Vibrace motoru - ztráta výkonu 1.9 110kw

Vojtěch
Příspěvky: 10
Registrován: 13 črc 2012, 14:56

Vibrace motoru - ztráta výkonu 1.9 110kw

Příspěvek od Vojtěch » 18 čer 2013, 10:12

Ahoj,

prosím o radu. Astra 1.9 110kw (originál chip Opel z D) se mi už několikrát začala při zahřátém motoru zničeho nic doslova celá třást - začal vibrovat motor. Čím více plynu, tím větší vibrace a výkon minimální, že jsem měl na dvojku problém vyjet kopec. Takto se to chová cca do 1 minuty, pak to přestane a auto jede dál jakoby nic.. Ač se nerozsvítila žádná kontrolka, jel jsem hned do servisu, ať se na to podívají a žádnou chybu jim to nenahlásilo.. Chystám se za 2 týdny do Chorvatska, tak bych nerad, aby se mi po cestě rozskočil motor..

Najeto 132 tis, DPF filtr čištěn v servisu Opel ještě v D (zaručeně) v cca 110 tis. Když jsem byl v servisu tak to hlásilo "naplněnost" 10%

Ještě by možná stálo za zmínku, že mi to občas padne při vytočené 4 do nouzového režimu. V servisu mi řekli, že to dostává špatný tlak, resp. menší než očekáváný (zřejmě kvůli tomu chipu, soudruzi asi někde udělali chybu.. :)). Stačí vypnout-zapnout motor a je v cajku. Jen zmiňuji, jestli to nemůže mít souvislost..

Tušíte někdo ??? Díky moc!
Opel Astra H 1.9 CDTi ´07 Caravan

Reklama
 

Uživatelský avatar
falconik
Příspěvky: 413
Registrován: 28 čer 2010, 06:57

Re: Vibrace motoru - ztráta výkonu 1.9 110kw

Příspěvek od falconik » 18 čer 2013, 11:15

Vojtěch

Hmm bych to videl nejspis na EGR, rozebrat vycistit a udelat test zda tesni, HLEDAT a najde navod, v jakem stavu jsou virive klapky, mas orig 110kw verzi nebo uz po chipu 110kw. Jinak DPF a chip jaksi nejde moc dohromady, auto vic kouri a logicky bude pricpavat DPF, v 99,9% se s chipem odstranuje DPF. Pokud auto padne do nouzaku tak tam nejakou chybu musis mit a od te bych se opichl
Opel Zafira 19 CDTi Cosmo, Bi-xenon, panorama, webasto, MKJ, MVK.....

Vojtěch
Příspěvky: 10
Registrován: 13 črc 2012, 14:56

Re: Vibrace motoru - ztráta výkonu 1.9 110kw

Příspěvek od Vojtěch » 18 čer 2013, 11:49

Díky za tipy. Origo 110kw. V tom D si s tím hráli proto, že to právě zlobilo (už si to přesně nepamatuju, ale myslím, že mu to padalo do toho nouzáku), což nakonec vyústilo v tu "opravu" DPF filtru, ale ještě před tím si tam právě hráli se softwarem a zvýšili výkon..

OK, čili vyčistím EGR ventil, zkontroluji klapky a nechám nahrát origo soft, ale ten soft snad až po Chorvatsku, aby to nepřestalo jet.. :)

Díky moc!!!
Opel Astra H 1.9 CDTi ´07 Caravan

Vojtěch
Příspěvky: 10
Registrován: 13 črc 2012, 14:56

Re: Vibrace motoru - ztráta výkonu 1.9 110kw

Příspěvek od Vojtěch » 11 črc 2013, 09:35

Tak po vyčištění EGR 2.500 km úplně v pohodě, ve čtyřech lidech průměrná spořeba 5,7.

Klapky se zdají být v pořádku, budu dále sledovat.

díky! ;)
Opel Astra H 1.9 CDTi ´07 Caravan

Uživatelský avatar
Oťas
Příspěvky: 1507
Registrován: 19 dub 2010, 20:56
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace motoru - ztráta výkonu 1.9 110kw

Příspěvek od Oťas » 11 črc 2013, 14:41

Jj...EGR je prevít...... 8-) 8-)
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen...
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF

Vojtěch
Příspěvky: 10
Registrován: 13 črc 2012, 14:56

Re: Vibrace motoru - ztráta výkonu 1.9 110kw

Příspěvek od Vojtěch » 23 kvě 2014, 14:03

A je to tady zase.. :( Evidentně na to má vliv okolní teplota, nyní mi to (když je teplo) dělá i několikrát za den, ač ne každý den. Momentálně najeto 145 tis.

Doplnění k chipu: v tom originál servisu si s tím hráli pouze v tom smyslu, že tam dali nový soft pro lepší spalování, aby se neucpal DPF filtr. Čili na výkon to vliv moc mít nebude..

Dále když mi čistili ten EGR ventil, tak říkali, že byl jak nový, čili ač se zdálo že to pomohlo je otázka, zda-li to bylo skutečně tím.. ? Skoro mi přijde, že je ucpaný DPF filtr, ale proč to dělá jenom když je venku teplo ?? :twisted: Jinak o filtr se snažím "starat", tzn. pokud si toho všimnu, což většinou ano, tak vždy nechám cyklus dokončit i za cenu vyjížďky po krajině.. :)

Jinak ještě k projevu. Když se mi to začne dít a vyhodím rychlost a prošlápnu plyn, popř. pomalu přidám, tak to žádný vibrace nedělá, pak zase zařadím, přidám a zase čím více plynu, tím větší vibrace..

Díky za jakékoliv tipy, nechce se mi to řešit stylem pokus - omyl.
Opel Astra H 1.9 CDTi ´07 Caravan

Vojtěch
Příspěvky: 10
Registrován: 13 črc 2012, 14:56

Re: Vibrace motoru - ztráta výkonu 1.9 110kw

Příspěvek od Vojtěch » 16 čer 2014, 16:33

Prozatím zaslepen EGR, vibrace zmizely. Občas mám pocit, že to malinko vibruje, ale je to absolutně zanedbatelné a možná to bylo i dříve, akorát jsem to nevnímal.
Zajímavé zjištění. Ač mi svítí kontrolka motoru (nemám ten EGR odpojen softwarově) tak regenerace DPF probíhá. Měl jsem za to, že pro regeneraci je potřeba být bez chyby.. ? Vím, je to prasárna, pouze jsme to udělali proto, abychom případně ten EGR vyloučili, teď koupím nový..
Opel Astra H 1.9 CDTi ´07 Caravan

Vojtěch
Příspěvky: 10
Registrován: 13 črc 2012, 14:56

Re: Vibrace motoru - ztráta výkonu 1.9 110kw

Příspěvek od Vojtěch » 18 bře 2015, 12:41

Ahoj,

EGR vyměněný - již před delší dobou - a všechno v nejlepším pořádku. Jak již bylo vícekrát napsáno tak opravdu, EGR to je pěkný prevít... ;-)
Opel Astra H 1.9 CDTi ´07 Caravan

Karya
Příspěvky: 50
Registrován: 10 lis 2014, 14:03

Re: Vibrace motoru - ztráta výkonu 1.9 110kw

Příspěvek od Karya » 28 črc 2015, 23:27

Caute

Mam zafiru b 1.9 CDTi 110 kw. Mam vipadnute tahlo na virive klapky. Chcem to zhodit dole kym ho dam spet aby som pozrel ci je to dost zanesene. Chcem sa spitat ci je potrebne vybrat aj naftove cerpadlo a ak ano ako zaistim ozubene koliesko. Bude to stacit akona tejto fotke? Dik

Obrázek
Zafira B rok 2005 Motor 110 Kw

milanick
Příspěvky: 124
Registrován: 11 kvě 2013, 11:32
Bydliště: bratislava

Re: Vibrace motoru - ztráta výkonu 1.9 110kw

Příspěvek od milanick » 29 črc 2015, 07:46

Je potrebne ho vybrat a bude stacit take zaistenie.
BMW E60 530D 320PS
Z19DTH GTB2056 IDS+ Eibach Pro kit FMIC 3.5Bar MAP 240PS - EX

Odpovědět