Umřel motor Z19DTH

Uživatelský avatar
Mayki
Příspěvky: 333
Registrován: 07 čer 2011, 16:36
Bydliště: Nejmladší město ČR

Re: Umřel motor Z19DTH

Příspěvek od Mayki » 22 čer 2012, 14:13

Díky za info kluci, vyzkouším to... 8-)
Zafira B 1.9 CDTI OPC Line 110kw, Bi-Xenony, Panorama, Recaro sedačky, MKJ, MVK, Raspberry Pi - RaspBMC, parkovací kamera, Mini 0803 Ambarella, NAVI CD70, Sport, r.v.2007
Programování OP-COM, denní svícení, zamykání po rozjezdu a pod ...

Reklama
 

AndyW
Příspěvky: 6
Registrován: 25 led 2012, 11:21
Bydliště: Nemecko

Re: Umřel motor Z19DTH

Příspěvek od AndyW » 03 črc 2012, 13:21

ahoj mam podobny problem, vstriky jsou v pr... tedy jeden uplne a ten nejak znicil valec, ukazoval mi to, je sedej (asi valec), ze se tam prej nejak dostala voda, nerozumel sem uplne vsechno, a rekl mi ze oprava 3k euro (jsem v nemecku), vzhledem k hodnote auta mi prijde ze to nema smysl, mohu to dostat do cr, dokazal by nekdo odhadnout pribliznou cenu opravy a poradil nejaky servis, zapadni, stredni cechy nebo praha ?
vse ostatni vypada ok. vcertne rozvodu atd.

kdybych jel do toho polska, na kolik by to mohlo vyjit ?
Opel Astra H 1.7CDTi

Zafi
Příspěvky: 21
Registrován: 28 lis 2010, 17:35

Re: Umřel motor Z19DTH

Příspěvek od Zafi » 13 črc 2012, 00:11

Tak příběh je skoro u konce - motor mi nakonec vyměnili. Sice byl pokus o opravu, ale ten se nějak nezdařil. Nerozumněl jsem tomu zdůvodnění přesně, ale asi nějak zkazili hlavu (repasovali vstřiky, vyměnili válec, ventily, zbrousili hlavu a pak to nejelo). Takže mám nový motor.
Jede pěkně, ale... V kabině byl takový spálený olejový smrad, vyměnil jsem pylový filtr, byl pěkně načichlý, myslel jsem, že to schytal od kouře při poruše motoru. Dnes jsem si s otevřenou kapotou všiml, že se při nastartování z přední části motoru vyvalí obláček kouře - jako by netěsnil výfuk. Pak to už nekouří, ale smrad se objeví třeba při stání na křižovatce (tam se do motoru nedívám ;) ). Zdroj jsem tedy ještě neobjevil.
Další "ale" je únik oleje u táhla v horní zadní části motoru - nevím jak se to jmenuje a k čemu to je, hýbe se to s plynem. Přikládám obrázky - poradíte co s tím? :?
Ještě nejde klima, výparník jen trochu chroptí. V květnu jsem klimu doplňoval - může to souviset s výměnou motoru?

K dotazu na naftu: motor dostával naftu polskou, německou a holandskou, u nás většinou od Globu nebo Makra. Naftou to asi nebylo.

AndyW: upřímou soustrast. Mně se to stalo taky v Německu, tam se to opravovat opravdu nevyplatí (mně říkali tuším 4000 € za repasovaný motor se zárukou). Odtah a výměna u nás vyjde rozhodně levněji.
Přílohy
DSC02718.JPG
DSC02717.JPG

Uživatelský avatar
swabel
Příspěvky: 2166
Registrován: 14 čer 2009, 02:14
Bydliště: Tvrdošín - SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Umřel motor Z19DTH

Příspěvek od swabel » 13 črc 2012, 09:08

To na obrazkoch nie je olej, ale bordel, ktori sa tlaci von zo sania. Pravdepodobne mas pokazene tiahlo na virivych klapkach. Co za mechanici Ti to robili, ked si to nevsimli? Pozri sa v ako stave mas to tiahlo a ci este drzi na mieste. Ako clen mas u mna zlavu, ak sa rozhodnes pre nove sanie.
Ako sanie vyzera, najdes tu:
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... ilit=lacno
Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK

Signum
Příspěvky: 317
Registrován: 13 srp 2011, 18:03

Re: Umřel motor Z19DTH

Příspěvek od Signum » 13 črc 2012, 09:12

Presne tak sanie je na výmenu :(
Zafira B r.v. 2007 Z19DTH - 180PS
Vectra C r.v. 2002 Y22DTR ex.
Opel Signum Z19DTH , 6At r.v. 2007-Ex
Zafira r.v. 2006 110kW-Ex
Diagnostika + programovanie vozidiel Opel - GM MDI
Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect

Mazety
Příspěvky: 558
Registrován: 04 kvě 2008, 22:23
Bydliště: Praha

Re: Umřel motor Z19DTH

Příspěvek od Mazety » 13 črc 2012, 09:45

EX Opel Astra H caravan

miruna
Příspěvky: 161
Registrován: 12 bře 2010, 01:44

Re: Umřel motor Z19DTH

Příspěvek od miruna » 13 črc 2012, 14:52

Zafi řekl bych že ten smrad co ti jde do auta je způsoben tím, že budeš mít pravděpodobně prasklé svody na turbu, dělalo mi to taky přesně jako tobě. Nakonec jsem zjistil, že to jsou ty svody. Nechal jsem to zavařit a zatím to drží, jinak samostatně je neseženeš jedině i s turbem. Tak se na to podívej, je to sice pakec se k tomu dostat ale jde to. Dej pak schválně vědět zda to bylo ono.

Zafi
Příspěvky: 21
Registrován: 28 lis 2010, 17:35

Re: Umřel motor Z19DTH

Příspěvek od Zafi » 24 črc 2012, 17:04

Včera jsem auto odvezl do Dobřejovic na reklamaci a samozřejmě nastal generálský efekt - kouř se přestal objevovat. Asi se netěsnost cestou zatáhla... Byl cítit jen mírný zápach, ale původ nebyl vidět.
Obláček se objevil skoro vždy při teplém startu nebo při zavření ventilu sání přes OP-COM (když se motor zastavil).
Technik zkusil vyměnit těsnění svodu k EGR, ale nepomohlo to. Bude muset sundat plechový kryt turba a vyměnit všechna možná těsnění. Bohužel je všechna neměl a práce je to na den, tak jsem tam auto musel nechat a jet domů busem. Zatím jsou stále vstřícní a slíbili, že závadu určitě odstraní a auto mi přivezou, tak doufám, že to nakonec dobře dopadne.

Zafi
Příspěvky: 21
Registrován: 28 lis 2010, 17:35

Re: Umřel motor Z19DTH

Příspěvek od Zafi » 16 srp 2012, 00:21

Trochu se zpožděním hlásím výsledek opravy. Bohužel to nebylo jednoduše vidět a při předvádění závady v servisu nastal generálský efekt a nekouřilo to. Naštěstí ale závadu v Dobřejovicích bez jakýchkoliv vytáček jako reklamaci opravili a dokonce mi opravené auto přivezli. Chyba byla ve špatně sesazeném těsnění turba. S novým motorem jsem zatím spokojený, táhne nejméně stejně dobře jako starý, najezdil jsem už přes 2000 km. Spotřeba je stejná nebo nepatrně menší, fakt asi nejvíc záleží na stylu jízdy.

Kuba V
Příspěvky: 4
Registrován: 29 led 2015, 15:36

Re: Umřel motor Z19DTH

Příspěvek od Kuba V » 29 led 2015, 16:09

Tak úplně náhodou jsem narazil na toto vlákno. Jsem sice majitelem Vectra C, ale se stejným motorem a obdobným problémem. Začalo to tím, že motor nechtěl při teplotách pod 0°C startovat. Nastalo řešení problému...1) sundání hlavy, po kterém nás čekalo nepříjemné překvapení :(. Upálená vířivá komůrka v pístu. Vstřiky byly hned po koupi na kontrole a opravě, takže dědictví po předchozím majiteli :( .
Přílohy
DSC_0166 (Kopírovat).jpg
DSC_0165 (Kopírovat).jpg
DSC_0164 (Kopírovat).jpg

Odpovědět