Z19DTJ - EGR ventil / kouřivost
Z19DTJ - EGR ventil / kouřivost
Zdravím Clubáci,
před nějakou dobou jsem koupil Hčko 1.9 16V (Z19DTJ) 2005. Přišla mi že nepřirozeně kouří při studeném startu barva kouře je světlá (bílá). Chladící kapalina ani olej se mi nějak razantně neztrácí (jinak řečeno nepostřehl jsem úbytek od té doby co jí mám). Chtěl jsem demontovat a vyčistit EGR protože mi občas svítí kontrolka “vrtulníku” ale je zaslepený. Klasicky kouskem plechu ale po bližším pohledu jsem si všiml že je konektor přemostěný (zapojený mimo) viz foto. Toto přemostění jsem v žádném z návodu na zaslepení EGR nenašel. Co jsem tak vyčetl mohl by být problém s kouřivostí způsoben špatnými vstřiky případně vířivými klapkami. Mám pravdu?
Mám dvě otázky:
1. nějaké tipy čím může být způsobena ta kouřivost? Při prvním ranním startu se déle točí a naskočí hodně nepravidelně (vibrace) motor nejede na 4 válce ale po chvíli se srovná. Z výfuku jde po nastartování mrak kouře, v průběhu jízdy nekouří. Čím by jste začali při odstraňování možných příčin? Jaká závada je nejpravděpodobnější?
2. potkal se někdo se zaslepením EGR a přemostěním konektoru mimo EGR jednotku? Jakou má toto přemostění funkci?
Děkuji za rady.
před nějakou dobou jsem koupil Hčko 1.9 16V (Z19DTJ) 2005. Přišla mi že nepřirozeně kouří při studeném startu barva kouře je světlá (bílá). Chladící kapalina ani olej se mi nějak razantně neztrácí (jinak řečeno nepostřehl jsem úbytek od té doby co jí mám). Chtěl jsem demontovat a vyčistit EGR protože mi občas svítí kontrolka “vrtulníku” ale je zaslepený. Klasicky kouskem plechu ale po bližším pohledu jsem si všiml že je konektor přemostěný (zapojený mimo) viz foto. Toto přemostění jsem v žádném z návodu na zaslepení EGR nenašel. Co jsem tak vyčetl mohl by být problém s kouřivostí způsoben špatnými vstřiky případně vířivými klapkami. Mám pravdu?
Mám dvě otázky:
1. nějaké tipy čím může být způsobena ta kouřivost? Při prvním ranním startu se déle točí a naskočí hodně nepravidelně (vibrace) motor nejede na 4 válce ale po chvíli se srovná. Z výfuku jde po nastartování mrak kouře, v průběhu jízdy nekouří. Čím by jste začali při odstraňování možných příčin? Jaká závada je nejpravděpodobnější?
2. potkal se někdo se zaslepením EGR a přemostěním konektoru mimo EGR jednotku? Jakou má toto přemostění funkci?
Děkuji za rady.
- Reklama
Re: Z19DTJ - EGR ventil / kouřivost
Evidentně odstavený EGR. Nevím, proč to někdo dělá, když nový stojí pár korun.
Ke kouření: něco podobného jsem měl na 8V, jeden vstřik byl poškozený a další načaté. Doporučuji řešit, nafta může kapat na píst a propálit ho. Napovědět může i diagnostika - korekce vstřiku.
Ke kouření: něco podobného jsem měl na 8V, jeden vstřik byl poškozený a další načaté. Doporučuji řešit, nafta může kapat na píst a propálit ho. Napovědět může i diagnostika - korekce vstřiku.
Astra H Z19DT caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Re: Z19DTJ - EGR ventil / kouřivost
Aktualizuji:
Po diagnostice vypisuje chyby
P0100 - Mass or volume air flow A circuit
P0400 - Exhaust gas recirculation flow
Po diagnostice vypisuje chyby
P0100 - Mass or volume air flow A circuit
P0400 - Exhaust gas recirculation flow
Re: Z19DTJ - EGR ventil / kouřivost
Díky za radu.honzap píše: ↑04 pro 2019, 14:52Evidentně odstavený EGR. Nevím, proč to někdo dělá, když nový stojí pár korun.
Ke kouření: něco podobného jsem měl na 8V, jeden vstřik byl poškozený a další načaté. Doporučuji řešit, nafta může kapat na píst a propálit ho. Napovědět může i diagnostika - korekce vstřiku.
Re: Z19DTJ - EGR ventil / kouřivost
Vypadá to, že to je polský emulátor, trochu víc se k němu rozepisuje Alzafir na astra g fóru.
Vypadá to, že egr je drazší než na 8-mi ventil
Vypadá to, že egr je drazší než na 8-mi ventil
Astra H Z19DT caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Re: Z19DTJ - EGR ventil / kouřivost
Náhodou jsem vpadnul na tohle fórum, vyrobit a hlavně odladit emulátor, aby správně fungoval, je věda a hodně času. Jinak principiálně brnkačka, ovšem jak pro který motor a jak který motor potřebuje které čidlo oblbnout. Pro motory Y22DTR sranda, pro 1,9tky obecně vcelku taky, pro 1,7čky takřka nemožné.
Tohle bude evidentně nějaký nejapný pokus na téma emulátor.
Tohle bude evidentně nějaký nejapný pokus na téma emulátor.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Z19DTJ - EGR ventil / kouřivost
otázka asi na alzafra: dá se odhadnout princip toho polskýho emulátoru?
Re: Z19DTJ - EGR ventil / kouřivost
Princip všech EGR emulátorů je o tom, že na základě impulsů pro EGR ventil se musí ovlivnit signál váhy vzduchu. Pokud ten polský fungoval, musel taky tak pracovat. Každý to konstrukčně řeší jinak, možností je hodně.
EGR ventil je odpojený, tudíž komplet zavřený.
EGR ventil je odpojený, tudíž komplet zavřený.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Z19DTJ - EGR ventil / kouřivost
Díky. Ale jak si vyložit tvůj koment, že jde o "nejapný pokus"?:) Vyčetl jsem z něho, že je tam něco špatně. Pravděpodobně to dělá to co píšeš. Je to zapojený mezi ECU a Váhou - EGR je vypojenej.
Re: Z19DTJ - EGR ventil / kouřivost
Ty jsi změnil nick? To se pak těžko dá něco poznat , já myslel, že se ptáš obecně jako další pisatel a ty se ptáš jako TKaj na původ toho, co máš s autem.
Nejapné proto, že už jsem pár pokusů jak vyrobit emulátor viděl a nestačil se divit, co lze a v jaké kvalitě zapojit do auta. Jsou pochopitelně i zdařilé výrobky. Trochu mě překvapila ta "montáž" na pásky, no a evidentně ti to nefunguje, už podle chyb, co jsi uvedl. Kvalitně odvedený pokus na téma emulátor musí být takový, že o něm jednak nevíš, není vidět, pak že to nepoznáš ani v datech diagnostiky. V datech, nemyslím chyby, to nesmí psát chybu ani omylem.
Otázkou je, jestli je v tvém případě špatná váha nebo emulátor (anebo i EGR i když je odopjený). To se podle chyb obecně nedá potvrdit, hlavně ne podle těch, co jsi uvedl. Co to je za diagnostiku?
Nedávno jsem montoval emulátor do X20DTH, kupodivu nefungoval, až data odhalila, že je v háji váha a její nejnižší hodnota byla příliš vysoko. No a když jsem otočil váhu a viděl "výrobce" Automega, bylo to jasné
Nejapné proto, že už jsem pár pokusů jak vyrobit emulátor viděl a nestačil se divit, co lze a v jaké kvalitě zapojit do auta. Jsou pochopitelně i zdařilé výrobky. Trochu mě překvapila ta "montáž" na pásky, no a evidentně ti to nefunguje, už podle chyb, co jsi uvedl. Kvalitně odvedený pokus na téma emulátor musí být takový, že o něm jednak nevíš, není vidět, pak že to nepoznáš ani v datech diagnostiky. V datech, nemyslím chyby, to nesmí psát chybu ani omylem.
Otázkou je, jestli je v tvém případě špatná váha nebo emulátor (anebo i EGR i když je odopjený). To se podle chyb obecně nedá potvrdit, hlavně ne podle těch, co jsi uvedl. Co to je za diagnostiku?
Nedávno jsem montoval emulátor do X20DTH, kupodivu nefungoval, až data odhalila, že je v háji váha a její nejnižší hodnota byla příliš vysoko. No a když jsem otočil váhu a viděl "výrobce" Automega, bylo to jasné
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor