tiahlo na sacom potrubi

Odpovědět
wojto33
Příspěvky: 118
Registrován: 03 zář 2008, 21:47

tiahlo na sacom potrubi

Příspěvek od wojto33 » 24 črc 2009, 17:22

chcel by som vediet naco to tam je ... pretoze mi to odpadlo ...nejako sa odrali tie plastove puzdra a nedrzi to tam
Přílohy
DSC03576.JPG
DSC03575.JPG
Astra H 1.9 Cdti 88kw 16v

Reklama
 

Uživatelský avatar
jamborek
Příspěvky: 73
Registrován: 01 čer 2008, 14:33
Bydliště: Opava

Re: tiahlo na sacom potrubi

Příspěvek od jamborek » 24 črc 2009, 22:42

Zdar, řekl bych, že je to součásti klapek.Ale nedokážu ti říct český název.(swirl) Vířivé...Také by mě to zajímalo.
Opel Astra H, Caravan, 1,9 CDTi, 110kW

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1118
Registrován: 04 kvě 2008, 13:30
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: tiahlo na sacom potrubi

Příspěvek od RomanK » 25 črc 2009, 12:25

Je to táhlo na vířících klapkách v sání. Jedna z nejporuchovějších součástek na motoru Z19DTH a Z19DTJ (šestnáctiventilové 150 a 120 koní). Pokud se lůžka vychodí, táhlo vypadne a nejde zpět nasadit, musí se měnit celé sání - kat. č. 5850158 nebo 5850180 (podle výrobce), cena Opel 9.900,- a 9.000,- Kč. Zatím jsem nepřišel na způsob jak to uchytit, aby to znovu neupadlo. Problém je zakarbonované sání, díky čemu se klapky špatně pohybují a nastovovací motorek na třetí klapce se snaží táhlem stále hýbat. Táhlo se vychodí a upadne. Jednotka to zjistí a může se přepnout do nouzového režimu. Nejhorší je ale výměna celého sání. Rozvody musí dolů a vstřikovací čerpadlo ven včetně trubek.
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301

hipi
Příspěvky: 28
Registrován: 24 čer 2009, 15:02

Re: tiahlo na sacom potrubi

Příspěvek od hipi » 26 črc 2009, 01:39

Ako sa da zabranit aby sa to nestavalo, pozeram, ze zakarbonovanie robi dost problemy, existuje nejaka prevencia proti zakarbonovaniu? Nejake prisady? Udrziavat iba vysoke otacky(nad 2500rpm)? Alebo proste iba tankovat kvalitnu naftu?

Uživatelský avatar
pmo
Příspěvky: 178
Registrován: 13 srp 2008, 15:06
Bydliště: Rosice

Re: tiahlo na sacom potrubi

Příspěvek od pmo » 26 črc 2009, 07:46

RomanK píše:Je to táhlo na vířících klapkách v sání. Jedna z nejporuchovějších součástek na motoru Z19DTH a Z19DTJ (šestnáctiventilové 150 a 120 koní). Pokud se lůžka vychodí, táhlo vypadne a nejde zpět nasadit, musí se měnit celé sání - kat. č. 5850158 nebo 5850180 (podle výrobce), cena Opel 9.900,- a 9.000,- Kč. Zatím jsem nepřišel na způsob jak to uchytit, aby to znovu neupadlo. Problém je zakarbonované sání, díky čemu se klapky špatně pohybují a nastovovací motorek na třetí klapce se snaží táhlem stále hýbat. Táhlo se vychodí a upadne. Jednotka to zjistí a může se přepnout do nouzového režimu. Nejhorší je ale výměna celého sání. Rozvody musí dolů a vstřikovací čerpadlo ven včetně trubek.
Chtěl jsem se zeptat, dá se to nějak poznat jestli už ten motorek natřetí klapce s tím má problémy a že je zakarbonováno? Je možné to včas zachytit, rozdělat a vyčistit?

Mají vliv na zakarbonování používané otáčky nebo pouze délka trasy, kterou auto ujede od studeného startu? Když chci jet úsporně a když je motor studený, jezdím s lehkou nohou i v otáčkách 1200-1800, ale tak aby se motor netrápil. Mám Z19DTH.
Opel Astra H Caravan, 1.9CDTI 110kW, 11/2004

wojto33
Příspěvky: 118
Registrován: 03 zář 2008, 21:47

Re: tiahlo na sacom potrubi

Příspěvek od wojto33 » 26 črc 2009, 11:12

no som si aj myslel ze cele sanie... inak tie klapky mi chodia uplne lahucko ... trocha mi tam prelina olej zo sania tak sa to tam maze len tie puzdierka su vysekane... nasadil som to nazad chviu bolo dobre a zas to odpadlo ... skusim opravit tie puzdierka nejako ... inak na chode motora to nejako nepoznat ...malo by to viac dymit alebo co??? trocha iny zvuk ??
Astra H 1.9 Cdti 88kw 16v

11roman11
Příspěvky: 159
Registrován: 04 kvě 2009, 20:26

Re: tiahlo na sacom potrubi

Příspěvek od 11roman11 » 06 srp 2009, 15:17

Pokouset se to opravovat nemá cenu,hliníkový klapky se vždy rozpadnou.... časem.
ale na alfu romeo už dělaj modifikaci - celo plastový který se už nekazej,ale ješte se musí k tomu dokoupit držák odlučovače + odlučovač pokud ho na motoru máte. 8-)
Stojí to lehce pres 15 tisíc a bonus je že to přichází i s nastavovačem klapek

wojto33
Příspěvky: 118
Registrován: 03 zář 2008, 21:47

Re: tiahlo na sacom potrubi

Příspěvek od wojto33 » 07 srp 2009, 22:44

ale mne odpadlo to tiahelko a nie klapky ...
Astra H 1.9 Cdti 88kw 16v

Uživatelský avatar
Promax
Příspěvky: 27
Registrován: 04 kvě 2008, 13:14
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: tiahlo na sacom potrubi

Příspěvek od Promax » 09 srp 2009, 15:39

Mne to tiahlo odpadlo asi pred 1,5 rokom,vôbec to už neriešim a všetko šlape ako má...
Astra J ST 2,0CDTI Cosmo flex ride,AFL,grey technical 5/11

11roman11
Příspěvky: 159
Registrován: 04 kvě 2009, 20:26

Re: tiahlo na sacom potrubi

Příspěvek od 11roman11 » 09 srp 2009, 20:17

to že vam to tahlo odpadlo,znamená že se vam zadrhávaj klapky výření v sání takže každej válec si ted saje jiný množstvý vzduchu...protože to táhlo to už nereguluje.

Odpovědět