zohriatie motora

Odpovědět
Uživatelský avatar
Juray
Příspěvky: 1032
Registrován: 06 led 2009, 21:26
Bydliště: Vroutek
Kontaktovat uživatele:

Re: zohriatie motora

Příspěvek od Juray » 13 úno 2012, 15:00

Někde jsem to tu psal, ale nemůžu to nikde najít :twisted: , ale myslím že je malý okruh, kterým jde teplá voda prvně do topení, teprve po ohřátí na provozní teplotu jde do chladiče. Ale bestak pokud je ohřátá na 40° tak to moc topit nemůže...

Reklama
 

tutin
Příspěvky: 14
Registrován: 08 črc 2011, 22:40
Bydliště: Ostrava

Re: zohriatie motora

Příspěvek od tutin » 13 úno 2012, 15:12

Takže Ford je jiná liga...dik.....jinak je jasné že jsou 2 okruhy ...jen jsem myslel jestli není naky spešl na dohřev při uplně studeném motoru...
Opel Zafira B 1,9 cdti 96kw 2006

Uživatelský avatar
Juray
Příspěvky: 1032
Registrován: 06 led 2009, 21:26
Bydliště: Vroutek
Kontaktovat uživatele:

Re: zohriatie motora

Příspěvek od Juray » 13 úno 2012, 15:28

A nemá třeba ve fordu nezávislý topení? Nebo nevím, ale podlě mě by měl ze cca 40° vody foukat stejně teplej vzduch ford i opel ne?

Uživatelský avatar
Frydex
Moderátor
Příspěvky: 2755
Registrován: 04 kvě 2008, 19:13
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Re: zohriatie motora

Příspěvek od Frydex » 13 úno 2012, 22:54

tutin píše:...jen jsem myslel jestli není naky spešl na dohřev při uplně studeném motoru...
Pane bože... a co by ten okruh asi ohřívalo ??? Když nemáš nezávislé topení, tak nemůžeš mít teplý vzduch, pokud se motor neohřeje. Když má motor 40°C, tak ten vzduch teplejší nebude. :roll: tečka.
Frydexova Černá Mamba 1,7 CDTi 92Kw
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...." Obrázek

Uživatelský avatar
Westler
Příspěvky: 907
Registrován: 04 led 2010, 18:26
Bydliště: CR - Morava

Re: zohriatie motora

Příspěvek od Westler » 13 úno 2012, 22:58

Frydex: A co quickheat?
Astra • 1.6 • Enjoy • Easytronic • 2009 • 17"

Uživatelský avatar
Frydex
Moderátor
Příspěvky: 2755
Registrován: 04 kvě 2008, 19:13
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Re: zohriatie motora

Příspěvek od Frydex » 13 úno 2012, 22:59

má ho ?
Frydexova Černá Mamba 1,7 CDTi 92Kw
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...." Obrázek

Uživatelský avatar
smileboy
Příspěvky: 314
Registrován: 11 led 2011, 23:54
Bydliště: Poříčí nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Re: zohriatie motora

Příspěvek od smileboy » 22 úno 2012, 08:40

Ahoj, chci se zeptat, spíš tak pro zajímavost. Dneska jsem zkoušel sledovat po cestě do práce teplotu motoru a zhruba po 7-8 km se dostala na 80°C. No ale dlouhodobě se už výš nedostala, na teploměru bylo maximálně 85, ale to zas rychle spadlo na těch 80. Auto jsem vícemnéně celou dobu držel lehce nad 2000 ot/min. Je to v pořádku? Protože termostat by měl v ideálním případě spínat v 88°C, pokud se nemýlím. Je těch 80° pro motor dost?
Opel Astra H 1.9 CDTi Caravan 88 kW, 1/2007, GID, aut. klima, CD30 MP3, stropní DVD, tempomat a největsí vychytávka - ovládání předních oken DO!

Uživatelský avatar
destroyer_svk
Příspěvky: 687
Registrován: 08 úno 2011, 21:22
Bydliště: Galanta - SVK

Re: zohriatie motora

Příspěvek od destroyer_svk » 22 úno 2012, 11:51

Treba si uvedomit ze pri prevadzke v nizkych otackach a s malym zatazenim za nizkych vonkajsich teplotach sa stava ze vysoko ucinny dieselovy motor (a nim CR urcite je) velmi pomaly dosahuje prevadzkovu teplotu.
Taktiez vymennik tepla pre vyhrievanie interieru ma v tychto pripadoch k dispozicii menej energie a preto trva dlhsie (pokial nie je napr.QH), kym kurenie dosahuje plny vykon.Toto plati vseobecne aj pre ine diesle napr. TDI CR.
Takze podla mna je uplne zbytocne chytat chladice,neustale sledovat v menu teplotu (aj tak tam je odchylka) a riesit neviem ake scenare.
Astra H Caravan Cosmo 1,9 CDTI OPC Look
VW Golf Variant VII 1,4 TSI DSG Highline
Škoda Octavia III 2,0 TDI DSG Elegance - ex
Škoda Felicia 1,3 GLX

Uživatelský avatar
Kesi
Příspěvky: 3014
Registrován: 25 říj 2008, 22:26
Bydliště: Košice (SR)

Re: zohriatie motora

Příspěvek od Kesi » 22 úno 2012, 12:07

smileboy píše:Ahoj, chci se zeptat, spíš tak pro zajímavost. Dneska jsem zkoušel sledovat po cestě do práce teplotu motoru a zhruba po 7-8 km se dostala na 80°C. No ale dlouhodobě se už výš nedostala, na teploměru bylo maximálně 85, ale to zas rychle spadlo na těch 80. Auto jsem vícemnéně celou dobu držel lehce nad 2000 ot/min. Je to v pořádku? Protože termostat by měl v ideálním případě spínat v 88°C, pokud se nemýlím. Je těch 80° pro motor dost?

Termostat sa otvára pri 80°C.
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan

milans
Příspěvky: 374
Registrován: 28 čer 2008, 13:19
Bydliště: SK-BN/TN

Re: zohriatie motora

Příspěvek od milans » 22 úno 2012, 23:21

to kesi : ... skor pri tych 88 stupnov, teplota 80 stupnov je potrebna na spravnu regeneraciu dpf filtra
Opel Astra J ST 1,4T 103kw LPG ( A14NET ), 12/2013
Opel Astra H, hatchback, 1,9 CDTi, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006

Odpovědět