Odlučovač pevných částic

Odpovědět
Radek
Příspěvky: 6
Registrován: 21 srp 2008, 23:12

Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Radek » 21 srp 2008, 23:29

Vážení uživatelé CDTI motorů.
Máte, prosím, někdo zkušenosti s průběhem regenarece odlučovače-filtru pevných částic. Může při regeneraci dojít ke změně "zvuku" motoru a k výraznému navýšení spotřeby ? Děkuji za Vaše reakce.

Reklama
 

Uživatelský avatar
Harley
Příspěvky: 8
Registrován: 24 črc 2008, 22:00

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Harley » 22 srp 2008, 16:59

ANO okamžitá spotřeba se zvedne a zvuk motoru se změní, může docházet i k vibracím ! Je to normální chování.

Uživatelský avatar
Promax
Příspěvky: 27
Registrován: 04 kvě 2008, 13:14
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Promax » 23 srp 2008, 15:19

Spotreba stúpne asi na dvojnásobok, pri ubraní plynu to hučí a trvá to asi 5-8 km, záleží kde ťa to zastihne.Najhoršie je to v meste a nebodaj ak práve chceš ísť tankovať tak si uvedom že prichádzaš na pumpu s rozžeraveným filtrom (asi 800 stupňov) na to bacha.Práve som sa vrátil s chorvátska a cestou sa mi vypaloval 2 krát,tam aj späť(spolu1600km).
Astra J ST 2,0CDTI Cosmo flex ride,AFL,grey technical 5/11

Uživatelský avatar
milanmmm
Příspěvky: 47
Registrován: 31 srp 2008, 08:54

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od milanmmm » 01 zář 2008, 16:35

No to je teda dobré. A mi pořád nebylo jasné, jak se to má vypálit, v manuálu je psané, že se má při vypalování rychlost pohybovat kolem 40 km/hod. Ještě nemám ujeto moc kilometrů, chtěl jsem jet letos k moři, ale časově mi to nevyšlo. Kdybych si tady od vás nepřečetl jak to probíhá, tak bych byl pěkně vystrašený, kdyby mi auto naráz začalo hučet. :o

Uživatelský avatar
Promax
Příspěvky: 27
Registrován: 04 kvě 2008, 13:14
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Promax » 01 zář 2008, 19:41

Tá rýchlosť má byť minimálne 40 a čím je vyššia, tým to lepšie zvonku chladíš (menšie nebezpečenstvo).Keď vypneš motor počas toho procesu,celé sa to reštartuje a keď je to zase na 100% plné, začne to od znovu.Po viacerých prerušeniach po sebe sa môže stať že sa už nedá vypáliť do 0% a je ho potrebné vymontovať a zapojiť na tester v servise.Veľa trpezlivosti...
Astra J ST 2,0CDTI Cosmo flex ride,AFL,grey technical 5/11

Uživatelský avatar
milanmmm
Příspěvky: 47
Registrován: 31 srp 2008, 08:54

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od milanmmm » 02 zář 2008, 16:49

Je dobré být na TO připraven. Takže, kdyby TO začalo v městě, tak rychle z města ven.

Radek
Příspěvky: 6
Registrován: 21 srp 2008, 23:12

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Radek » 07 zář 2008, 21:35

Pánové, myslíte si, že četnost vypalování filtru závisí, mimo jiné, na kvalitě používané nafty?
Mám dojem, že čím "čistší" nafta, tím déle trvá (více Km najedu), než se proces regenerace zapne.

Uživatelský avatar
Promax
Příspěvky: 27
Registrován: 04 kvě 2008, 13:14
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Promax » 12 zář 2008, 19:03

Nemal som to možnosť porovnávať,jazdím výlučne na Shell diesel extra a v zme,keď sú veľké mrazy tak V-power diesel.
Astra J ST 2,0CDTI Cosmo flex ride,AFL,grey technical 5/11

novotnypepa
Příspěvky: 3
Registrován: 01 říj 2008, 17:23

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od novotnypepa » 01 říj 2008, 17:35

Právě hledám taky nějaké info o tomto procesu, mám vectru c s CDTI motorem a když se mi to objevilo poprvé byl jsem z toho docela mimo. U mě se to projevilo spotřebou a modrým kouřem za autem. Prý se aktivuje až při 50kmh a zahřátým motoru. Bohužel z neznalosti jsem vždy zastavil, zhasl motor opět nastartoval a tím se vše přerušilo. Myslel jsem že jde o závadu. V servisu mi řekli, že se to musí nechat doběhnout. Pokud se to častěji přeruší hrozí zanesení. Tu je menší info. Dole na stránce je obrázek.

http://news.auto.cz/aktuality/opel-novy ... astic.html

Uživatelský avatar
milanmmm
Příspěvky: 47
Registrován: 31 srp 2008, 08:54

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od milanmmm » 05 lis 2008, 17:31

Zrovna dneska se mi to stalo. Dojíždíme k domu - je to pěkně do kopce po kamenech, rychlost tak 10 km/hod, když se změnil zvuk motoru a byla cítit spálenina. Měl jsem natřený výfuk. Po 100 metrech jsem byl v cíli cesty a zpod auta se trochu dýmilo. Nechal jsem motor puštěný ještě asi dvě minuty. Pak se přestalo dýmit, motor jsem vypnul. Bylo slyšet, jak rozžhavený plech chladne. Ještě že foukal vítr a trochu to ochladil. Tak teď nevím, jestli se mi to vypálilo dobře, nebo špatně. :lol:

Odpovědět