ROZVODY Z17DTH
Re: ROZVODY Z17DTH
Časování rozvodů - seřízení
J491740
Vymontovat, odmontovat
1. Kapotu motoru otevřít
2. Vymontovat kryt motoru (2)
• Uzavírací víko plnicího hrdla oleje (1) odmontovat
• Kryt motoru stáhnout
Upozornění: Pryžové příchytky (3) musí zůstat na krytu motoru
• Uzavírací víko plnicího hrdla oleje namontovat
3. Vymontovat skříň čističe vzduchu (5) se sací vzduchovou hadici
• Konektor kabelového svazku (2) odmontovat od žhaveného snímače hmotnosti vzduchu
• Sací vzduchovou hadici od sací vzduchové trubky odmontovat
– Sponu (1) uvolnit
• Skříň čističe vzduchu od podběhu kola odmontovat
– Šroub (4) vyšroubovat
• Hadici pro odtok vody (3) odmontovat od skříně čističe vzduchu
– Sponu uvolnit
4. Klínový žebrovaný řemen vymontovat
• Označit směr chodu
• Napnout napínací mechanismus drážkovaného klínovaného řemenu přes šroub (1) ve směru šipky
• Zajistit napínací mechanismus drážkovaného klínovaného řemenu na otvoru (2)
• Drážkovaný klínový řemen sejmout
5. Odmontovat kabelový kanál (4) z předního krytu ozubeného řemenu (nahoře)
• Šroub (2) vyšroubovat
• Kabelový svazek (3) odmontovat
– Konektor kabelového svazku snímače vačkového hřídele odpojit
– 2x uvolnit příchytku
• Podtlakové potrubí (1) odmontovat
– 2x uvolnit příchytku
• Kabelový kanál vyklesnout ve směru šipky
– Svorku povolit
6. Přední horní kryt ozubeného řemenu (4) odmontovat
• Podtlakové potrubí (3) odmontovat
– 3x svorku vyklesnout
• 8x šroub vyšroubovat
Upozornění: Dávat pozor na rozdílné délky šroubů
• Vymontovat držák snímače vačkového hřídele (1)
– Šroub (2) vyšroubovat
7. Vozidlo zvednout o celou výšku
8. Odmontovat spodní kryt motorového prostoru resp. ochranu motoru proti stříkající vodě vpravo
9. KM-6173 (3) namontovat
• Opěrné ložisko (1) vyrovnat
• Opěrné ložisko vytočit nahoru, až čep (2) přesně sedí v úchytu (4)
• KM-6173 upevnit
– 2x šrouby zašroubovat
10. KM-6001-A (1) namontovat
Upozornění: Montáž KM-6001-A zajišťuje bezchybné vyrovnání pohonné jednotky vůči tělesu přední nápravy
• 4x šroub (šipky) přestavných lyžin povolit
• KM-6001-A nasadit
– Čepy (2) a (5) vložit do vodicích otvorů přední nápravnice
• 4x šroub přestavných lyžin utáhnout
• Opěrné ložisko vpředu (4) a vzadu (3) ustavit
– Opěrná ložiska vyšroubovat nahoru až po dosednutí na vodicí čep
Upozornění: Vodicí čepy musí bez vůle do opěrných ložisek dosednout
11. Tlumič torzních kmitů (1) vymontovat
• 4x šroub vyšroubovat
Upozornění: Na šroubu (2) přidržet
12. Vozidlo spustit o celou výšku
13. Upevňovací konzolu pružného lůžka motoru vymontovat
• Odmontovat z držáku pružného lůžka motoru
– 3x šroub (2) vyšroubovat
• Od bloku válců odmontovat
– 3x šroub (3) vyšroubovat
• Vyjmout adaptér pružného lůžka motoru (1)
14. Hnací kolo čerpadla chladicí kapaliny (1) vymontovat
• 3x šroub vyšroubovat
15. Vymontovat přední kryt ozubeného řemenu (dole) (1)
• 3x šroub (2) vyšroubovat
16. Klikový hřídel ustavit ve směru otáčení motoru na značku "HÚ 1. válce"
Upozornění: Značka na hnacím kole ozubeného řemenu musí lícovat s nálitkem na víku olejového čerpadla (šipky)
• Pomocí šroubu pro seřízení HÚ (M6) (1) zajistit rozvodové kolo vačkového hřídele
• Pomocí šroubu pro seřízení HÚ (M8 (2) zajistit kolo vysokotlakého čerpadla
17. Ozubený řemen vymontovat
• Označit směr chodu
• Napínací kladku ozubeného řemene uvolnit
– Povolit šroub (1)
• Předepnout napínací kladku pomocí šestihranu (2) ve směru šipky
• Upevnit napínací kladku ozubeného řemenu v předepnuté poloze
– Šroub utáhnout
Zamontovat, namontovat
18. Ozubený řemen namontovat
Upozornění: Šrouby pro nastavení HÚ musí být namontované v hnacím kole vysokotlakého čerpadla a hnacím kole vačkového hřídele a musí lícovat se značkami (6) a (7)
• Ozubený řemen nasadit
– Ozubený řemen musí být napnutý ve směru šipky od hnacího kola ozubeného řemenu (5) přes hnací kolo olejového čerpadla (4) a hnací kolo vysokotlakého čerpadla (2) k rozvodovému kolu vačkového hřídele (1)
– Dát pozor na směr chodu
• Napínací kladku ozubeného řemene (3) uvolnit
• 2x vymontovat šroub pro seřízení HÚ
• Klikovým hřídelem otočit o 60° proti směru otáčení motoru
• Utáhnout napínací kladku ozubeného řemenu 38,2 Nm
19. Časování rozvodů - kontrola
• Otočit klikový hřídel ve směru otáčení motoru o 6 otáček do seřizovací polohy
• U seřizovací polohy musí být dány následující faktory
Upozornění: Když tyto faktory nejsou dány, musí se nastavit časování rozvodů
1. Musí být možné nasadit šroub pro seřízení HÚ M6 (1) do hnacího kola vačkového hřídele
2. Musí být možné nasadit šroub pro seřízení HÚ M8 (2) do hnacího kola vysokotlakého čerpadla
3. Značka (4) hnacího kola ozubeného řemenu musí lícovat se značkou (3) na víku skříně olejového čerpadla
• 2x vymontovat šroub pro seřízení HÚ
20. Namontovat přední kryt ozubeného řemenu (dole) - výměna
• 3x šroub dotáhnout 9,8 Nm
21. Hnací kolo čerpadla chladicí kapaliny namontovat
• 3x šroub dotáhnout 12,3 Nm
22. Namontovat držák pružného lůžka motoru
• Adaptér pružného lůžka motoru nasadit
• Namontovat upevňovací konzolu pružného lůžka motoru na blok válců
– 3x šroub dotáhnout 50 Nm
• Upevňovací konzolu pružného lůžka motoru na držák pružného lůžka motoru
– 3x šroub dotáhnout 55 Nm
23. Vozidlo zvednout o celou výšku
Důležité: Čep (1) hnacího kola ozubeného řemene musí zapadnout do otvoru (2) tlumiče torzního kmitání
24. Tlumič torzního kmitání namontovat
• 4x šroub utáhnout 19,6 Nm
Upozornění: Přidržet na šroubu hnacího kola ozubeného řemenu
25. Uchycení motoru KM-6173 vymontovat
26. Uchycení motoru KM-6001-A vymontovat
27. Namontovat spodní kryt motorového prostoru resp. ochranu motoru proti stříkající vodě vpravo
28. Vozidlo spustit o celou výšku
29. Namontovat přední kryt ozubeného řemenu (nahoře)
• 8x utáhnout šrouby 9,8 Nm
Upozornění: Dávat pozor na rozdílné délky šroubů
• Namontovat držák snímače vačkového hřídele
– Šroub dotáhnout 9,8 Nm
• Namontovat podtlakové potrubí na kryt ozubeného řemenu
– 3x svorku zaklesnout
30. Namontovat kabelový kanál na přední kryt ozubeného řemenu (nahoře)
• Kabelový kanál namontovat
– Svorku zaklesnout
• Šroub dotáhnout 9.8 Nm
• Kabelový svazek namontovat
– 2x svorku zaklesnout
– Konektor kabelového svazku snímače vačkového hřídele připojit
• Podtlakové potrubí namontovat
– 2x svorku zaklesnout
31. Drážkovaný klínový řemen namontovat
Upozornění: Dávat pozor na směr chodu drážkovaného klínového řemenu
• Drážkovaný klínový řemen nasadit
– I. Drážkovaný klínový řemen bez klimatizace
– II. Drážkovaný klínový řemen s klimatizací
• Napnout napínací mechanismus drážkovaného klínovaného řemenu přes šroub (1) ve směru šipky
• Vyjmout zajištění
• Napínací mechanismus drážkovaného klínového řemenu uvolnit
32. Namontovat skříň čističe vzduchu se sací vzduchovou hadicí
• Hadici pro odtok vody namontovat na skříň čističe vzduchu
– Sponu upevnit
• Šroub utáhnout 15 Nm
• Sací vzduchovou hadici namontovat na sací vzduchové potrubí
– Sponu upevnit 3,5 Nm
• Připojit konektor kabelového svazku na snímač hmotnosti vzduchu
33. Kryt motoru namontovat
• Uzavírací víko plnicího hrdla oleje odmontovat
• Nasadit kryt motoru
• Uzavírací víko plnicího hrdla oleje namontovat
34. Kapotu motoru zavřít
cca 4,5 Nh
J491740
Vymontovat, odmontovat
1. Kapotu motoru otevřít
2. Vymontovat kryt motoru (2)
• Uzavírací víko plnicího hrdla oleje (1) odmontovat
• Kryt motoru stáhnout
Upozornění: Pryžové příchytky (3) musí zůstat na krytu motoru
• Uzavírací víko plnicího hrdla oleje namontovat
3. Vymontovat skříň čističe vzduchu (5) se sací vzduchovou hadici
• Konektor kabelového svazku (2) odmontovat od žhaveného snímače hmotnosti vzduchu
• Sací vzduchovou hadici od sací vzduchové trubky odmontovat
– Sponu (1) uvolnit
• Skříň čističe vzduchu od podběhu kola odmontovat
– Šroub (4) vyšroubovat
• Hadici pro odtok vody (3) odmontovat od skříně čističe vzduchu
– Sponu uvolnit
4. Klínový žebrovaný řemen vymontovat
• Označit směr chodu
• Napnout napínací mechanismus drážkovaného klínovaného řemenu přes šroub (1) ve směru šipky
• Zajistit napínací mechanismus drážkovaného klínovaného řemenu na otvoru (2)
• Drážkovaný klínový řemen sejmout
5. Odmontovat kabelový kanál (4) z předního krytu ozubeného řemenu (nahoře)
• Šroub (2) vyšroubovat
• Kabelový svazek (3) odmontovat
– Konektor kabelového svazku snímače vačkového hřídele odpojit
– 2x uvolnit příchytku
• Podtlakové potrubí (1) odmontovat
– 2x uvolnit příchytku
• Kabelový kanál vyklesnout ve směru šipky
– Svorku povolit
6. Přední horní kryt ozubeného řemenu (4) odmontovat
• Podtlakové potrubí (3) odmontovat
– 3x svorku vyklesnout
• 8x šroub vyšroubovat
Upozornění: Dávat pozor na rozdílné délky šroubů
• Vymontovat držák snímače vačkového hřídele (1)
– Šroub (2) vyšroubovat
7. Vozidlo zvednout o celou výšku
8. Odmontovat spodní kryt motorového prostoru resp. ochranu motoru proti stříkající vodě vpravo
9. KM-6173 (3) namontovat
• Opěrné ložisko (1) vyrovnat
• Opěrné ložisko vytočit nahoru, až čep (2) přesně sedí v úchytu (4)
• KM-6173 upevnit
– 2x šrouby zašroubovat
10. KM-6001-A (1) namontovat
Upozornění: Montáž KM-6001-A zajišťuje bezchybné vyrovnání pohonné jednotky vůči tělesu přední nápravy
• 4x šroub (šipky) přestavných lyžin povolit
• KM-6001-A nasadit
– Čepy (2) a (5) vložit do vodicích otvorů přední nápravnice
• 4x šroub přestavných lyžin utáhnout
• Opěrné ložisko vpředu (4) a vzadu (3) ustavit
– Opěrná ložiska vyšroubovat nahoru až po dosednutí na vodicí čep
Upozornění: Vodicí čepy musí bez vůle do opěrných ložisek dosednout
11. Tlumič torzních kmitů (1) vymontovat
• 4x šroub vyšroubovat
Upozornění: Na šroubu (2) přidržet
12. Vozidlo spustit o celou výšku
13. Upevňovací konzolu pružného lůžka motoru vymontovat
• Odmontovat z držáku pružného lůžka motoru
– 3x šroub (2) vyšroubovat
• Od bloku válců odmontovat
– 3x šroub (3) vyšroubovat
• Vyjmout adaptér pružného lůžka motoru (1)
14. Hnací kolo čerpadla chladicí kapaliny (1) vymontovat
• 3x šroub vyšroubovat
15. Vymontovat přední kryt ozubeného řemenu (dole) (1)
• 3x šroub (2) vyšroubovat
16. Klikový hřídel ustavit ve směru otáčení motoru na značku "HÚ 1. válce"
Upozornění: Značka na hnacím kole ozubeného řemenu musí lícovat s nálitkem na víku olejového čerpadla (šipky)
• Pomocí šroubu pro seřízení HÚ (M6) (1) zajistit rozvodové kolo vačkového hřídele
• Pomocí šroubu pro seřízení HÚ (M8 (2) zajistit kolo vysokotlakého čerpadla
17. Ozubený řemen vymontovat
• Označit směr chodu
• Napínací kladku ozubeného řemene uvolnit
– Povolit šroub (1)
• Předepnout napínací kladku pomocí šestihranu (2) ve směru šipky
• Upevnit napínací kladku ozubeného řemenu v předepnuté poloze
– Šroub utáhnout
Zamontovat, namontovat
18. Ozubený řemen namontovat
Upozornění: Šrouby pro nastavení HÚ musí být namontované v hnacím kole vysokotlakého čerpadla a hnacím kole vačkového hřídele a musí lícovat se značkami (6) a (7)
• Ozubený řemen nasadit
– Ozubený řemen musí být napnutý ve směru šipky od hnacího kola ozubeného řemenu (5) přes hnací kolo olejového čerpadla (4) a hnací kolo vysokotlakého čerpadla (2) k rozvodovému kolu vačkového hřídele (1)
– Dát pozor na směr chodu
• Napínací kladku ozubeného řemene (3) uvolnit
• 2x vymontovat šroub pro seřízení HÚ
• Klikovým hřídelem otočit o 60° proti směru otáčení motoru
• Utáhnout napínací kladku ozubeného řemenu 38,2 Nm
19. Časování rozvodů - kontrola
• Otočit klikový hřídel ve směru otáčení motoru o 6 otáček do seřizovací polohy
• U seřizovací polohy musí být dány následující faktory
Upozornění: Když tyto faktory nejsou dány, musí se nastavit časování rozvodů
1. Musí být možné nasadit šroub pro seřízení HÚ M6 (1) do hnacího kola vačkového hřídele
2. Musí být možné nasadit šroub pro seřízení HÚ M8 (2) do hnacího kola vysokotlakého čerpadla
3. Značka (4) hnacího kola ozubeného řemenu musí lícovat se značkou (3) na víku skříně olejového čerpadla
• 2x vymontovat šroub pro seřízení HÚ
20. Namontovat přední kryt ozubeného řemenu (dole) - výměna
• 3x šroub dotáhnout 9,8 Nm
21. Hnací kolo čerpadla chladicí kapaliny namontovat
• 3x šroub dotáhnout 12,3 Nm
22. Namontovat držák pružného lůžka motoru
• Adaptér pružného lůžka motoru nasadit
• Namontovat upevňovací konzolu pružného lůžka motoru na blok válců
– 3x šroub dotáhnout 50 Nm
• Upevňovací konzolu pružného lůžka motoru na držák pružného lůžka motoru
– 3x šroub dotáhnout 55 Nm
23. Vozidlo zvednout o celou výšku
Důležité: Čep (1) hnacího kola ozubeného řemene musí zapadnout do otvoru (2) tlumiče torzního kmitání
24. Tlumič torzního kmitání namontovat
• 4x šroub utáhnout 19,6 Nm
Upozornění: Přidržet na šroubu hnacího kola ozubeného řemenu
25. Uchycení motoru KM-6173 vymontovat
26. Uchycení motoru KM-6001-A vymontovat
27. Namontovat spodní kryt motorového prostoru resp. ochranu motoru proti stříkající vodě vpravo
28. Vozidlo spustit o celou výšku
29. Namontovat přední kryt ozubeného řemenu (nahoře)
• 8x utáhnout šrouby 9,8 Nm
Upozornění: Dávat pozor na rozdílné délky šroubů
• Namontovat držák snímače vačkového hřídele
– Šroub dotáhnout 9,8 Nm
• Namontovat podtlakové potrubí na kryt ozubeného řemenu
– 3x svorku zaklesnout
30. Namontovat kabelový kanál na přední kryt ozubeného řemenu (nahoře)
• Kabelový kanál namontovat
– Svorku zaklesnout
• Šroub dotáhnout 9.8 Nm
• Kabelový svazek namontovat
– 2x svorku zaklesnout
– Konektor kabelového svazku snímače vačkového hřídele připojit
• Podtlakové potrubí namontovat
– 2x svorku zaklesnout
31. Drážkovaný klínový řemen namontovat
Upozornění: Dávat pozor na směr chodu drážkovaného klínového řemenu
• Drážkovaný klínový řemen nasadit
– I. Drážkovaný klínový řemen bez klimatizace
– II. Drážkovaný klínový řemen s klimatizací
• Napnout napínací mechanismus drážkovaného klínovaného řemenu přes šroub (1) ve směru šipky
• Vyjmout zajištění
• Napínací mechanismus drážkovaného klínového řemenu uvolnit
32. Namontovat skříň čističe vzduchu se sací vzduchovou hadicí
• Hadici pro odtok vody namontovat na skříň čističe vzduchu
– Sponu upevnit
• Šroub utáhnout 15 Nm
• Sací vzduchovou hadici namontovat na sací vzduchové potrubí
– Sponu upevnit 3,5 Nm
• Připojit konektor kabelového svazku na snímač hmotnosti vzduchu
33. Kryt motoru namontovat
• Uzavírací víko plnicího hrdla oleje odmontovat
• Nasadit kryt motoru
• Uzavírací víko plnicího hrdla oleje namontovat
34. Kapotu motoru zavřít
cca 4,5 Nh
- Reklama
Re: ROZVODY Z17DTH
Dík za odpoved, mohl by jsi mi ale podrobneji popsat napnutí ozubeneho remene, dost dobre nechapu
praci s napínací kladkou, po předepnutí utáhnout šroub napínací kladky ? To znamena ze ta kladka bude
zajistena a pruzina v prípadě natazení remenu nebude aktivní ? Jeste jednu hodne podstatnou věc - KOLIK MÁ
ŘEMEN NA TENTO MOTOR ZUBŮ ?
Dík za odpověd
praci s napínací kladkou, po předepnutí utáhnout šroub napínací kladky ? To znamena ze ta kladka bude
zajistena a pruzina v prípadě natazení remenu nebude aktivní ? Jeste jednu hodne podstatnou věc - KOLIK MÁ
ŘEMEN NA TENTO MOTOR ZUBŮ ?
Dík za odpověd
Naposledy upravil(a) vlk dne 27 led 2010, 15:06, celkem upraveno 1 x.
ASTRA H CARAVAN 1.7CDTI r.v.2004
Re: ROZVODY Z17DTH
Ja bych se bez zakladnich znalosti jak se vubec meni rozvody do toho sam radeji nepoustel Tuhle operaci radeji prenecham nekomu, kdo s tim ma praxi a umi to
Prvni Astra G 1.6 74kW, druha Astra H 1.6 77kW a do tretice Astra J 1.4 turbo 103kW;-)
Re: ROZVODY Z17DTH
Ano, jak uz jsem psal v jinem tematu - vyse zminovany Denny nebo RomanK, zvol koho mas bliz
Pardubice vs. Brno.
Pardubice vs. Brno.
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Re: ROZVODY Z17DTH
Dělam servisáka na větší káry než je ASTRA. Jenže je to o ždibec něco jineho a
než to rozeberu tak o tom chci co nejvíc vědět.
Jsem od Benešova
než to rozeberu tak o tom chci co nejvíc vědět.
Jsem od Benešova
ASTRA H CARAVAN 1.7CDTI r.v.2004
Re: Rozvody motoru 1.7 CDTi, 74 kW
Jo to souhlasí v servisu chteji za vymenu rozvodu cca 8tis. kč z toho 5300kč stoji
sada rozvodu (remen + kladky )
sada rozvodu (remen + kladky )
ASTRA H CARAVAN 1.7CDTI r.v.2004
Re: ROZVODY Z17DTH
Jo,tak na to se asi budeš muset informovat někde jinde,já ti poskytl návod originálního postupu OPEL.Víc Opel neposkytuje ani svým mechanikům-je to ofiko pracovní postup.Co na něm nechápeš mi není jasné.vlk píše:Dík za odpoved, mohl by jsi mi ale podrobneji popsat napnutí ozubeneho remene, dost dobre nechapu
praci s napínací kladkou, po předepnutí utáhnout šroub napínací kladky ? To znamena ze ta kladka bude
zajistena a pruzina v prípadě natazení remenu nebude aktivní ? Jeste jednu hodne podstatnou věc - KOLIK MÁ
ŘEMEN NA TENTO MOTOR ZUBŮ ?
Dík za odpověd
Řemen pro Z17DTH má 129 zubů,proč chceš tuto informaci mě je taky divné ,protože zadám kod motoru a u všech výrobců řemenů mi vypadne objednací číslo řemenu.Ale to už s námi jako profík docela houpeš.Jestliže to je tvůj chleba,jak píšeš,tak by sis s tím měl poradit,neeeee
Re: ROZVODY Z17DTH
Chápu, že někdo chce s něčím poradit.. Nejdůležitější rada tady na fóru: použij tlačítko hledat, téma rozvody Z17DTH už tu je, proč zakládáš nové?
Re: ROZVODY Z17DTH
S tim poctem zubu, jsem rad ze jsi si tim jistej,ze je to 129 ale kdyz si zadas
remen rozvodovy na 1.7CDTI z roku 04 OPEL ASTRA CARAVAN 74kw tak mas dve
moznosti 129 nebo 131 zubů. Pak jsem nasel v casopise REVUE od AUTO STANGEL
clanek o vymene rozvodaku a na konci clanku je POCET ZUBU 131 pro Z17DTH.
Na kterym motoru je tedy ten 131 zubovej, těma 129 zubama jsi ses jistej ?
Mam ASTRA CARAVAN 04 74kw Z17DTH.
Dík za odpověd, mame v praci ozubeny řemeny třeba GATES ale bez napínacích kladek,takže
napínací kladka je pro mě španělská vesnice. Dělam na vysokotlakých lisech, řemeny máme na
odebíracích zařízeních ( robotech)
remen rozvodovy na 1.7CDTI z roku 04 OPEL ASTRA CARAVAN 74kw tak mas dve
moznosti 129 nebo 131 zubů. Pak jsem nasel v casopise REVUE od AUTO STANGEL
clanek o vymene rozvodaku a na konci clanku je POCET ZUBU 131 pro Z17DTH.
Na kterym motoru je tedy ten 131 zubovej, těma 129 zubama jsi ses jistej ?
Mam ASTRA CARAVAN 04 74kw Z17DTH.
Dík za odpověd, mame v praci ozubeny řemeny třeba GATES ale bez napínacích kladek,takže
napínací kladka je pro mě španělská vesnice. Dělam na vysokotlakých lisech, řemeny máme na
odebíracích zařízeních ( robotech)
ASTRA H CARAVAN 1.7CDTI r.v.2004
Re: ROZVODY Z17DTH
Já si opravdu jistej jsem!
Pro motor Z17DTH má origo obj číslo 56 36 402 cena je 2173,-Kč.
Náhrada od Gates 5595XS cena 2128,-Kč.
Z toho mi plyne,že používám origo GM díl,protože 50,-Kč nikoho nezachrání.
Vím proč tě zajímá ten 131zubů -CENA !!!!!Ale ten tam není určen!!!!!!
Pro motor Z17DTH má origo obj číslo 56 36 402 cena je 2173,-Kč.
Náhrada od Gates 5595XS cena 2128,-Kč.
Z toho mi plyne,že používám origo GM díl,protože 50,-Kč nikoho nezachrání.
Vím proč tě zajímá ten 131zubů -CENA !!!!!Ale ten tam není určen!!!!!!