Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Odpovědět
Jocker
Příspěvky: 979
Registrován: 17 dub 2011, 19:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Jocker » 01 úno 2013, 07:50

Mohl bys napsat profil trasy (Start - km-vesnice-km-vesnice-km-cil) a o kolik % se ti zvedne zanesení? Kdy se ti zahřeje motor? Jak na to šlapeš, kdy řadíš (ot.)

Já když jedu do práce:
Co jsem dneska vypozoroval (teplota kapaliny/ujeto km/ řadím 2200-2500)
Start (Přerov/2,5/0/2200-2500) -Křizovatka Přerov/20/2/2200-2500)-Kokory(cc60°/5/2200-2500)-Krčmaň (80°/5/2200-2500)-Najedu na dálnici Olomouc(92°/12/3000)-Lutín-cíl(90°/8/2200-2500)

Dohromady najedu na jednu cestu 32km a zanesení naroste o 4-5%. Dnaska ráno se regeneroval filtr po 354km. Tuhle cestu jezdím každý den tam a zpět.

Reklama
 

manager
Příspěvky: 6
Registrován: 11 úno 2013, 15:21

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od manager » 11 úno 2013, 16:05

Chlapci pozeram, ze mame problem. Uz lutujem, ze som si to neprecital skor. Vlastnim Zafiru 1.7CDTI 92kw asi dva tyzdne a uz som to aj olutoval. Vypalovanie po cca. 100km za dva tyzdne uz 3x.. Plne chapem rozhorcenie Imka a par dalsich vlastnikov Zagfir, no neviem, ci dalsim majitelom to nevadi? Najvacsi problem je ten skrateny servisny interval! A teraz k veci. Ako to riesite, skusal uz niekto navrat na povodny SW (prispevok od pepas-a)? Je to mozne aj prakticky, pripadne ak ano pomohlo to? Dajte prosim vediet, lebo to predam, no velmi nerad by som to riesil predajom. Dakujem

Uživatelský avatar
Imko
Příspěvky: 117
Registrován: 28 led 2012, 22:48

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Imko » 13 úno 2013, 20:53

manager píše: Ako to riesite, skusal uz niekto navrat na povodny SW (prispevok od pepas-a)? Je to mozne aj prakticky, pripadne ak ano pomohlo to? Dajte prosim vediet, lebo to predam, no velmi nerad by som to riesil predajom. Dakujem
Pokúšal som sa vrátiť SW oficiálnym spôsobom. Ak si čítal predchádzajúcu stranu tam je to uvedené. Neviem či si prečítal všetky moje príspevky. Ak nie, tak si ich prečítaj. Už dva roky som v Opli možno najčastejší zákazník. :D :x
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009

Uživatelský avatar
Imko
Příspěvky: 117
Registrován: 28 led 2012, 22:48

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Imko » 01 bře 2013, 22:24

Na nemeckej stránke sú zverejnené výsledky ankety častého vypaľovania filtra DPF motorov 1,7 CDTI:

vypaľovanie každých cca --- počet anketárov -- percentuálne
200 - 300 km ------------------ 23 -------------------- 56,10 %
400 - 500 km ------------------ 6 --------------------- 14,63 %
600 - 700 km ------------------ 4 ---------------------- 9,76 %
800 - ..... ---------------------- 8 --------------------- 19,51 %

A taktiež informácia :
na začiatku (2009) boli vzdialenosti 600-800km ......
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od PepaS » 05 bře 2013, 17:48

Imko, já si myslím, že je čas na zkoušku s downgradem SW řídící jednotky motoru bez účasti OPELu. V tuto chvíli už žádnou jinou smysluplnou cestu nevidím...
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

manager
Příspěvky: 6
Registrován: 11 úno 2013, 15:21

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od manager » 06 bře 2013, 10:05

Imko píše:
manager píše: Ako to riesite, skusal uz niekto navrat na povodny SW (prispevok od pepas-a)? Je to mozne aj prakticky, pripadne ak ano pomohlo to? Dajte prosim vediet, lebo to predam, no velmi nerad by som to riesil predajom. Dakujem
Pokúšal som sa vrátiť SW oficiálnym spôsobom. Ak si čítal predchádzajúcu stranu tam je to uvedené. Neviem či si prečítal všetky moje príspevky. Ak nie, tak si ich prečítaj. Už dva roky som v Opli možno najčastejší zákazník. :D :x
Mam to precitane kompletne. Skor som sa zaujimal, ci si to nezriesil s odbornikmi ako Pepas, Roman a pod. Regeneracie mam velmi casto. Pri dialkovej trase to je uspokojive cca. po 600 km.

V Opli my poradil jeden pan, ze si skracovanie serv. intervalu nemam vsimat a menit olej po 15000km. Stresovat sa nebudem.
Mna zaujimalo, ci si to neriesil sposobom, co navrhoval Pepas, no z dalsich prispevkov som pochopil, ze nie. Zelam vsetko dobre a ked sa ti s tym podari vysporiadat, daj prosim vediet. Dik

Uživatelský avatar
Imko
Příspěvky: 117
Registrován: 28 led 2012, 22:48

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Imko » 19 bře 2013, 21:46

RomanK píše:Nevím co tady pořád řešíš.
Informácia na Romanovu otázku, prečo tu stále niečo riešim.
V prílohe predkladám, myslím že dosť podrobný prehľad vypaľovania DPF od minulého leta. Často sa tu uvádza, že DPF nemá rád studené štarty a tak podobne. V lete som robil cestu do Krakowa. Každý mi dá za pravdu, že boli aj horúce dni. Počas môjho trojdňového pobytu bolo okolo 33 stupňov. Filter sa mi vypálil na ceste tam v Nowom Targu a paradoxne aj pri spiatočnej ceste znovu v tom istom meste. Prešiel som však len 254 km (90 + 90 + zvyšok po okolí). Boli to však obyčajné cesty, nie diaľnica. Takže na mieste je tu otázka prečo len toľko km.
V auguste som bol v Brne, pričom pri ceste tam som na jednu regeneráciu najazdil 387 km (diaľnica cca 150 km, zvyšok cesty 1. triedy a niečo po Brne), pri spiatočnej ceste som išiel cez Bratislavu, cesta väčšinou po diaľnici a najazdil som 523 km (80% diaľnica, zvyšok cesta prvej triedy a cca 50 km Bratislava).
Počas jednej kontroly v Opli mi narástlo zanesenie DPF o 4%, a to len počas vjazdu, výjazdu zo servisu a niekoľkých naštartovaní auta v servise :shock:
Každý mi tvrdí, že na to ,aby sa spustila regenerácia musia byť ideálne podmienky (zahriaty motor, dostatočné otáčky..). V mojom prípade však dochádza k začatiu regenerácie už pri teplote chladiacej kvapaliny aj 46 stupňov. Keď je filter zanesený na 90 % väčšinou sa spúšťa regenerácia. Keď však v tom čase idem na tretí prevodový stupeň rýchlosťou 50 km/hod. regenerácia sa nespustí. Tak som dosiahol tých 113 %. Keď ma to už omrzelo sledovať či sa vôbec spustí regenerácia rozbehol som sa, zaradil som štvrtý prevodový stupeň a regenerácia nabehla. Tak kde sú tie tlaky vo filtri, ktoré ovládajú spúšťanie regenerácie. Preto na základe mojich skúsenosti tvrdím, že všetko je len vec nastavenia programu.
Vo štvrtok a možno aj v piatok budem v Brne. Ak Ťa nebudem vyrušovať a nájdem si čas chcel by som Ťa navštíviť na kus reči. Daj mi prosím vedieť, buď tu alebo na mail. Ďakujem
Přílohy
Vyhodnotenie vypaľovania DPF_1.PNG
Vyhodnotenie vypaľovania DPF_2.PNG
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009

Jocker
Příspěvky: 979
Registrován: 17 dub 2011, 19:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Jocker » 23 bře 2013, 15:04

Dneska jsem načetl auto... na oleji mám najeto 20000 regenrace jsou dle MKJ pruměrně po 396km a stav oleje
opcom2.png
opcom1.png

emtynko
Příspěvky: 3
Registrován: 25 bře 2013, 17:32

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od emtynko » 26 bře 2013, 18:44

AHojte mam opel astra h 1,9 88kw a regeneruje sa mi filter kazdy 30-50km :( neviete mi help ? a ešte jedna otázka na dpf-ku mám len jednu hadičku pre meranie tlaku a jednu teplotnú sondu vetšinou vraj bývajú dva mereče tlaku opel to má zvlášť iné? ďakujem za pomoc
Opel Astra H Caravan 1,9 88kw 2008 102565km 6st.A

Uživatelský avatar
Imko
Příspěvky: 117
Registrován: 28 led 2012, 22:48

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Imko » 06 dub 2013, 22:34

emtynko píše: regeneruje sa mi filter kazdy 30-50km

No tak s týmto problémom by som sa asi obrátil na servis, toto už asi nebude programom, ale nejakou poruchou.

K predchádzajúcim vyhodnoteniam prikladám doplnenie po ceste do Brna.

V mojom boji o návrat pôvodného programu riadiacej jednotky pokračujem ďalej. Včera som do Opla odoslal sťažnosť na nevyriešenú reklamáciu častého vypaľovania filtra (doteraz to boli vždy len žiadosti). Prvá odpoveď prišla veľmi skoro. Dojem z toho som mal taký, že ju vôbec neprečítali, pretože ma znovu vyzvali na návštevu autorizovaného servisu a pýtali sa ma či som bol od nášho kontaktu v servise. :o , pritom som tam veľmi častý návštevník :). Stručný priebeh riešenia problémov bol však uvedený v sťažnosti.
Teraz som zvedavý ako sa to bude ďalej vyvíjať.
Přílohy
Vyhodnotenie vypaľovania DPF_3.PNG
Naposledy upravil(a) Imko dne 07 dub 2013, 21:06, celkem upraveno 1 x.
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009

Odpovědět