Odlučovač pevných částic

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jarodd
Příspěvky: 10
Registrován: 04 kvě 2009, 10:53

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Jarodd » 22 led 2010, 09:09

Tak v pondělí jde auti k známému servisákovi. Už nějaký Astry dělal, takže začne kontrolou, pak zkusí vyčištění EGR ventilu a pak se uvidí ... v nejhoršim tam dá novej, ale ještě má možnost dotáhnou z Německa jetej.
Kdyby to byl nějakej z bouračky, málo jetej, tak proč ne ...

Ta hláška ohledně DPFka by prý mohla být právě od problémů s EGR ventilem.
Budu dál informovat

PS: Mimochodem, včera ( 21.1.) jsem se díval na Černé ovce, a zase mě utvrdili v tom, jak moc dobře jsem udělal, že jsem nikdy nechtěl auto od Frantíků :lol: :lol: :lol:
Astra H Caravan 1,9 CDTI Z19DT (88kW 8V) - 2005

Reklama
 

Uživatelský avatar
Adriano2
Příspěvky: 1127
Registrován: 23 říj 2009, 13:16
Bydliště: Záhorák :-)

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Adriano2 » 22 led 2010, 09:52

Jarodd -

No to máš pravdu Frantíka nikdy...v práci máme 407 - stále v servise :-D
Doma sme mali Xsaru Coupe - najskôr nevydržali nosníky motora a motor spadol na cestu :D (r.v.2004) a potom začala výmenna jednej súčiastky,druhej atd :D

Ale Rally auto vedia postaviť perfektne ;) (206 WRC,207 S2000,C4 WRC....)
HONDA CIVIC 1,8 VTEC - 2008
EX - Opel Astra H 1,9 CDTI 88KW - rok 2005

Uživatelský avatar
Jarodd
Příspěvky: 10
Registrován: 04 kvě 2009, 10:53

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Jarodd » 01 úno 2010, 14:38

Tak konečně závada odstraněna. V sobotu jsem byl vyzvednout auti.
Mechanik mi ukazoval příčinu. Prošoupaná gumová hadička ve tvaru U /hodně širokýho U ;) /. Nevím kde přesně byla umístěná, ale tuším, že někde u EGR ventilu. Škoda, že jsem si ji nevzal na nafocení. Součástka za pár korun a jak to zlobí (někde udělali pánové od Fiatu chybku, když se to prošoupalo).
Byly tam špatný tlaky a proto prý všechny ty problémy. Na diagnostice smázli chyby + vypnuly kontrolku emisí a snad už to nebude zlobit.

EGR ventil nakonec nerozebírali, ale tušej, že bude zas... . Mám prej počítat, že bude muset časem ven.

Když jsem jel dom, tak se mi zase rozsvítila kontrolka poruchy, ale naštěstí jen na cca. 3 vteřiny. Pak zhasla. ŘJ žádnou chybu neukazuje, jen kontrolka zhasíná až po nastartování. Tak snad dobrý.

Mimochodem, taky jsem se tu na to ptal - už jsem zaregistroval vypalování DPF filtru. Minulou sobotu jsem přijel domu a jak tak parkuju, slyšim, jak auti hodně "odfukuje". Nechal jsem běžet motor a šel to ven zkontrolovat. Byl to dost nezvyklej zvuk, pravidelný odfukování, nejvíc slyšet u výfuku samozřejmě.
I když se drahé polovičce nechtělo, zavelel jsem odjezd a vyrazily jsem na "výlet" do okolí města. Asi po 10minutách to přestalo /čas odhaduju - bylo to slyšet jen při neutrálu na křižovatce/.
Tak snad jsme vypálily červa pořádně :lol:
Astra H Caravan 1,9 CDTI Z19DT (88kW 8V) - 2005

Uživatelský avatar
Adriano2
Příspěvky: 1127
Registrován: 23 říj 2009, 13:16
Bydliště: Záhorák :-)

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Adriano2 » 08 bře 2010, 08:47

zdravím ,tak včera sa mi po prvýkrat čo mám auto spustil tento proces(alebo som si to aspoň po prvýkrat všimol)...teda asi :D ...išiel som na futbalový zápas a keď som zastavil , spotreba bola 3,5l/h motor hučal,bola cítit spálenina,ale motor som zhasol ,myslel som si že mám prehriaty motor alebo niečo (hlúpa absencia teplomera :( ) a potom po pár minutách som si spomenul že sa mi asi čistill filter pevných částic :x :x ...nabudúce už budem vedieť :mrgreen:
HONDA CIVIC 1,8 VTEC - 2008
EX - Opel Astra H 1,9 CDTI 88KW - rok 2005

Uživatelský avatar
Marky
Příspěvky: 37
Registrován: 18 říj 2009, 19:26

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Marky » 25 kvě 2010, 22:28

Takze jiz existuji lecitele na tyto moderni "zelene hovadiny" a za 6t Kc pokud ma s tim clovek problem apendix vyoperuji :D
http://www.fapoff.cz/

Radeczek1980
Příspěvky: 16
Registrován: 01 srp 2010, 16:08
Bydliště: Praha

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Radeczek1980 » 02 srp 2010, 11:21

Ahoj všichni, jsem tu nový a tak vás tímto zdravím. Mám Astru H 1,7 DTJ 81KW r.2007 , kterou jsem koupil jako ojetou v dubnu letošního roku. Mám najeto 130tis. Vše bylo perfektní ,až se objevily první problémy s filtrem DPF. Před měsícem jsem jel na moravu a cestou se mi stalo ,že při jízdě do táhlého kopce cca 140km/h se mi rozsvítila kontrolka motoru.Po chvílli zhasla a pak se zase objevila a zase zhasla. Mám čínskej OP-Com a ten mi ukázal chybu - plný filtr DPF. V diagnostice jsem si ale zjistil , že je plný jen na 64%. Po dalších cca 150km proběhla regenerace,ale zůstalo tam asi 33%. V servisu mi zjistili, že prý mám vadné čidlo diferenciálního tlaku a vyměnili jej (cena s prací 3650kč). Radostně jsem vyrazil do chorvatska na dovolenou a po cestě jsem samozřejmě zjistil, že závada se opakuje.
Našel jsem několik firem, které tento problém léčí vyndáním tohoto filtru, ale máte s tím někdo zkušenosti? Už jsem o tom četl hodně ,ale zde na fóru jsem našel jen jednoho člověka ,který si to nechal udělat a je s tím spokojený,ale zajímají mne názory i ostatních. Pokud by však měl někdo lepší řešení, nebo radu co s tím může být, budu jedině rád.
Astra H 2007 1,7CDTI 81KW

Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 6143
Registrován: 02 kvě 2008, 21:03
Bydliště: Ústecko

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od milosh » 02 srp 2010, 13:54

Ja mel za to ze ten filtr maji snad jen 1.9-ky ne?
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet

Radeczek1980
Příspěvky: 16
Registrován: 01 srp 2010, 16:08
Bydliště: Praha

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Radeczek1980 » 02 srp 2010, 15:47

Bohužel ne. Mají ho i 1,7. Myslím že od roku 2006.
Astra H 2007 1,7CDTI 81KW

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1118
Registrován: 04 kvě 2008, 13:30
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od RomanK » 02 srp 2010, 20:47

Myslím, že bude lepší si na filtr pevných částic zvykat, časem jej bude mít většina dieselových motorů, než jej nechávat z každého auta za nemalé peníze odstraňovat. Pokud se rozsvítí kontrolka, nebo auto ztrácí výkon, tak jet do servisu nechat si zjistit příčinu. Zanedbání, nebo podcenění svítící kontrolky se pak může hodně prodražit. Problémy s filtrem DPF jsou nejčastěji způsobeny vadným EGR ventilem, propálenými hadičkami z filtru do čidla diferenciálního tlaku, nedostatečným plnícím tlakem turba, vadným SW řídící jednotky a somozřejmě jízdními podmínkami. Krátké pojížďky se studeným motorem zanáší filtr rychleji než jízda po dálnici ve vyšších otáčkách. Jezdím s autem 90% dálnice a interval vypalování filtru je u mne v rozmezí 1700-2000 km a mnohdy si ani nevšimnu, že se vypaluje. Spíš bych těm, co mají DPF a jezdí denně krátké trasy, doporučoval jednou týdně protáhnout auto na delší trase, aby měla ŘJ možnost spustit regeneraci při splnění podmínek zahřátého motoru, vyšších otáček, rychlosti a dostatečného plnícího tlaku. Ti, co mají různé diagnostiky, se zase občas můžou kouknout na saturaci filtru DPF a pokud se blíží 100%, tak se dá předpokládat, že se brzy spustí regenerace a tomu přizpůsobit jízdní podmínky. To, že se filtr regeneruje, se dá zjistit podle zvýšené spotřeby na BC, podle dunivého zvuku motoru nebo silného praskání zespod auta při zastavení (filtr DPF má při vypalování teplotu přes 600 st Celsia). Blikající kontrolka žhavení (u nových SW, popř. přeprogramovaných jednotek) upozorňuje na vysokou saturaci filtru DPF a tím upozorňuje řidiče na upravení jízních podmínek tak, aby bylo umožněno spuštění regenerace. Nikoliv, jak se mnozí domnívají, že se filtr regeneruje.
Více o filtru pevných částic je tady
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301

Radeczek1980
Příspěvky: 16
Registrován: 01 srp 2010, 16:08
Bydliště: Praha

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Radeczek1980 » 05 srp 2010, 09:51

Souhlasím s názorem RomanK , radši bych aby auto fungovalo tak jak jej výrobce stvořil. Přesto však ve mne bublá vztek na toho kdo tento nesmysl zvaný filtr DPF vymyslel. Když jsem si kupoval auto ,tak jsem o ničem takovém nevěděl. Jezdím převážně ve městě a na dálnici se dostanu málo kdy. Potřebuji auto , které bude jezdit jak chci já a né jak mi to dovolí ono.Skutečně nevím jak to udělat, když stojím v Praze v zácpě, abych splnil provozní podmínky regenerace. A že by se mi chtělo každou chvíli běhat do auta s počítačem a kontrolovat zaplnění filtru to se taky říct nedá.
V každém případě nejdříve zkusím vyčisti EGR+kanálky , zkontroluji hadice diferenčního tlaku a uvidím .
Astra H 2007 1,7CDTI 81KW

Odpovědět