Stránka 1 z 1
Z16XER kontrolka nízké hladiny oleje
Napsal: 08 lis 2019, 08:31
od sr71
Máme v rodině 2 auta s motory Z16XER a Z18XER a u obou se občas za jízdy rozsvítí oranžová kontrolka hladiny oleje, přesto že dle měrky je hladina v pořádku. Pokud se takto za jízdy rozsvítí tak po zastavení a znovunastartování už nesvítí. Řešil jste tohle někdo? Jak je vlastně řešeno snímání hladiny oleje v motorech, nějaké elektrody?
Re: Z16XER kontrolka nízké hladiny oleje
Napsal: 08 lis 2019, 11:38
od Stan.
sr71 píše: ↑08 lis 2019, 08:31
Máme v rodině 2 auta s motory Z16XER a Z18XER a u obou se občas za jízdy rozsvítí oranžová kontrolka hladiny oleje, přesto že dle měrky je hladina v pořádku. Pokud se takto za jízdy rozsvítí tak po zastavení a znovunastartování už nesvítí. Řešil jste tohle někdo? Jak je vlastně řešeno snímání hladiny oleje v motorech, nějaké elektrody?
Čidlo minimální hladiny oleje - víko spodní. Viz položka č.11 pro motory:
(A)Z16XER, (A)Z18XER, (A)Z16LET, Z16XE1 a Z16XEP od modelového roku 2005
https://opel.7zap.com/cs/car/a04/p/1/25-0/#11
Re: Z16XER kontrolka nízké hladiny oleje
Napsal: 08 lis 2019, 13:23
od sr71
Ok, díky. A ten princip měření je jaký? Asi nejlepší se tou kontrolkou neznepokojovat když vím že je tam oleje dost
Re: Z16XER kontrolka nízké hladiny oleje
Napsal: 09 lis 2019, 08:17
od Stan.
sr71 píše: ↑08 lis 2019, 13:23
A ten princip měření je jaký? Asi nejlepší se tou kontrolkou neznepokojovat když vím že je tam oleje dost
Pravděpodobný princip měření bude kapacitním snímačem.
Principem kapacitního snímače polohy je změna buď vzdálenosti mezi elektrodami vzduchového kondenzátoru, nebo změna tloušťky či druhu dielektrika. Tyto změny se projeví jako změna kapacity kondenzátoru. Tyto snímače tedy převádějí měřenou veličinu na kapacitu kondenzátoru, která je následně převedena na zpracovatelný spojitý či nespojitý signál.
Jejich použití je hlavně v oblasti nekovových a nevodivých předmětů jako jsou papír, plast,
olej, granulát, prášek, aj.
Příklad snínače pro motory Z16XER a Z18XER
https://www.autodoc.cz/metzger/7651322
Když při rozsvícení kontrolky a následné kontroly bude oleje dost,není důvod se děsit.Je to žlutá výstražná kontrolka.
Horší by bylo rozsvícení červené kontrolky tlaku oleje, to znamená špatné mazání motoru a motor okamžitě stopnout.