Teplota - termostat K.O.?
Teplota - termostat K.O.?
Tak vrátil som sa z dovolenky,samozrejme by to nemohlo byť moje auto aby bolo bez chyby...takže celú cestu mi teplota na dislpeji ukazovala cca 75-80st...išiel som v noci ...keď som zastavil teplota vždy stúpala aj cez 95st...po rozbehnutí sa to schladilo naspäť na cca 90 ...pri jazde do kopca rovnaké ,stúpalo,musel som kúriť (vonku 30st)..takže asi termostat k.o. že?
HONDA CIVIC 1,8 VTEC - 2008
EX - Opel Astra H 1,9 CDTI 88KW - rok 2005
EX - Opel Astra H 1,9 CDTI 88KW - rok 2005
- Reklama
Re: Teplota - termostat K.O.?
Vzhlehem k tomu, že ventilátor spíná až na něco přez 100 stupnů, tak je to normální. Taky mě to vyděsilo, když jsem byl v zácpě a teplota lezla na 103 stupnů. Pak mi bylo vysvětleno, že je to normální.
Re: Teplota - termostat K.O.?
Ale prečo som mal v noci za normalnej jazdy 70 a cez deň 82 a keď som zastavil tak to išlo hore? je zas pravda že digitál sa chová inak ako ručičkový teplomer ale aj tak
HONDA CIVIC 1,8 VTEC - 2008
EX - Opel Astra H 1,9 CDTI 88KW - rok 2005
EX - Opel Astra H 1,9 CDTI 88KW - rok 2005
Re: Teplota - termostat K.O.?
při stojícím autě s puštěným motorem je normální, že teplota stoupá a od určité teploty spíná i ventilátor, za jízdy ventilátor většinou nesepne, jedině někde do kopce při pomalé jízdě nebo s vlekem atd.
Opel Astra H Caravan, 1.9CDTI 110kW, 11/2004
Re: Teplota - termostat K.O.?
Za jazdy to chladí náporový vzduch, ktorý chýba ak auto stojí a veľa záleží na vonkajšej teplote, predpokladám že v noci bolo chladnejšie. Ja by som sa nestresoval
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan
- vojtavojta
- Příspěvky: 3778
- Registrován: 14 dub 2010, 18:41
- Bydliště: Vsetín
Re: Teplota - termostat K.O.?
kesi a to je normálne že počas jazdy auto nemá ani 90st? vedˇ termostat je od toho aby tých 90 držal,nepušťal viac ani menej nie? a nie že si to bude skákať na 100 a počas jazdy 70 ...išli sme 4 auta a všetci traja mali stále 90 .. Corsa C,Astra G,Toledo TDI ...len mne si to skákalo ako chcelo
EDIT: http://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?f=46&t=917
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=14845
mrknite tieto články
EDIT: http://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?f=46&t=917
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=14845
mrknite tieto články
HONDA CIVIC 1,8 VTEC - 2008
EX - Opel Astra H 1,9 CDTI 88KW - rok 2005
EX - Opel Astra H 1,9 CDTI 88KW - rok 2005
Re: Teplota - termostat K.O.?
Já mám 1.9CDTI a stabilně se mi teplota dle BC drží na 80°C Když ale jedu rychle a s nízkými otáčkami, tak mi to trochu schladne. Termostat okruh přes chladič nikdy úplně nezavře, takže se to ochladí, zvlášť při nižších venkovních teplotách. Naopak když stojím, tak se mi to zvedne teď v horku až na cca 95°C, než sepne ventilátor.
Kdo chce hledá způsob, kdo nechce hledá důvod ...
Astra H Hatchback 1.9 CDTI 88kW, Black
http://www.veramon.czweb.org
Astra H Hatchback 1.9 CDTI 88kW, Black
http://www.veramon.czweb.org
Re: Teplota - termostat K.O.?
díky david B.... no ja som si všimol pred 2 týždňami na Babe po svižnej jazde a naháňačke s VW ,po zastavení stúpala teplota až na 98 ...a teraz keď sme išli do kopca,alebo pri zastavení išla teplota až po 95 ,potom som radšej zapol kúrenie a teplota klesla...cestou naspäť som mal stále 83-88 st...len v obcách a v mestách išla hore...vonku bolo 31st.
HONDA CIVIC 1,8 VTEC - 2008
EX - Opel Astra H 1,9 CDTI 88KW - rok 2005
EX - Opel Astra H 1,9 CDTI 88KW - rok 2005
Re: Teplota - termostat K.O.?
Adriano máš pravdu že termostat je na reguláciu (ak je motor studený voda koluje v malom okruhu ak sa zohreje tak otvára veĺký okruh cez chladič), ale teplotné výkyvy tam predsa len budú. Otvára sa pri cca 85 stupňoch ale ak sa ti motor zahrieva rýchlejšie (pod záťažou, na križovatke, pri pomalej jazde v kolóne) tak on je už otvorený a už to ochladenie je na chladiči a ventilátore (ten sa zapína pri cca 100 st.)
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan