Eco Rallye 1.7 CDTI 74 kW; spotřeba 3.1l/100km

Dusan_zafira
Příspěvky: 107
Registrován: 25 úno 2014, 21:36

Re: Eco Rallye 1.7 CDTI 74 kW; spotřeba 3.1l/100km

Příspěvek od Dusan_zafira » 06 kvě 2015, 14:31

[quote="milanick"]Ja by som to otocil ;)
aku najvacsiu spotrebu sa vam podarilo spravit?

10,72/100 , prumer od tankovani k tankovani (cca 450km)
vyhradne po meste , v zimě, zimni gumy....
Opel Zafira 1.8 - 88kW Royal Blue"Borůvka"

Reklama
 

milanick
Příspěvky: 124
Registrován: 11 kvě 2013, 11:32
Bydliště: bratislava

Re: Eco Rallye 1.7 CDTI 74 kW; spotřeba 3.1l/100km

Příspěvek od milanick » 06 kvě 2015, 14:36

Aspon sa nenudime za volantom:-)
BMW E60 530D 320PS
Z19DTH GTB2056 IDS+ Eibach Pro kit FMIC 3.5Bar MAP 240PS - EX

Uživatelský avatar
venous
Příspěvky: 12
Registrován: 16 bře 2011, 16:59

Re: Eco Rallye 1.7 CDTI 74 kW; spotřeba 3.1l/100km

Příspěvek od venous » 06 kvě 2015, 15:14

Bože proč se každý vlákno vždycky musí zacpat balastem... :roll:
No nic, jdu si zničit spojku a vstřiky eco rallye do Španělska po dálnici rychlostí 180 a pak si spotřebu porovnám s benzínovou zafirou. :geek:
Astra H Caravan 1.7 CDTI 74 kW 2005

Komo
Příspěvky: 217
Registrován: 09 srp 2014, 13:57

Re: Eco Rallye 1.7 CDTI 74 kW; spotřeba 3.1l/100km

Příspěvek od Komo » 06 kvě 2015, 15:37

Darmo, zavidime ;)

Neber to v zlom, je mi jasne ze slo o specialitku
Astra H, Z19DT

milanick
Příspěvky: 124
Registrován: 11 kvě 2013, 11:32
Bydliště: bratislava

Re: Eco Rallye 1.7 CDTI 74 kW; spotřeba 3.1l/100km

Příspěvek od milanick » 06 kvě 2015, 15:39

Tak k teme:
Kde si nasiel bsfc na tvoj motor? A aka hodnota to je? Ja som to kedysi potreboval do jedneho vzorca ale nepoarilo sa mi k tomu dopatrat.
BMW E60 530D 320PS
Z19DTH GTB2056 IDS+ Eibach Pro kit FMIC 3.5Bar MAP 240PS - EX

Uživatelský avatar
quicky
Příspěvky: 786
Registrován: 18 pro 2014, 09:43
Bydliště: Bad Mergentheim / Bratislava

Re: Eco Rallye 1.7 CDTI 74 kW; spotřeba 3.1l/100km

Příspěvek od quicky » 12 kvě 2015, 15:14

milanick píše:Ja by som to otocil ;)
aku najvacsiu spotrebu sa vam podarilo spravit?

Moja posledna nadrz 9,3L/100km ale bola to radost :D slusne som asi ani nesiel
na 9 sa mi to nepodarilo dat nijak :lol:
Přílohy
WP_20150511_22_17_30_Pro.jpg
BMW F21 B47 170kW Valencia Orange 2016
Astra GTC Z17DTR 110kW Technical gray 2009 | MKJ | CD40 USB
Insignia A B20DTH 125kW Snow White 2015
Vectra C Caravan Z19DTH 110kW Royal blue 2007 - Ex
OP-COM 2014

milanick
Příspěvky: 124
Registrován: 11 kvě 2013, 11:32
Bydliště: bratislava

Re: Eco Rallye 1.7 CDTI 74 kW; spotřeba 3.1l/100km

Příspěvek od milanick » 12 kvě 2015, 19:26

8-)
BMW E60 530D 320PS
Z19DTH GTB2056 IDS+ Eibach Pro kit FMIC 3.5Bar MAP 240PS - EX

Uživatelský avatar
venous
Příspěvky: 12
Registrován: 16 bře 2011, 16:59

Re: Eco Rallye 1.7 CDTI 74 kW; spotřeba 3.1l/100km

Příspěvek od venous » 16 kvě 2015, 12:40

milanick píše:Tak k teme:
Kde si nasiel bsfc na tvoj motor? A aka hodnota to je? Ja som to kedysi potreboval do jedneho vzorca ale nepoarilo sa mi k tomu dopatrat.
Nenašel, odvodil.
V prvé řadě hodnota BSFC se vždy vztahuje ke konkrétnímu provoznímu stavu motoru (otáčky, zatížení atd.). Někdy se u motorů udává nejmenší dosažená hodnota, tzv. sweet spot. U moderních turbodieselů typicky okolo 2000 ot. a cca 80-95% BMEP (zatížení, pracovní tlak). Jenže v tomhle režimu se motor vyskytuje mizivé procento z jeho celkového pracovního času. Proto je vždy lepší mít graf, aby člověk věděl efektivitu motoru ve všech různých režimech. Takhle nějak vypadá kupříkladu graf motoru 1.9 TDI ALH. Je na něm vidět, že vysokou efektivitu spalování a nízkou měrnou spotřebu si udržuje v nízkých otáčkách při jakémkoli zatížení. (na tomhle grafu nejsou bohužel křivky převodových stupňů nebo jízdních odporů, takový graf jsem někde na netu viděl, ale teď ho nemůžu najít). Takže chci jet s TDI ekorelí? Dám za pět a bublám kopec nekopec.
Nicméně toto neplatí pro motor 1.7 CDTI. Bohužel pro motor CDTI jsem nenašel vůbec žádný graf. Jediný údaj, který jsem našel, je z nějakého laboratorního experimentu s emisemi při 1500 ot a 3.75 bar BMEP, a to 246 g/kWh; je cca srovnatelný s uvedeným motorem ALH. Nicméně nad 4mi bary tahle hodnota, narozdíl od motoru TDI, příliš klesat nebude.
Pozor toto není sweet spot, ten je dle mého odhadu až někde kolem 2300-2400 ot. a jeho hodnotu neznám. Je to dáno vyššími otáčkami max. točivého momentu, způsobenými kromě jiného nevhodně zvoleným turbodmychadlem Mitsubishi, pro které má tento motor prostě příliš malý objem, takže je to v nižších otáčkách doháněno vstřikováním většího množství nafty, aby bylo dostatečné množství spalin na roztočení turba. (pokud je mi známo, tak stejné turbo používal ford pro některé motory 2.2 a 2.4 TDCI do tranzita, ale my zase máme pěkný točivý diesel :D )
Z toho plyne, že při vyšším zatížení za nízkých otáček efektivita dramaticky klesá, o tom se může přesvědčit každý, kdo má BC. Kolem devadesátky je okamžitá spotřeba na pětku vyšší než na čtyřku. Obzvlášť markantní je to při jízdě do kopce. Schválně si zkuste vyjet ten samý kopec stejnou rychlostí jednou na čtyřku, podruhé na pětku. Při nižších otáčkách na pětku budete mít výrazně vyšší spotřebu. To proto, že se motor pohybuje v oblasti nižší efektivity spalování. Proto je paradoxně lepší do kopců vždy podřazovat, aby měl motor nad cca 2100 ot. Tady by se sakra vyplatil krátce zpřevodovaný šestikvalt. Ten standardní je úplně k ničemu, ten se vyplatí tak maximálně někomu, kdo cestuje po dálnici dlouhodobě rychlostmi nad 130km/h. (pro skopčáky dobrý :D )
Někdy bych ten graf rád viděl, aby se mi potvrdily moje domněnky.
Přílohy
ALH_BSFC_map_with_power_hyperbolae.jpg
Astra H Caravan 1.7 CDTI 74 kW 2005

milanick
Příspěvky: 124
Registrován: 11 kvě 2013, 11:32
Bydliště: bratislava

Re: Eco Rallye 1.7 CDTI 74 kW; spotřeba 3.1l/100km

Příspěvek od milanick » 16 kvě 2015, 13:38

Suhlasim, aj moj motor ma uz teraz turbo z alfy 2,4 a neoplati sa to podtacat,lebo spotreba je vacsia.Ale zase s GTB2056 sa da jazdit za menej ako s gt1749 cca 0,5l rozdiel. To nieje len moj postreh ale aj Šarkanov z alfatuning.sk, on ma rovnaky motor ako ja + GTB2056.
BMW E60 530D 320PS
Z19DTH GTB2056 IDS+ Eibach Pro kit FMIC 3.5Bar MAP 240PS - EX

Odpovědět