Příspěvek
od wiki133 » 19 črc 2013, 04:19
Pripojím sa mám 1,9CDTI 74KW a teraz v noci ako som došiel dom zaparkoval sledujem motor divno ide kuk kontrolky, že blikanie žhavenia, alebo vyhrievanie okna nie nič. Môj zvyk keď dojdem a zaparkujem ešte nechám chvílu motor bežať a cítim smrad z ventilácie a kuk spotreba na volnobeh kolo 5L/H a kolísala tiež som si všimol ručička otáčkomeru poskakovala. Tak som vycúval a ide sa na obchvat, kde som si všimol spotrebba ako na tanku aj priemerka mi poskočila taky tak dojazd že o dobrých 100-150km klakol. Keď prebehla tak aj keď som vyradil tak pekne padla spotreba a všetko šlo do normálu som mal dom ešte asi 2km, došiel opäť zaparkoval skontroloval spotrebu pekne na 0,9-1,1 lebo ako to tam lietalo tak pohoda a smrad už nebol.
Tým som chcel povedať len toľko, že zvyk niektorích prísť odparkovať a chcípnuť hneď motor neni to pravé orechové = bežaním na volnobeh (čo si dočiahnem púzdro na okuliare nájdem peňaženku a pod) je čas aj na ochladenie turba a celkovo motora. A asi sa to pri DPF aj vyplatí ako som si dnes všimol, že som hneď vedel, že sa niečo deje. (po zjazde z dialnice na pumpu som vždy čakal aj 5min. aby sa všetko ochladilo a to boli pritom firemné autá a myslím si, že to neni na škodu pre ložiská a pod.)
EX Opel kadett 1,6D, Opel vectra B 1,6 16V CD, Opel astra H caravan 1,9CDTI 74KW 11/2009 (elegance)