Z16LET - Motor K.O.
Z16LET - Motor K.O.
Ahoj, tak mě bohužel potkala nemilá věc. Nebudu zabíhat do detailů. Auto má 170tkm (kupované v 50tkm, tedy neověřeno), servis jsem (pokud vím) nikterak nezanedbával:
- Na dálnici modrý kouř, odstavil jsem a odvlekl do servisu.
- Olej šel ven mezi motorem a převodovkou, čtvrtý válec bez komprese
- Po sundání hlavy: Ve čtvrtém válci díra a válec podřený - doporučeno shánět jiný motor
Na co bych se tu chtěl zeptat:
1) Takhle od stolu je to těžké, ale nemá někdo tušení, proč k tomu mohlo dojít? Podle mechanika nejspíš praskl kroužek. Mě napadl kapající vstřik, ale prý nesmysl - má to nepřímé vstřikování. Co případně dál? Zapalování? Problém se směsí?
2) Podíváte-li se na to s odstupem - má smysl opravovat? Auto má zmíněných 170tkm a nezaznamenal jsem žádné další potíže. Převodovka (prokletá M32) zatím běhala slušne, pokud vím, tak žádné pazvuky, pohyb řadící páky malý. Loni vyměněný olej.
3) Pokud opravovat, má smysl dělat některé preventivní věci? Spojka, dvouhmota, turbo atd. ?
4) Je skutečně nejlepší či nejlevnější variantou jiný motor?
5) Pokud jiný motor, nemáte někdo zkušenosti s koupí? Našel jsem nějaké kousky na e-bay (německo) a allegro (polsko) v cenách od 35-50k. Mám očekávat nějakou past? Na co si případně dát bacha?
Moc díky za jakoukoli radu. S autem jsem doposud neměl žádné větší potíže, pár drobností, ale ty se najdou všude, a musím přiznat, že tohle mě docela zaskočilo
- Na dálnici modrý kouř, odstavil jsem a odvlekl do servisu.
- Olej šel ven mezi motorem a převodovkou, čtvrtý válec bez komprese
- Po sundání hlavy: Ve čtvrtém válci díra a válec podřený - doporučeno shánět jiný motor
Na co bych se tu chtěl zeptat:
1) Takhle od stolu je to těžké, ale nemá někdo tušení, proč k tomu mohlo dojít? Podle mechanika nejspíš praskl kroužek. Mě napadl kapající vstřik, ale prý nesmysl - má to nepřímé vstřikování. Co případně dál? Zapalování? Problém se směsí?
2) Podíváte-li se na to s odstupem - má smysl opravovat? Auto má zmíněných 170tkm a nezaznamenal jsem žádné další potíže. Převodovka (prokletá M32) zatím běhala slušne, pokud vím, tak žádné pazvuky, pohyb řadící páky malý. Loni vyměněný olej.
3) Pokud opravovat, má smysl dělat některé preventivní věci? Spojka, dvouhmota, turbo atd. ?
4) Je skutečně nejlepší či nejlevnější variantou jiný motor?
5) Pokud jiný motor, nemáte někdo zkušenosti s koupí? Našel jsem nějaké kousky na e-bay (německo) a allegro (polsko) v cenách od 35-50k. Mám očekávat nějakou past? Na co si případně dát bacha?
Moc díky za jakoukoli radu. S autem jsem doposud neměl žádné větší potíže, pár drobností, ale ty se najdou všude, a musím přiznat, že tohle mě docela zaskočilo
- Reklama
Re: Z16LET - Motor K.O.
Ahoj, mohl by mi někdo prosím potvrdit/vyvrátit, že blok válců Z16LET (Astra 180PS) je stejný s blokem Z16LEL (Corsa 150PS). Vrtání a zdvih sedí, na pohled vypadají také stejně. Děkuji.
Re: Z16LET - Motor K.O.
Polomotor - blok motoru je podle uvedených čísel v katalogu stejný.baboon píše:Ahoj, mohl by mi někdo prosím potvrdit/vyvrátit, že blok válců Z16LET (Astra 180PS) je stejný s blokem Z16LEL (Corsa 150PS). Vrtání a zdvih sedí, na pohled vypadají také stejně. Děkuji.
Viz katalogová čísla polomotoru Z16LET (Astra H) a Z16LEL (Corsa D)
https://opel.7zap.com/cs/car/a04/e/4/2-0/
https://opel.7zap.com/cs/car/s07/e/5/2-0/
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: Z16LET - Motor K.O.
Díky moc za rychlou odpověď. Ještě bych se chtěl zeptat: Věděl by někdo, jak je to s číslem motoru? Je na tom bloku, nebo někde jinde? Abych se nedostal případnou výměnou do úzkých na STK.
Re: Z16LET - Motor K.O.
Číslo motoru je na bloku motoru. Problém by nebyl ani tak s číslem, ale s označením typu motoru Z16LEL místo Z16LET, nejlépe bude obrátit se na dopravní inspektorát, že se nejedná o výměnu celého motoru ale pouze použití stejného typu polomotoru na opravu jako náhradní díl.
https://docplayer.cz/1514234-Zmena-typu ... v-otp.html
https://docplayer.cz/1514234-Zmena-typu ... v-otp.html
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: Z16LET - Motor K.O.
Díky moc za info, tím se to řeší, protože tuto anabázi už jednou absolvoval brácha s výměnou motoru ve fordu za identický typ, jen jiné poslední písmenko označení a nikdy to nedopadlo, protože úřední šiml požadoval písemné vyjádření od výrobce, což nebylo možné sehnat. Třeba by to u oplu nějak šlo, ale já to riskovat nebudu.
ještě jednou díky!
ještě jednou díky!
Re: Z16LET - Motor K.O.
Přečti si můj článek o přestavbě, abys měl nástřel.
Můžeš kontaktovat společnost SCC, já kdysi komunikoval s panem Fialou, oni Ti dají vědět, jestli by pro Tebe měli možnost, jak to řešit papírově. Otázku, jestli to dává ekonomický smysl, nedokážu posoudit, neznám ceny dílů a práce.
Můžeš kontaktovat společnost SCC, já kdysi komunikoval s panem Fialou, oni Ti dají vědět, jestli by pro Tebe měli možnost, jak to řešit papírově. Otázku, jestli to dává ekonomický smysl, nedokážu posoudit, neznám ceny dílů a práce.
Astra H Z19DT caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Re: Z16LET - Motor K.O.
Ahoj, díky za rady, ale ten blok ze Z16LEL nakonec ekonomicky smysl dávál úplně nejméně.
Re: Z16LET - Motor K.O.
Ale chtel bych se zeptat ještě na jednu věc: Nevěděl by někdo, zda se vůbec dají sehnat výbrusové písty na tento motor? A případně poradit kde? Poškození válce nakonec není tak velké, ale člověk, co se výbrusy zabývá, tak zaboha nemůže sehnat výbrusový píst.. Na E-Bay jsem něco našel (+0,50), ale rád bych to měl ověřené někým povolanějším. Děkuji!
Re: Z16LET - Motor K.O.
Originální píst s čepem a kroužky úplný. Větší o 0,5mm pro Z16LET
Katalogové číslo GM 55561415 (Opel 6 24 075)
https://opel.7zap.com/cs/car/a04/e/4/14-2/
https://www.doopla.cz/vyhledavani.html?q=624075
Katalogové číslo GM 55561415 (Opel 6 24 075)
https://opel.7zap.com/cs/car/a04/e/4/14-2/
https://www.doopla.cz/vyhledavani.html?q=624075
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993