Odlučovač pevných částic

Odpovědět
excellent
Příspěvky: 79
Registrován: 20 kvě 2012, 10:59
Bydliště: Senec, SR

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od excellent » 15 lis 2014, 14:46

Ako často asi prebehne regenerácia u 1,7 92kW ? Približne.
Opel Astra H Caravan, r. 2008, 1,7 CDTI 92kW (125k), Z17DTR, čierna metalíza, "sport", CDC 40 Opera

Reklama
 

Komo
Příspěvky: 217
Registrován: 09 srp 2014, 13:57

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Komo » 15 lis 2014, 15:02

Zalezi od stylu a povahy jazd.
Zvycajne <500km
Astra H, Z19DT

Uživatelský avatar
fotomark
Příspěvky: 8
Registrován: 17 pro 2016, 16:00

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od fotomark » 12 led 2017, 23:02

zdar, tak dnes ma prekvapila prva regeneracia po prejdeni asi 1100 km od kedy som majitel Zafčy 1,7 cdti 92 kw a to tak ze som v strachu vypol motor :) zacalo to divne hucat , najprv som si myslel ze mi vetrak zachytil karton ktory som dal pred chladic . tak som zvedavy co bude nasledovat :)

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Stan. » 13 led 2017, 09:28

fotomark píše:zdar, tak dnes ma prekvapila prva regeneracia po prejdeni asi 1100 km od kedy som majitel Zafčy 1,7 cdti 92 kw a to tak ze som v strachu vypol motor :) zacalo to divne hucat , najprv som si myslel ze mi vetrak zachytil karton ktory som dal pred chladic . tak som zvedavy co bude nasledovat :)
Přečti si všechny příspěvky v tomto topicu, na který jsi navázal a hodně se včetně vypalování již psalo o změně zvuku a podobně, hlavně se nemá regenerace při spuštění přerušovat. Další povídání o filtru pevných částic je i dalším topicu:
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... %C3%A1stic
Pro majitele Opel Astra H a Zafira B je výborná pomůcka MKJ (modul komfortní jednotky)
Teploměr chladící kapaliny a další vychytávky také pro diesel s filtrem pevných částic. Viz:
http://www.pepas.cz/projekty/opel-mkj-cz/
https://www.opel-astra-h.cz/navod-na-in ... -zafira-b/
Příspěvky k funkci MKJ v topicu : Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")
https://www.opel-astra-h.cz/forum/searc ... mit=Hledat
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Uživatelský avatar
fotomark
Příspěvky: 8
Registrován: 17 pro 2016, 16:00

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od fotomark » 14 led 2017, 13:28

jo dikes, MKJ planujem objednat neskor , preluskol som tu zopar clankov no ako fkt ma to prekvapilo :) nabuduce budem vediet

Uživatelský avatar
Wirda
Příspěvky: 181
Registrován: 28 bře 2016, 12:41
Bydliště: Černovice u Tábora

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Wirda » 14 led 2017, 20:35

Pro ty, kteří maji rádi svoje auto a rádi o něm ví víc, než běžný uživatel, je to dobrý si obstarat něco, čím se nechá sledovat regenerace a dodržovat je. Nicméně to není nutnost. Pokud je potřeba zastavit a vypnout motor při regeneraci, tak to bez obav můžete udělat. Mozek auta má toleranci, několik přerušení si pamatuje a při další jízdě spustí regeneraci znovu. To se může opakovat několikrát a pokud by i třeba po několikátém pokusu se regenerace nezdařila, pak by měla jednotka prvně spustit upozornění, třeba formou blikání kontrolky DPF/FAP. Pokud by ani to řidič nedodržel, kontrolka by svítila stále a měla by se spustit neprodleně regenerace manuálně přes diagnostiku. Nevím, jestli to má Oplík stejně, ale bude to obdobné. Takto jsem to měl u Mazdy6, kterou jsem prodal a vrátil se k benzínu, páč jsem byl víc otrokem, než uživatelem. A pokud se jezdí 20km tam a zpátky a sem tam dál, tak je nafta s dpf akorát starost. Mě regenerace trvala +/- 15 km a jako na potvoru, vždy začala kousek od baráku a to i když jsem jel třeba 300 výlet a já najížděl km, jen abych to dopálil a měl klidný spaní. Bohužel nechápu , proč nedávají kontorlku pro řidiče, že začla regenerace a po vypálení by zhasla. Logicky, potřebují prodávat filtry a né, aby si to každý hlídal a dobrou péčí mu prodloužil život. Já měl OBDII wifi zástrčku a v mobilu apku ForScan pro Mazdy, vytáhl si potřebné pidy a viděl jsem přesně, teploty spalin před katem, za katem na začátku filtru, uprostřed a za ním. Tlakový čidla, aktuální zanesení filtru a kdy je regenerace on/off. Začínala pálit cca při 6-8 g/l. Teploty při pálení přes 600°C. Bez mobilu nebylo možný poznat kdy pálí, pouze aktuální spotřebou, kdy z kopce bez plynu neukazovala 00L/km, ale 2-3L spotřebu, kdy to tam pralo naftu. A nebo při zastavení, když jsem vylezl z auta, bylo slyšet, jak praská ve výfuku, díky vysokým teplotám. Taky nutno říct, (ale nevím jak to má Oplík) že při zastavení se rege přerušila. Takže na volnoběh to nepálilo (semafory, zácpa) až po překročení 20km/h to opět začalo pálit. Při stání pálila pouze vynucená regenerace, kdy si motor sám držel zvýšené otáčky. A nesmělo se dotknout pedálů, jinak to ukončilo. Fíglema pomocí zdířky v pojiskové skříni a podobným způsobem, jako se pedálama vyčítají chyby, nebo maže servis se nechala vyvolat i rege doma na louce, bez nutnosti zásahu a placení v autorizáku. No a jelikož toto všechno už nemělo s požitkem z jízdy nic moc společného a víc jsem diagnostikoval a snažil se mít všechno A1 a v zimě radši chodil v mraze pěšky, jen abych nemusel startovat naftu, tak toto mě po návštěvě emisí, kdy mi technik řekl, že pokud by jel na ostro, podle novely, tak že bych neprošel, páč mi naměřil vysokou kouřivost. Jako každýmu dieslu, co tam přijede. Pak se optal, rozvodák měnils? Jo. A šlapal jí tak na krk deset minut s přestávkama, aby vyfoukal saze a pak naměřil hodnoty lepší než udával výrobce. Pane, vy to moc šetříte. Nešetřím, jezdím normálně, filtr je v bezvadným stavu. To víte, to má každej. Dneska bych jich vyhodil 9... Až sem příště pojedete, tak těch 20km jedte 2-3 a 3-4tisíce otáček a přijede s připraveným laufem a neměříme to na první dobrou... Ještě ten večer jsem podával inzerát, Jako blbec se o to starám, dodržuju všechno, jezdím normálně a spíš motor vytáčím, aby se vyplách, tankuju kvalitní naftu, leju vif , kašlu na longlife a měním po 10ti tis. A kvůli emisním idiotským zákonům pak neprojdu a stará kokta, co jí leze dehet z laufu jo??? A o readnies kodech mluvit ani nebudu... Takže návrat k benzínu a jsem opět spokojený řidič :)
Jo a ti, kteří při regeneraci jezdí kolem baráku na dvojku a točí to do červených, tak je to uplná hovadina. Filtr se nejlíp (nejrychleji) vypálí při ideálních, normálních otáčkách při běžné jízdě. 2-2500 ot.
Astra H Caravan sport Z18XE IDS+

Uživatelský avatar
fotomark
Příspěvky: 8
Registrován: 17 pro 2016, 16:00

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od fotomark » 17 led 2017, 14:56

Tak to mam za sebou :) zasa mi to zacalo v meste tak som si zasiel na kratku jazdu a rege prebehla ok, aspon teda dufam, to mkj si neskor urcite objednam

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Stan. » 17 led 2017, 15:08

"to mkj si neskor urcite objednam"

Nejdříve se domluv informativně s PepaS třeba přes SZ (soukromou zprávu) jaký máš typ displeje, aby byl MKJ funkční.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Uživatelský avatar
fotomark
Příspěvky: 8
Registrován: 17 pro 2016, 16:00

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od fotomark » 17 led 2017, 20:23

jasne, diky za radu

Uživatelský avatar
quicky
Příspěvky: 786
Registrován: 18 pro 2014, 09:43
Bydliště: Bad Mergentheim / Bratislava

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od quicky » 18 led 2017, 08:11

Wirda dal celkom poucny prispevok. Z mojho pozorovania este mozem doplnit, ze Opel vypaluje aj ked auto stoji na mieste. Regeneracia sa manualne neda spustit bez diagnostiky. Neviem ako je to z kontrolkou lebo som nikdy s DPF problemy nemal, ale myslim ze svieti az ked uz je zle.
BMW F21 B47 170kW Valencia Orange 2016
Astra GTC Z17DTR 110kW Technical gray 2009 | MKJ | CD40 USB
Insignia A B20DTH 125kW Snow White 2015
Vectra C Caravan Z19DTH 110kW Royal blue 2007 - Ex
OP-COM 2014

Odpovědět