zaslepení EGR u 1.9CDTI
Re: zaslepení EGR u 1.9CDTI
Ahojte, s opravami moderných áut nemám skúsenosti bo sa to za prvé neodvážim sám nejak montovať a predovšetkým to chodilo doposial doautorizovaného servisu.
Rozumiem, že ak sa vyskytne problém je ťažké odhadovať čo môže byť autu pokiaľ sa nedá na diagnostiku (aj keď diag. nie je všetko).
Vždy ak je problém hľadám na nete čo a ako to riešiť.
Spočiatku nešla dobre akcelerácia, turbo zoplo kdesi čosi. Čistil som EGR ventil a bol pekne znečistený. Odpojil som batériu z dôvodu "resetu" RJ, ale asi to nepomohlo. Na druhý deň som pozeral snímače tlaku pred a za DPF filtrom , boli od sadze tak som ich očistil.Chcel som naštartovať a otestovať netesnosť vlnovca a celého výfukového potrubia.Auto mi nechcelo vôbec naštartovať až na tretí krát sa mi to podarilo(som sa zlakol čo som zase pokazil).Bol som sa previesť a výkon bol zase horší ako pred tým.Vypol som a zapol motor a bol som rád, že som vôbec domov došiel (výkon išiel zase dole).Pred domom mi na neutráli nešli otáčky viac ako 1500ot/min.
Zúfalé próblémy si žiadajú zúfalé riešenia.
Dneska som to ráno taniesol do servisu.Chvalabohu, že to naštartovalo a nezhasol motor (bol som ťahaný na lane až k servisu).
Pred servisom som šliapol na plyn a z výfuku išiel hustý biely dym a otáčky sa samé pridávali a uberali (od volnobežných po cca 1200).
Pri každom čistení DPF filtra je určité množstvo nafty vstreknuté do motorového oleja, aj mi to bolo čudné keď som ho meral prečo ho je tam tak veľa( asi 4 cm nad hornú rysku).
Ktovie či to nebude aj tým olejom.
Rozumiem, že ak sa vyskytne problém je ťažké odhadovať čo môže byť autu pokiaľ sa nedá na diagnostiku (aj keď diag. nie je všetko).
Vždy ak je problém hľadám na nete čo a ako to riešiť.
Spočiatku nešla dobre akcelerácia, turbo zoplo kdesi čosi. Čistil som EGR ventil a bol pekne znečistený. Odpojil som batériu z dôvodu "resetu" RJ, ale asi to nepomohlo. Na druhý deň som pozeral snímače tlaku pred a za DPF filtrom , boli od sadze tak som ich očistil.Chcel som naštartovať a otestovať netesnosť vlnovca a celého výfukového potrubia.Auto mi nechcelo vôbec naštartovať až na tretí krát sa mi to podarilo(som sa zlakol čo som zase pokazil).Bol som sa previesť a výkon bol zase horší ako pred tým.Vypol som a zapol motor a bol som rád, že som vôbec domov došiel (výkon išiel zase dole).Pred domom mi na neutráli nešli otáčky viac ako 1500ot/min.
Zúfalé próblémy si žiadajú zúfalé riešenia.
Dneska som to ráno taniesol do servisu.Chvalabohu, že to naštartovalo a nezhasol motor (bol som ťahaný na lane až k servisu).
Pred servisom som šliapol na plyn a z výfuku išiel hustý biely dym a otáčky sa samé pridávali a uberali (od volnobežných po cca 1200).
Pri každom čistení DPF filtra je určité množstvo nafty vstreknuté do motorového oleja, aj mi to bolo čudné keď som ho meral prečo ho je tam tak veľa( asi 4 cm nad hornú rysku).
Ktovie či to nebude aj tým olejom.
Opel Astra H, kombi, 1,9 CDTi, 110 kw, Z19DTH, r.v. 2008
- Reklama
- swabel
- Příspěvky: 2166
- Registrován: 14 čer 2009, 02:14
- Bydliště: Tvrdošín - SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: zaslepení EGR u 1.9CDTI
Keď auto dymilo a otáčky trochu kolísali, zrejme sa vypaľoval DPF filter.
Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK
Re: zaslepení EGR u 1.9CDTI
Ahojte, to že tu niekto niečo čítate máte pravdepodobne niečo s autom a hľadáte čo mu je. Bohužiaľ často je už neskoro. Opatrenia by sa mali robiť hneď na začiatku.
Môj problém začal a skončil zapchatím DPF, vyčistený dlho nevydržal a usvinil sa zase. Chyba? Cez diagnostiku žiadna. Prečo?
Viete kde bol problém? Ako vždy EGR ventil. Nie je dôležitý ventil ako mechanizmus od sadze, ale ide hlavne HLAVNE o selenoid (vnútro) EGR ventilu.
Kto chce vyčistiť ventil pozrite návod a dopodrobna vykonajte. Spočiatku som vyčistil iba kanáliky od sadze ale selenoid nie. Tam je valček ktorý bol tak hrdzavý, že sa vôbec nehýbal.
Čo je najsmutnejšie auto nevypísalo žiadnu chybu. Bol privretý, ale nie zavretý. Vďaka EGR mi zničilo DPF filter a skoro aj celý motor. Pri znečistenom DPF mi zapaždým streklo naftu do motorového oleja a ku koncu som tam mal asi 4cm nad hornou ryskou.
Upozorňujem všetkých majiteľov naftových áut s EGR ventilom: čistite, čistite, čistitie!!!
Najlepšie je ho priškrtiť.
Dneska som ho rozoberal podľa návodu. Hrdza, vyčistil som ho a ide krásne. Podľa mňa je tu nevhodná konštrukcia. Plastová konštrukcia neprilieha poriadne o kovovú základnú platnu- táto medzera prepúšťa vlhko, vodu a hrdza je na svete.
Áno, za všetkým je EGR ventil. Najhoršie je na tom to, že to RJ nevyhodnotia keď je nefunkčný. Tým to vedie k oveľa horším následkom.
Ďakujem za odborné príspevky, ušetrili mi čas a niečo som sa naučil.
Môj problém začal a skončil zapchatím DPF, vyčistený dlho nevydržal a usvinil sa zase. Chyba? Cez diagnostiku žiadna. Prečo?
Viete kde bol problém? Ako vždy EGR ventil. Nie je dôležitý ventil ako mechanizmus od sadze, ale ide hlavne HLAVNE o selenoid (vnútro) EGR ventilu.
Kto chce vyčistiť ventil pozrite návod a dopodrobna vykonajte. Spočiatku som vyčistil iba kanáliky od sadze ale selenoid nie. Tam je valček ktorý bol tak hrdzavý, že sa vôbec nehýbal.
Čo je najsmutnejšie auto nevypísalo žiadnu chybu. Bol privretý, ale nie zavretý. Vďaka EGR mi zničilo DPF filter a skoro aj celý motor. Pri znečistenom DPF mi zapaždým streklo naftu do motorového oleja a ku koncu som tam mal asi 4cm nad hornou ryskou.
Upozorňujem všetkých majiteľov naftových áut s EGR ventilom: čistite, čistite, čistitie!!!
Najlepšie je ho priškrtiť.
Dneska som ho rozoberal podľa návodu. Hrdza, vyčistil som ho a ide krásne. Podľa mňa je tu nevhodná konštrukcia. Plastová konštrukcia neprilieha poriadne o kovovú základnú platnu- táto medzera prepúšťa vlhko, vodu a hrdza je na svete.
Áno, za všetkým je EGR ventil. Najhoršie je na tom to, že to RJ nevyhodnotia keď je nefunkčný. Tým to vedie k oveľa horším následkom.
Ďakujem za odborné príspevky, ušetrili mi čas a niečo som sa naučil.
Opel Astra H, kombi, 1,9 CDTi, 110 kw, Z19DTH, r.v. 2008
Re: zaslepení EGR u 1.9CDTI
Nejlepší je dát EGR ventil nový. Nekonečné čištění mechanicky vychozeného ventilu je k ničemu. Stačí pár set km se zaseknutým ventilem a DPF filtr je totálně ucpaný.
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
Re: zaslepení EGR u 1.9CDTI
Je zvlastni ze kazdemu odchazi egr jinak, v mem pripade solenoid byl naprosto OK bez koroze jen uz proste netesnily, na obou autech stejne. Ale jak pise RomanK vymena je sichr, me vydrzely 1 asi 120 tis a druhy 160 tis, ani jeden po vycisteni a zaliti netesnil. Selenoid jsem taky rozebral ale jaksi nebylo co cistit....
Opel Zafira 19 CDTi Cosmo, Bi-xenon, panorama, webasto, MKJ, MVK.....
Re: zaslepení EGR u 1.9CDTI
Ahoj ,
ja cistil EGR pred rokem a tesnil
Pred mesicem jsem zacal pocitovat horsi akceleraci pri nizsich otackach a do cca 10dnu sup chyba EGRu. Tak probehlo opet cisteni ... Jak pise Falconik selenoid uplne cisty bez koroze a ventil opet tesnil ..,ale jak jsem koukal tak sedla ventylu uz maji docela zoubky
tak jsem se sam divil ze jeste tesni ..,ale myslim ze je jen otazka par dnu mozna mesicu a bude se kupovat novy i kdyz zatim tesni...
Opet mam takovy pocit ...ze se mu nechce sem tam zazlobi.
Jak pise RomanK cisteni dokola nema cenu , pouze se oddaluje koupe noveho.
Mam najeto cca 180 000.
Jinak v Po jsem byl na STK + ME a pri mereni emisi mi namerili 0,29 - 0,35 vice zkousek ( max muze byl 0,5 ) takze zatim DPF funkcni a prosel jsem
Jinak mi olej taky uz sel pres max., na olejove merce cca 1-2cm tak jsem trochu odpustil
Doporucuji menit olej casteji a necekat na interval , sam se chystam na vymenu pristi mesic
Ja menim mezi 15 -20 tisici , jak to vyjde ted to bude po 20![Smutný :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
ja cistil EGR pred rokem a tesnil
![Mrknutí ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Pred mesicem jsem zacal pocitovat horsi akceleraci pri nizsich otackach a do cca 10dnu sup chyba EGRu. Tak probehlo opet cisteni ... Jak pise Falconik selenoid uplne cisty bez koroze a ventil opet tesnil ..,ale jak jsem koukal tak sedla ventylu uz maji docela zoubky
![Smutný :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Opet mam takovy pocit ...ze se mu nechce sem tam zazlobi.
Jak pise RomanK cisteni dokola nema cenu , pouze se oddaluje koupe noveho.
Mam najeto cca 180 000.
Jinak v Po jsem byl na STK + ME a pri mereni emisi mi namerili 0,29 - 0,35 vice zkousek ( max muze byl 0,5 ) takze zatim DPF funkcni a prosel jsem
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Jinak mi olej taky uz sel pres max., na olejove merce cca 1-2cm tak jsem trochu odpustil
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Doporucuji menit olej casteji a necekat na interval , sam se chystam na vymenu pristi mesic
![Otázka :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Ja menim mezi 15 -20 tisici , jak to vyjde ted to bude po 20
![Smutný :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Astra Caravan 1.9 CDTI Z19DTH.
Dlouhodoba 6,5L/Km
Dlouhodoba 6,5L/Km
Re: zaslepení EGR u 1.9CDTI
Čo je na tom plasové?Plastová konštrukcia neprilieha poriadne o kovovú základnú platnu
sory plastové
![Mrknutí ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Naposledy upravil(a) Kesi dne 02 kvě 2014, 21:22, celkem upraveno 1 x.
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan
Re: zaslepení EGR u 1.9CDTI
Ked som si prečital toto vlakno a peripetie z DPF filtrom tak mi neda sa ktomu tak trochu nevyjadriť, mám sice ineho dizla a to Y22DTR m2003, v decembri 2013 som bol na emisnej kontrole, nakoľko som asi dva tyždne predtým bol nuteny vyseknuť natvrdo katik tak som sa aj tak trochu obaval či prejdem zvlašť ked auto už ma 250tkm! Tak som išiel neformalne pred dnom D preklepnuť ako si na tom moja zafka stoji, dvojtyždnove popochadzanie po meste bez zbytočneho vytačania motora sa na 100pro podpiše na dobrých sadziach tak, ako aj ukazali vysledkyAtom píše:
Mam najeto cca 180 000.
Jinak v Po jsem byl na STK + ME a pri mereni emisi mi namerili 0,29 - 0,35 vice zkousek ( max muze byl 0,5 ) takze zatim DPF funkcni a prosel jsem![]()
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Smějící se :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Šokovaný :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Překvapený :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
![Šokovaný :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Bolo AF 1,6szr. Aktuál ZA. Y22DTR F23SRT Silvermetal double šiber R-17. ....mobiles+421948 833957..Ficoland
Re: zaslepení EGR u 1.9CDTI
Bude problem ak uplne zaslepim egr na 1.9CDTI/88kW-8V?Kolega mi tvrdi ze u fiatov s tymto motorom je to bez problemov...co vy na to?dik
astra H caravan-1,9 cdti-88kW/120ps-2008-chip na 145ps od profituning.sk
frontera-3,2-V6-151kW-1999
frontera-3,2-V6-151kW-1999
- swabel
- Příspěvky: 2166
- Registrován: 14 čer 2009, 02:14
- Bydliště: Tvrdošín - SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: zaslepení EGR u 1.9CDTI
Bude, auto bude hlasit chybu. Ak chces zaslepit uplne, treba EGR aj softwarovo vypnut.
Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK