tech pasek jsem si vsiml az ted..uznavam vypada to trochu neodborne:) Jinak jsem dalsi pisatel:D Neni to moje tema, auto, ani problem:)
Nicmene ten polskej umulator mam taky - proto ty moje dotazy - trochu si me znejistil tim "nejapnym pokusem":D Koupil sem ho kdyz se objevil problem s EGR(po odbornem vycisteni) + jako ochranu vyrivych klapek pred sazema. Najel s tim 15tis km..v ruznych rezimech a zda se OK. Cerstve to proslo emisema na 1*. Zadne chyby to nikdy nepsalo. Jak sou na tom data, nevim - nikdo nezkoumal na mem aute.
Samozrejme sem se pred intalaci snazil pohledat informace - nasel jsem i tvuj "dobovy" koment, ze jde asi o "oblbovak vahy vzduchu" resp. o oblbovak ECU.
Z19DTJ - EGR ventil / kouřivost
- Reklama
Re: Z19DTJ - EGR ventil / kouřivost
Tak to jsem si vás spojil blbě, mně to přišlo jako pokračování prvního tazatele.
Ono to emisema v principu musí projít, na STK to trápí v otáčkách, co ten motor normálně neběhá, tam je EGR zavřený, takže to jede jakoby bez emulátoru. Ten v tomto momentě nesmí váhu ovlivňovat.
Pokud není problém s turbem, váhou, čerpadlem, vstřiky, pak auto musí projít. A EGR musí dovírat.
Jo kdyby se měřily oxidy dusíku, tak to je průšvih, tady by všichni majitelé elmulátoru skončili. Hodnoty oxidů budou spolehlivě vysoko.
Záměrně jsem psal, že by celá konstrukce a instalace neměla být vidět. Není to homologované a nemá to tedy na autě co dělat. Na druhou stranu, slyšel jsem názor, že když auto splní emisní limity, pak je to ok, a je jedno, jak toho dosáhlo.
Že to máš z Polska, to je fuk, když to funguje, proč ne, když jsem to kdysi vyvíjel konstrukčně, vím, že byly stránky, kde nabízeli emulátory na hodně motorů, i konstrukčně to vypadalo hodně dobře. Dokonce jsem si to chtěl pro inspiraci koupit, než jsem pak přišel na hlavní fígl, jak to udělat, aby to správně fungovalo.
Já jsem na ně vysazený už z důvodu kvality oprav řídících jednotek motoru, pár se mi jich dostalo do ruky po jejich "opravě", děs běs, pak jsem to předělával já.
No a je to přesně jak říkáš, je to oblbovák, bere to signál z váhy vzduchu a ten se upraví pro jednotku tak, aby byla spokojená.
Kupodivu zrovna na Z19kty je to nejjednodušší zařízení, pouze to dělá co jsem psal, nepotřebuje to generovat signál EGR OK, žádnou zpětnou vazbu polohy....
Ono to emisema v principu musí projít, na STK to trápí v otáčkách, co ten motor normálně neběhá, tam je EGR zavřený, takže to jede jakoby bez emulátoru. Ten v tomto momentě nesmí váhu ovlivňovat.
Pokud není problém s turbem, váhou, čerpadlem, vstřiky, pak auto musí projít. A EGR musí dovírat.
Jo kdyby se měřily oxidy dusíku, tak to je průšvih, tady by všichni majitelé elmulátoru skončili. Hodnoty oxidů budou spolehlivě vysoko.
Záměrně jsem psal, že by celá konstrukce a instalace neměla být vidět. Není to homologované a nemá to tedy na autě co dělat. Na druhou stranu, slyšel jsem názor, že když auto splní emisní limity, pak je to ok, a je jedno, jak toho dosáhlo.
Že to máš z Polska, to je fuk, když to funguje, proč ne, když jsem to kdysi vyvíjel konstrukčně, vím, že byly stránky, kde nabízeli emulátory na hodně motorů, i konstrukčně to vypadalo hodně dobře. Dokonce jsem si to chtěl pro inspiraci koupit, než jsem pak přišel na hlavní fígl, jak to udělat, aby to správně fungovalo.
Já jsem na ně vysazený už z důvodu kvality oprav řídících jednotek motoru, pár se mi jich dostalo do ruky po jejich "opravě", děs běs, pak jsem to předělával já.
No a je to přesně jak říkáš, je to oblbovák, bere to signál z váhy vzduchu a ten se upraví pro jednotku tak, aby byla spokojená.
Kupodivu zrovna na Z19kty je to nejjednodušší zařízení, pouze to dělá co jsem psal, nepotřebuje to generovat signál EGR OK, žádnou zpětnou vazbu polohy....
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor