Odlučovač pevných částic

Odpovědět
Uživatelský avatar
falconik
Příspěvky: 413
Registrován: 28 čer 2010, 06:57

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od falconik » 26 srp 2011, 16:19

Tak vyreseno vymenou, koupeno na ebay za 100 liber 2800 kc vcetne dopravy, vymeneno a vse je tesne jak ma byt. Takze :lol:
Opel Zafira 19 CDTi Cosmo, Bi-xenon, panorama, webasto, MKJ, MVK.....

Reklama
 

janecek279
Příspěvky: 39
Registrován: 22 srp 2011, 03:31
Bydliště: Praha

Poprvé vypalování..

Příspěvek od janecek279 » 30 led 2012, 17:43

jsem včera poznal na své Zafiře. Až na zvýšenou spotřebu žádný zvuk, či dunění, ani kouř ( byla ale noc, tak jsem si nemusel všimnout). Ani neblikala žádná kontrolka. Mám najeto 138 000 km, koupil jsem Zafču při 90 000, takže netuším, zda je to dobře či nikoliv, když jsem to pocítil poprvé. Vzhledem k neznalosti jsem proces přerušil, ale pak to protahl po dálnici a zdá se, že je to ok. Spotřeba se zklidnila, takže to snad bude dobrý.
Opel Zafira ELEGANCE - 1,9 CDTI - 88KW - r.v.2006- Typ motoru: Z19DT -světle modrá met.- mám pocit, že jediná v Praze:-)

PavelSacha
Příspěvky: 2
Registrován: 04 srp 2011, 16:04

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od PavelSacha » 01 kvě 2012, 13:42

Tak jsem udělal pár měření a jak to chodí u mě - motor 1.7 CDTi 92kW. Regenrace je doprovázena sepnutým ventilátorem chladiče, zejména při pomalé jízdě nebo stojícím vozidle. Spotřeba jde nahoru, až na trojnásobek. Za jízdy prakticky nic nepoznáte, kromě vyšších hodnot okamžité spotřeby a líných až nelineárních rozjezdů z křižovatky. Při stojícím vozidle pak z venku slyšíte sepnutý ventilátor, žádný kouř z výfuku - jen horký vzduch a zápach spáleného plechu.
Regenrace probíhá různě a palivo na to nemá vlil - zkoušel jsem jezdit lepší naftu nebo standardní a není v tom rozdíl. Je ale fakt, že četnost regenerací udává jízdní režim a lze odvodit, že kratší vzdálenosti přispívají k častějším regeneracím. Nebýt regenrací, auto by mohlo jezdit o 0,5 až 0,8l/100km méně.
U mě za běžného smíšeného provozu regenrece probíhají po každých +/- 300km, při dlouhé cestě nad 400km je to po 800km. Jednou jsem zaznamenal regenraci po 170km a navíc po dálniční jízdě a sjezdu z ní, kde by spalování mohlo být lepší než ve městě.
V návodu k obsluze vozu je toho méně než minimum a proto, jak jsem tady čelt, jsem to ze začátku i já považoval za chybu. Nyní, když se regenrace přihlásí před parkováním, nechám ji doběhnout na neutrál - jenže to dělají asi jen technicky vnímavější jedinci a běžný uživatel si může auto spíše poškodit, proto bych od výrobce čekal v návodu větší osvětu a kladený důraz na tuto moderní vymoženost.

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od PepaS » 17 kvě 2012, 16:43

nedávno jsem programoval češtinu do vozu Zafira-B a využil jsem příležitosti a udělal osvětu kolem DPF a také MKJ (přiznávám, ohřál jsem si svou polívčičku ;)). Došla také řeč na otázku, zda-li na měření emisí při STK poznají či nepoznají „vykuchaný“ DPF filtr. Po dřívějších konzultacích jsem měl zato, že na STK musí vykuchaný DPF filtr jednoznačně poznat, ale zdá se, že to tak není, ale… pěkný článek o této problematice je zde: http://www.auto.cz/rozhovor-odstraneny- ... tiku-66388 a další zajímavý článek o DPF je zde: http://www.auto.cz/dieselova-pro-proti- ... stic-64339
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od PepaS » 17 kvě 2012, 16:56

impuls k napsání mého předchozího příspěvku vzešel z reklamy na zdejším fóru (viz. obrázek). Chápu, že než dát 40.000 Kč za nový DPF je schůdnější cesta jeho vykuchání a nemám nic proti reklamě na tyto služby, ale nechápu, jak může někdo udělat tak hloupou reklamu :o. Kdo trošku zná historii, tak ví, že němci skutečně měli technologii na konečné řešení.

Ale možná jsou to jen moje hloupé asociace…
Přílohy
DPF.jpg
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

Jocker
Příspěvky: 979
Registrován: 17 dub 2011, 19:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Jocker » 18 kvě 2012, 07:55

Jsem měl zato, že DPF z 1.7 CDTi 81/82kW odstranit nejde...

Uživatelský avatar
Bracho90
Příspěvky: 652
Registrován: 14 dub 2013, 22:23
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Bracho90 » 14 dub 2013, 22:29

Caute,prosim vas 1,9cdti 2007ka ma ten filter dakujem
Opel Astra Combi
1.9Cdti 74kw
R.V:2007

Uživatelský avatar
swabel
Příspěvky: 2166
Registrován: 14 čer 2009, 02:14
Bydliště: Tvrdošín - SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od swabel » 14 dub 2013, 22:37

Pozri si na štítok na stlpiku pri dverach spolujazdca. ak je tam 0,5 - ma filter pevnych castic, ak 1,20 - nema.
Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK

Uživatelský avatar
Bracho90
Příspěvky: 652
Registrován: 14 dub 2013, 22:23
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Bracho90 » 14 dub 2013, 22:55

No je tam 0,5,takze ma...myslis ten stitok kde su vahy,vsak?
A keby je zly tak aj signalizuje na pristrojovke vsak ?kontrolka
Opel Astra Combi
1.9Cdti 74kw
R.V:2007

Uživatelský avatar
swabel
Příspěvky: 2166
Registrován: 14 čer 2009, 02:14
Bydliště: Tvrdošín - SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od swabel » 25 dub 2013, 09:09

Co su podla Teba vahy? Lebo nerozumiem otazke. Ak by bol zaneseny, nieco sa dialo, tak Ti zasvieti kontrolka o chybe na pristrojovke.
Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK

Odpovědět