Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Mám sice 1,9 ale jenom k té délce regenerace,na dálnici při rychlosti okolo 140 mě to trvá taky přibližně 10-12km.
Moje Zafirka 1,9cdti 88kw
- Reklama
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Ahoj,
chci se s vámi podělit o svůj průběh regenerací v průběhu dlouhé cesty (Brno-Řím-Pompeje-Cariati a zpět)
1. regenerace byla započata při 84% zanesení a po 277 km na dálnici za Vídní. V těch je asi 150 km jízdy po městě a okolí Brna.
2. regenerace byla započata při 90% a byla po rekordních 1135 km, viz foto, jízdy po dálnici s tempomatem 130-140 km/hod. Cesta byla asi se třemi zastávkami á 15 min.
3. regenerace započata při 91% a po 602 km, kde je 450 km jízda po dálnici, 80 km místní silnice a vesnice (60 až 90 km/hod) a zbytek (asi 70 km) krátké jízdy po městě.
4. regenerace započata při 80% při 527 km, zde je asi 120 km místní silnice a vesnice, zbytek dálnice.
5. regenerace započata při 84% při 951 km. Zde jsem chtěl udělat pokus, zda při jízdě do dlouhého kopce dosáhnu teploty výfukových plynů 600 st. a spustím "falešnou regeneraci". Při výtočení motoru na 5 rychlostní stupeň se sice teplota začala zvedat, ale s ní i rozdíl tlaků, který byl 25kPa a po chvíli začala skutečná regenerace. V těchto 951 km bylo 40 km po městě a zbytek dálnice.
Všiml jsem si, že po Římě jezdí hodně Zafir jak 1,9 tak 1,7 nejenom jako auta soukromá, ale i hodně taxíků a ty v hustém římském provozu musí regenerovat každých 100 km, jen se od nich kouří . Zkrátka asi častou regeneraci neřeší, nebo vůbec neví, že něco takového vůbec v autě mají .
chci se s vámi podělit o svůj průběh regenerací v průběhu dlouhé cesty (Brno-Řím-Pompeje-Cariati a zpět)
1. regenerace byla započata při 84% zanesení a po 277 km na dálnici za Vídní. V těch je asi 150 km jízdy po městě a okolí Brna.
2. regenerace byla započata při 90% a byla po rekordních 1135 km, viz foto, jízdy po dálnici s tempomatem 130-140 km/hod. Cesta byla asi se třemi zastávkami á 15 min.
3. regenerace započata při 91% a po 602 km, kde je 450 km jízda po dálnici, 80 km místní silnice a vesnice (60 až 90 km/hod) a zbytek (asi 70 km) krátké jízdy po městě.
4. regenerace započata při 80% při 527 km, zde je asi 120 km místní silnice a vesnice, zbytek dálnice.
5. regenerace započata při 84% při 951 km. Zde jsem chtěl udělat pokus, zda při jízdě do dlouhého kopce dosáhnu teploty výfukových plynů 600 st. a spustím "falešnou regeneraci". Při výtočení motoru na 5 rychlostní stupeň se sice teplota začala zvedat, ale s ní i rozdíl tlaků, který byl 25kPa a po chvíli začala skutečná regenerace. V těchto 951 km bylo 40 km po městě a zbytek dálnice.
Všiml jsem si, že po Římě jezdí hodně Zafir jak 1,9 tak 1,7 nejenom jako auta soukromá, ale i hodně taxíků a ty v hustém římském provozu musí regenerovat každých 100 km, jen se od nich kouří . Zkrátka asi častou regeneraci neřeší, nebo vůbec neví, že něco takového vůbec v autě mají .
Zafira 1.7cdti, 92kW, 2011
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Zaujímavé poznatky Martin!
Teraz vidím, že som sa pri tých mojich hypotetických príkladoch , ktoré uvádzam na strane 11 skoro nemýlil . Predpovedal som tam 1200 km na jednu regeneráciu pri trase po diaľnici a cca 636 km v kombinácií - diaľnica a cesty prvej triedy.
Záver z toho je , že tieto motory s týmto programom riadiacej jednotky nie sú stavané na naše cesty, ale na hustú diaľničnú nemckú sieť.
Teraz vidím, že som sa pri tých mojich hypotetických príkladoch , ktoré uvádzam na strane 11 skoro nemýlil . Predpovedal som tam 1200 km na jednu regeneráciu pri trase po diaľnici a cca 636 km v kombinácií - diaľnica a cesty prvej triedy.
Záver z toho je , že tieto motory s týmto programom riadiacej jednotky nie sú stavané na naše cesty, ale na hustú diaľničnú nemckú sieť.
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
...ano, naprostá většina řidičů tohle (a i spoustu jiných věcí) naprosto neřešímatesm píše:...Zkrátka asi častou regeneraci neřeší, nebo vůbec neví, že něco takového vůbec v autě mají .
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Myslím si, že to neriešia len do vtedy, kým nezistia, že prečo majú meniť olej pri nejakých 9000 km. Potom až začnú hundrať a v servise ich aj tak len odbijú, že je to filtrom.
Poslednú regenereáciu som mal po 172 km, väčšinou krátke trasy. Po regenerácií som prešiel dlhú trasu 143 km a už mám na 51% zanesený filter. Žiadne krátke trasy alebo studený motor ako sa v servisoch vyhovárajú a už je 1/3 z možného zanesenia filtra preč. Ani ja som sa týmto problémom prvý rok vôbec nezaoberal. Neupozornil ma počítač v aute, že poď meniť olej lebo už je z dôvodu regenerácií opotrebovaný. 12 000 km som prešiel a nič sa nedialo. Druhý rok (bolo to už po zmene programu) ma však počítač vyzval už po cca 8500 km (pritom som prešiel cca 2500 km dlhej trasy na dovolenku do Chorvátska) a tretí po 9000 km. Na starej Škode 125 som tak často olej nemenil. Veď to sú zbytočné náklady.
A do kedy takýmto spôsobom vydrží výfuk ? Vedúci v servise má Astru 1,9 a jazdí prevažne krátke trasy, ale také časté vypaľovanie ako mám ja nemá. Takže sa pýtam ako je to možné, že pri niektorých motoroch nenastáva problém s častým vypaľovaním. Vie na to niekto dať odpoveď . Asi len sám tvorca týchto posledných dvoch programov riadiacej jednotky.
Poslednú regenereáciu som mal po 172 km, väčšinou krátke trasy. Po regenerácií som prešiel dlhú trasu 143 km a už mám na 51% zanesený filter. Žiadne krátke trasy alebo studený motor ako sa v servisoch vyhovárajú a už je 1/3 z možného zanesenia filtra preč. Ani ja som sa týmto problémom prvý rok vôbec nezaoberal. Neupozornil ma počítač v aute, že poď meniť olej lebo už je z dôvodu regenerácií opotrebovaný. 12 000 km som prešiel a nič sa nedialo. Druhý rok (bolo to už po zmene programu) ma však počítač vyzval už po cca 8500 km (pritom som prešiel cca 2500 km dlhej trasy na dovolenku do Chorvátska) a tretí po 9000 km. Na starej Škode 125 som tak často olej nemenil. Veď to sú zbytočné náklady.
A do kedy takýmto spôsobom vydrží výfuk ? Vedúci v servise má Astru 1,9 a jazdí prevažne krátke trasy, ale také časté vypaľovanie ako mám ja nemá. Takže sa pýtam ako je to možné, že pri niektorých motoroch nenastáva problém s častým vypaľovaním. Vie na to niekto dať odpoveď . Asi len sám tvorca týchto posledných dvoch programov riadiacej jednotky.
Naposledy upravil(a) Imko dne 22 črc 2012, 22:00, celkem upraveno 1 x.
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
No já mám nejeto 23tis a počítač nic nehlásí do insp. je ješte 5000.
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Tal víkend znamenal další zajímavou zkušenost s DPF.
Pátek při cestě do práce regenerace 90% zanesení, ujeto 478km.
Pátek odpoledne cesta Přerov->Špindl - Vyjel jsem z Přerova zanesení (35%) směr Šumperk, tam jsme naložili další 2 pasažéry a směr Červená voda, Suchý vrch, HK - kdo zná estu přes Sucý vrch atd. tak ví že se tam jezdí závody do vrchu atd....astra dostala trochu čočku v plném obsazení - no a před HK naskočila regenerace 52% zanesení a ujeto 224km. Hlad spolucestujících způsobil zastávku a poprvé jsem přerušil regeneraci - na 74% průběhu. Najedli sme se vyrazili. K mému překvapení MKJ ukázala stav zanesení 35% a km od předchozí regenerace zůstaly tj. cca 234.
Neděle cesta zpět regenerace při zanesení 72% ujeto kolem 450 (foto mám v druhém tel.). Průběh regenerace se ale zarazil na 14% a tak zůstal asi 8km (teplota plynů 420 -480°) a apak se to zase rozjelo (teplota plynů 560°C 620°C za) a procenta průběhu zase začala naskakovat az do 100%.
Pátek při cestě do práce regenerace 90% zanesení, ujeto 478km.
Pátek odpoledne cesta Přerov->Špindl - Vyjel jsem z Přerova zanesení (35%) směr Šumperk, tam jsme naložili další 2 pasažéry a směr Červená voda, Suchý vrch, HK - kdo zná estu přes Sucý vrch atd. tak ví že se tam jezdí závody do vrchu atd....astra dostala trochu čočku v plném obsazení - no a před HK naskočila regenerace 52% zanesení a ujeto 224km. Hlad spolucestujících způsobil zastávku a poprvé jsem přerušil regeneraci - na 74% průběhu. Najedli sme se vyrazili. K mému překvapení MKJ ukázala stav zanesení 35% a km od předchozí regenerace zůstaly tj. cca 234.
Neděle cesta zpět regenerace při zanesení 72% ujeto kolem 450 (foto mám v druhém tel.). Průběh regenerace se ale zarazil na 14% a tak zůstal asi 8km (teplota plynů 420 -480°) a apak se to zase rozjelo (teplota plynů 560°C 620°C za) a procenta průběhu zase začala naskakovat az do 100%.
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
V sobotu jsme se vrátili z dovolené v Chorvatsku. Uleji jsme 2200km a regenerace prosíhala každých cca 560km. Několikrát jsme bohužel poskakovali v koloně, bez kolon by nebyl problém regenerovat tak po 800 i více....
- Frydex
- Moderátor
- Příspěvky: 2755
- Registrován: 04 kvě 2008, 19:13
- Bydliště: Ostrava jak Cyp
- Kontaktovat uživatele:
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
To je hnus...
Frydexova Černá Mamba 1,7 CDTi 92Kw
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."