matesm dne 18 bře 2012, 13:24, celkem upraveno 3 x.
Zafira 1.7cdti, 92kW, 2011
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Moja dnešná skúsenosť:
Dnes mi prvýkrát prebehla regenerácia DPF s MKJ, nie ako u matesma, ale po 108km. Samozrejme, že po príchode domov, takže znovu najskôr vypáliť (prechádzka cca 10 km tam aj späť) a potom sa vrátiť domov. Začiatok vypaľovania začal na 90 % ( predvídal som to už vopred, pretože sa veľmi rýchlo začala zvyšovať teplota výfukových plynov) a pri dosiahnutí cca 585 stupňov začal proces regenerácie. Po ukončení regenerácie saturácia filtra na 30%. Po príchode domov , prejdených 5 km saturácia filtra 31%. Čiže keď to tak prepočítam, vychádza mi pri rozmedzí vypaľovania na 60 % (rozmedzie medzi 30 % až 90% saturácie) tak na 300 km pri zahriatom motore. Takže tu niekde je chyba v programe. Pripadá mi to akoby nastavenie regenerácie bolo vytvorené modelovo a to určité percento na určitý počet prejdených kilometrov ovplyvnené ešte napr. teplotou motora resp. počtom štartov.
Prikladám niekoľko snímkov, nie sú celkom dobre zaostrené, pretože sú robené mobilom a počas jazdy za pomoci syna.
Dnes mi prvýkrát prebehla regenerácia DPF s MKJ, nie ako u matesma, ale po 108km. Samozrejme, že po príchode domov, takže znovu najskôr vypáliť (prechádzka cca 10 km tam aj späť) a potom sa vrátiť domov. Začiatok vypaľovania začal na 90 % ( predvídal som to už vopred, pretože sa veľmi rýchlo začala zvyšovať teplota výfukových plynov) a pri dosiahnutí cca 585 stupňov začal proces regenerácie. Po ukončení regenerácie saturácia filtra na 30%. Po príchode domov , prejdených 5 km saturácia filtra 31%. Čiže keď to tak prepočítam, vychádza mi pri rozmedzí vypaľovania na 60 % (rozmedzie medzi 30 % až 90% saturácie) tak na 300 km pri zahriatom motore. Takže tu niekde je chyba v programe. Pripadá mi to akoby nastavenie regenerácie bolo vytvorené modelovo a to určité percento na určitý počet prejdených kilometrov ovplyvnené ešte napr. teplotou motora resp. počtom štartov.
Prikladám niekoľko snímkov, nie sú celkom dobre zaostrené, pretože sú robené mobilom a počas jazdy za pomoci syna.
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Prikladám ešte jeden záber:
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
No takze dalsie postrehy:
dalsia regeneracia po 380km islo o jednu dlhu cestu po dialnici cca 250km a par kratkych.
Zivotnost oleja klesla zase o 1% cize zo 74 na 73% a spotreba z 5,2 na 5,4l!
dalsia regeneracia po 380km islo o jednu dlhu cestu po dialnici cca 250km a par kratkych.
Zivotnost oleja klesla zase o 1% cize zo 74 na 73% a spotreba z 5,2 na 5,4l!
ASTRICKA J 1.7 CDTI 92kW SPORT
-
- Příspěvky: 911
- Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
zajímavé údaje, doufám, že se OPEL nebude na PepaSe zlobit . S tím focením buďte prosím velmi opatrní