Filtr se u této převodovky nemění-je zabudován v převodovce-musel bys ji rozebrat.hombre_71 píše:No tak jestli si hodláš sám měnit olej v automatu tak jsi opravdu borec. Jinde než v servisu kde mají s automatickými převodovkami zkušenost bych to opravdu dělat nenechal. Každopádně, nemění se celá náplň, ale cca. 1/3 a mění se sítko filtru.
Vymena oleja v prevodovke?
Re: Vymena oleja v prevodovke?
- Reklama
Re: Vymena oleja v prevodovke?
Ok A prsím nemáš představu kolik to vyjde Jsem z Kolína neměl bych to k tobě tak dalekodenny píše:Filtr se u této převodovky nemění-je zabudován v převodovce-musel bys ji rozebrat.hombre_71 píše:No tak jestli si hodláš sám měnit olej v automatu tak jsi opravdu borec. Jinde než v servisu kde mají s automatickými převodovkami zkušenost bych to opravdu dělat nenechal. Každopádně, nemění se celá náplň, ale cca. 1/3 a mění se sítko filtru.
Na jak dlouho je to práce?
OPEL Zafira ( 2007 ) COSMO 1,9 CDTi 88 kw automat Pannacotta
Re: Vymena oleja v prevodovke?
Ohledně výměny oleje v manuálu doporučím přečíst tento článek :
http://www.auto.cz/bila-mista-v-servisn ... a-ii-64860
Mimo jiné tam je uvedeno :
" Z mé čtyřicetileté praxe při opravách převodovek je zcela bezpochybné, že převodový olej se musí měnit. Doporučuji jej všem při 120 000 km zkontrolovat a nejpozději po 180 000 kilometrech vyměnit.
Celoživotní převodový olej neznám a neznají jej ani jeho výrobci. Každý olej degraduje jak stářím, tak provozními teplotami a vzdušnou vlhkostí.
Nejhorší pro olej v převodovkách je vzdušná vlhkost. Při krátkém ranním popojíždění se převodovka pořádně nezahřeje, takže nedojde k odpaření vysrážené vody. A tak poté skapává do oleje. Velmi často se setkávám s korozí dílů na pátém a šestém rychlostním stupni po 150 000 kilometrech. Je způsobena právě vodou v nevyměněném oleji.
Požadoval jsem, aby byla kontrola olejové náplně (ne výška, ale jeho stav) zavedena po 120 000 km do servisního plánu, ale ve Škodě neuspěl. Jak by prý mechanik rozeznal špatný a dobrý olej? Dle názoru pracovníků závodu VW Kassel musí každý mechanik poznat, jestli je olej vadný, nebo ne. Podle mě marketing výrobců spojil dvě věci: kontrolu výšky hladiny oleje a jeho stav do jedné věty - kontrola olejové náplně, nebo to nechal na servisech. Ty se ale brání, že olej je celoživotní. Co ale vlastně to slovo znamená? Tedy má moderní auto žít pět, dvacet, nebo padesát let? Je to holý nesmysl."
Je to sice k servisu Škodovky, ale to je asi uplně jedno v tomto případě.
http://www.auto.cz/bila-mista-v-servisn ... a-ii-64860
Mimo jiné tam je uvedeno :
" Z mé čtyřicetileté praxe při opravách převodovek je zcela bezpochybné, že převodový olej se musí měnit. Doporučuji jej všem při 120 000 km zkontrolovat a nejpozději po 180 000 kilometrech vyměnit.
Celoživotní převodový olej neznám a neznají jej ani jeho výrobci. Každý olej degraduje jak stářím, tak provozními teplotami a vzdušnou vlhkostí.
Nejhorší pro olej v převodovkách je vzdušná vlhkost. Při krátkém ranním popojíždění se převodovka pořádně nezahřeje, takže nedojde k odpaření vysrážené vody. A tak poté skapává do oleje. Velmi často se setkávám s korozí dílů na pátém a šestém rychlostním stupni po 150 000 kilometrech. Je způsobena právě vodou v nevyměněném oleji.
Požadoval jsem, aby byla kontrola olejové náplně (ne výška, ale jeho stav) zavedena po 120 000 km do servisního plánu, ale ve Škodě neuspěl. Jak by prý mechanik rozeznal špatný a dobrý olej? Dle názoru pracovníků závodu VW Kassel musí každý mechanik poznat, jestli je olej vadný, nebo ne. Podle mě marketing výrobců spojil dvě věci: kontrolu výšky hladiny oleje a jeho stav do jedné věty - kontrola olejové náplně, nebo to nechal na servisech. Ty se ale brání, že olej je celoživotní. Co ale vlastně to slovo znamená? Tedy má moderní auto žít pět, dvacet, nebo padesát let? Je to holý nesmysl."
Je to sice k servisu Škodovky, ale to je asi uplně jedno v tomto případě.
Astra H Cosmo, rv 2005, 1,9CDTI 16V 88KW
Re: Vymena oleja v prevodovke?
Převodovka je navržena jako bezúdržbové zařízení, jinými slovy se to zanedbává, dokud se to neporouchá. Proto je popsáno, jak dát převodovce „čerstvý dech" a prodloužit její životnost. Není to tak jednoduché jak to zní.
Všechny Opel převodovky používají atmosférický systém odvětrání a proto je olej trvale vystaven vzduchu - zejména kyslíku. Pokud je olej zahříván a vystaven kyslíku, oxiduje a tím snižuje svou viskozitu a zvyšuje svou váhu. Čili s věkem oleje se snižuje je schopnost mazat v celém rozsahu teplot.
Proto se doporučuje kontrolovat hladinu po 40 000 mil (64 000km) a měnit po 100 000 mile (160 000 km).
výmena by mohla byť podobna, možno iná pozícia kontrolného šroubu hladiny oleja
http://mojevectra.cz/opel-vectra-b/ výměna-oleje-v-převodovce
Všechny Opel převodovky používají atmosférický systém odvětrání a proto je olej trvale vystaven vzduchu - zejména kyslíku. Pokud je olej zahříván a vystaven kyslíku, oxiduje a tím snižuje svou viskozitu a zvyšuje svou váhu. Čili s věkem oleje se snižuje je schopnost mazat v celém rozsahu teplot.
Proto se doporučuje kontrolovat hladinu po 40 000 mil (64 000km) a měnit po 100 000 mile (160 000 km).
výmena by mohla byť podobna, možno iná pozícia kontrolného šroubu hladiny oleja
http://mojevectra.cz/opel-vectra-b/ výměna-oleje-v-převodovce
ASTRA H CARAVAN 1.7 CDTI 59kW/80 koní
chiping 74 KW/ 100
Diagnostika OP-COM , aktivácia komfortných funcií
chiping 74 KW/ 100
Diagnostika OP-COM , aktivácia komfortných funcií
Re: Vymena oleja v prevodovke?
zdravim, mam 6 stupnovu a a prechod z jednotky do dvojky a zdvojky do trojky je problematicky, vraj je to nejaka vyrobna chyba ale aj tak som uvazoval nad vymenou oleja v prevodovke (mam 170 000km)..par ludi a mechanikov mi povedalo , ze olej sa v prevodovke nemeni dokym netecie, teda menit sa moze, ale vraj su v nom jemne piliny z prevodovky ktore vyplnaju medzery,a vraj vela ludi co menilo olej mali problem s naslednym tecenim oleja zo semeringov..co vy na to?
ASTRA H 2005 / Z17DTH 74 kw
Re: Vymena oleja v prevodovke?
denny píše:Filtr se u této převodovky nemění-je zabudován v převodovce-musel bys ji rozebrat.hombre_71 píše:No tak jestli si hodláš sám měnit olej v automatu tak jsi opravdu borec. Jinde než v servisu kde mají s automatickými převodovkami zkušenost bych to opravdu dělat nenechal. Každopádně, nemění se celá náplň, ale cca. 1/3 a mění se sítko filtru.
Tak jsem byl dneska v Opel servis Kolín a dozvěděl jsem se nasledující .... Výměna oleje Práce cca 1000 kč Olej cca 4lt 250 kč / lt A filtr 7500 kč Tak teda vůbec nevím co si mám o tom myslet už jste to někdo v automatu dělal Rád si nechám poradit Jo a jinak my řekli pokud mám najeto 125 ooo že výměna není nutná
OPEL Zafira ( 2007 ) COSMO 1,9 CDTi 88 kw automat Pannacotta
Re: Vymena oleja v prevodovke?
Nevím jak je to u opelu ale u Mercedesu se to v 7G TRONICu mění podle počtu najetých KM.
BLACK GTC Irmscher Grill//Remus Exhaust
www.izoperfekta.cz Hydroizolace střech,jezírek..atd..
www.izoperfekta.cz Hydroizolace střech,jezírek..atd..
Re: Vymena oleja v prevodovke?
Takže olej v automatu Vyměněn Cena v Opel servis Kolín Autotrend 4 lt oleje sítko vyčistěno komplet diagnostika + laser geometrie ...... POZOR .......... 2700 kč!!!! Vše ze zárukou i s fakturou Říkámsi, že snad není až tak špatné si sem tam zajet do autorizovaného servisu !!! Touto cestou díky p. Kučevovi majitel tohoto salonu Velice profesionální jednání a velmi pozitivní přístup Díky
OPEL Zafira ( 2007 ) COSMO 1,9 CDTi 88 kw automat Pannacotta