Porucha elektroniky motoru...
Porucha elektroniky motoru...
Ahoj, potřeboval bych prosím poradit. Jsme na dovolený, než jsme vyjeli, zkontroloval jsem náplně. Pár dní předtím se dělali i rozvody a vodní pumpa. Od výměny do výměny oleje (vždy při 15ti tis. km). No, vyjeli jsme, první den 450km, víceméně z 90ti procent po sil. I. tridy. Na dálnici jezdím DO 130ti km. Druhy den jsne popojeli dalších 200km,ke konci jsem za autem v jednu chvili uvidel světlý kouř. Tomu jsem ale nevěnoval pozotnost protože vedle stáli další auta. pak z ničeho nic, když jsem sr rozjížděl, mel jsem rychlost kolem 60ti km/h na 3ti rychlostní stupeň a cca 3tisice ot. , tak začalo auto poškubavat (jako bych mel zapřaźený vozik a ten se rozhoupal), to pokračovalo i při 4tém stupni a cca 4tis.otáčkách. Pak to přestalo, ale kolem rychlisti 60-80km a 3-4tis.ot to dělalo stále,když auto bylo v tahu. Pak se rozsvítila kontrolka motoru s klíčem. Zastavil jsem, vypnul motor. Po nastartování se již kontrolka nerozvitila, auzo ale poskubava méně. Dojeli jsne a dnes rano před návratem kontroluju olej a..... 3/4 oleje je pryc. Co to? V nádržce s antifreezem je stále stejné množství vody, tato má normální růžovou barvu... Kam zmizel olej když předtím nikdy nemizel a nedolival jsem. Teď mám najeto cca 3tisice km po výměně, pod autem žádná louže, olej používám pro Opely 5W-30 značka GM. Jinak asi mesic zpátky, jsem měnil zapalivaci lištu. Jedná se o vozidlo co mam v profilu, pred 14ti dny byla STK a emise... zxela bezproblémů, na emisích uplne v pohodě. Nevím co by mohlo být za problém.
moc děkuji za radu, omlouvám se za chyby, píši z mobilu.
moc děkuji za radu, omlouvám se za chyby, píši z mobilu.
Opel Astra H Kombi (L35), 1.6, 85kW, r.v. 09/2010, motor Z16XER, VIN: W0L0AHL35A2106103, najeto cca 138t km
- Reklama
Re: Porucha elektroniky motoru...
pokud olej neteče, nejde do vody tak se musí spalovat. špatné/přeskočené rozvody?
Astra H Z19DT caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Re: Porucha elektroniky motoru...
jak zjistim, ze jdou špatné.... diagnostika, i kdyz china clone zadne chybove kody neukázala
Opel Astra H Kombi (L35), 1.6, 85kW, r.v. 09/2010, motor Z16XER, VIN: W0L0AHL35A2106103, najeto cca 138t km
Re: Porucha elektroniky motoru...
Nemáš v popisu typ motoru, ale všeobecně musíš pro kontrolu rozvodů a ozubeného řemene sundat horní kryt rozvodů, odendat krycí podběh a kryt u pravého kola, aby jsi mohl zkontrolovat správné postavení rysek na horních ozubených kolech vačkových hřídelů a také správné postavení rysky u ozubeného kola na klikovém hřídeli. Práce pro zkušeného mechanika, aby přitom zkontroloval také funkci napínací kladky.Morfeus70 píše:jak zjistim, ze jdou špatné.... diagnostika, i kdyz china clone zadne chybove kody neukázala
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: Porucha elektroniky motoru...
Doplnění:
ahoj, doplnil jsem do profilu info o autě: Jedná se o Opel Astra H Kombi (L35), 1.6, 85kW, r.v. 09/2010, motor Z16XER, VIN: W0L0AHL35A2106103
Včera jsme se vrátili domů, ujeto 214 km a zmizelo 0,6l oleje používám Genuine GM Motor Oil 5W-30 Dexos2. Ale jak jsem psal, do čtvrtka jsem nemusel od výměny do výměny dolívat vůbec nic, nebo max. do 0,5l (na 15.000km). Chladící kapalina je stále stejná, nepřibyla, neubyla, stejná barvy). Poškubávání už se projevuje v celém rozsahu jízdy, čili od cca 20ti km/h výše, motor je daleko línější, když se chci rozjet, začne po poškubávat a trvá, než se mu chce jet. Když je již rozjeto, tak problém není, ale třeba někoho dojet, přibrzdit a chtít jej předjet, to neeee, to je zas poškubávání. Hlavně při rozjezdech, šlápnu na plyn a...a nic, teprve po chvilce se rozjíždí. Celou cestu se rozsvěcovala kontrolka elektroniky motoru, nepravidelně, někdy po 1km, někdy třeba po 50ti km, vždycky jsem zastavil, vypnul motor a po nastartování již nesvítila. Zjistil jsem, že když jsem pustil klimu a odebral jsem tím ještě trochu výkonu motoru, tak se rozvěcovala rychleji a častěji.
Dneska jsem zkusil diagnostiku, načetlo to tyto závady:
B0575-05 Fuel Level Sensor Circuit Open or High Voltage
P0068-00 Throttle Body Air Flow Performance
Pomůže to k identifikaci závady ? A můžou mít tyto chyby souvislost s tak rapidním nárustem spotřeby oleje z minuty na minutu ?
děkuji všem za radu....
ahoj, doplnil jsem do profilu info o autě: Jedná se o Opel Astra H Kombi (L35), 1.6, 85kW, r.v. 09/2010, motor Z16XER, VIN: W0L0AHL35A2106103
Včera jsme se vrátili domů, ujeto 214 km a zmizelo 0,6l oleje používám Genuine GM Motor Oil 5W-30 Dexos2. Ale jak jsem psal, do čtvrtka jsem nemusel od výměny do výměny dolívat vůbec nic, nebo max. do 0,5l (na 15.000km). Chladící kapalina je stále stejná, nepřibyla, neubyla, stejná barvy). Poškubávání už se projevuje v celém rozsahu jízdy, čili od cca 20ti km/h výše, motor je daleko línější, když se chci rozjet, začne po poškubávat a trvá, než se mu chce jet. Když je již rozjeto, tak problém není, ale třeba někoho dojet, přibrzdit a chtít jej předjet, to neeee, to je zas poškubávání. Hlavně při rozjezdech, šlápnu na plyn a...a nic, teprve po chvilce se rozjíždí. Celou cestu se rozsvěcovala kontrolka elektroniky motoru, nepravidelně, někdy po 1km, někdy třeba po 50ti km, vždycky jsem zastavil, vypnul motor a po nastartování již nesvítila. Zjistil jsem, že když jsem pustil klimu a odebral jsem tím ještě trochu výkonu motoru, tak se rozvěcovala rychleji a častěji.
Dneska jsem zkusil diagnostiku, načetlo to tyto závady:
B0575-05 Fuel Level Sensor Circuit Open or High Voltage
P0068-00 Throttle Body Air Flow Performance
Pomůže to k identifikaci závady ? A můžou mít tyto chyby souvislost s tak rapidním nárustem spotřeby oleje z minuty na minutu ?
děkuji všem za radu....
Opel Astra H Kombi (L35), 1.6, 85kW, r.v. 09/2010, motor Z16XER, VIN: W0L0AHL35A2106103, najeto cca 138t km
Re: Porucha elektroniky motoru...
Chyba P0068 - Poměr zatížení / polohy škrtící klapky je nepřijatelný
Řídící jednodtka rozeznala všeobecnou chybu - snímač polohy škrtící klapky nebo čidla teploty vzduchu - časování motoru.
Nejdříve zkontroluj pojistky FE21, FE22, FE26 v motorovém prostoru
Chyba B0575 - Přerušený obvod nebo zkrat v obvodu snímače hladiny paliva. Napětí na vstupu řídící jednotky - Pouze u vozidel s REC.
REC - Zadní elektronický modul u svorkovnice XR5 ze strany vodičů (prostřední svorkovnice vlevo) proměřit Piny 24 a 26
Dramatický nárust spotřeby oleje - modrý kouř a je cítit spálený olej, teoreticky mohou být zapečené kroužky pístů nebo těsnění ventilů. Zkontrolovat rozvody
Řídící jednodtka rozeznala všeobecnou chybu - snímač polohy škrtící klapky nebo čidla teploty vzduchu - časování motoru.
Nejdříve zkontroluj pojistky FE21, FE22, FE26 v motorovém prostoru
Chyba B0575 - Přerušený obvod nebo zkrat v obvodu snímače hladiny paliva. Napětí na vstupu řídící jednotky - Pouze u vozidel s REC.
REC - Zadní elektronický modul u svorkovnice XR5 ze strany vodičů (prostřední svorkovnice vlevo) proměřit Piny 24 a 26
Dramatický nárust spotřeby oleje - modrý kouř a je cítit spálený olej, teoreticky mohou být zapečené kroužky pístů nebo těsnění ventilů. Zkontrolovat rozvody
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: Porucha elektroniky motoru...
děkuji za radu, každá dobrá rada se cení..... rozvody, kdyby přeskočili byť o zub, tak by to diagnostika asi zaznamenala ne ? Jestli dobře vidím, tak tam mám 2 čidla na vačce, takže by to muselo hlásit nějakou chybu ve vzájemné poloze. Co netuším je, jestli by ty rozvody měli nějaký vliv na spotřebu oleje. Odpoledne jak jsem auto napíchnul na tu diagnostiku a zobrazili se ty chybový závady, tak jsem je vymazal. K večeru jsem jel cca 40km tam a zpět ke svému mechanikovi, se kterým jsem max. spokojený. Zkusil i on svojí diagnostiku a nic. Už ani ta má po vymazání chyb znovu nic nenačetla. Co je mi ale vážně divný, tak cesta tam a zpět proběhla v podstatě jako ve středu, čili první den cesty na dovolenou....v podstatě jsem nezaznamenal žádný problém, žádné cukání. Spotřebu oleje jsem nekontroloval, přeci jen jsem ujel jen kousek. Připadám si jak ...... ještě převčírem a včera tolik problémů a dnes skoro nic. Včera to dělalo už po pár km, dneska ať jsem zkoušel vše možné, tak nic, ani kontrolka (žluté autíčko s klíčem) se nerozsvítila.
Ještě nás napadla možnost znečištěného EGR ventilu, oproti původní Astře G je tady takový složitější, že se musí vypustit i chladící kapalina. Ale, že to je takové nárazové, začalo to z ničeho nic ....byla to vlastně první jízda po výměně rozvodů a dnes zase po dvou dnech nic.
Každopádně mechanik prý překontroluje rozvody, i když k těm se moc nepřiklání, zkontroluje tlaky ve válcích a pak se zkusí asi ten EGR ventil, jestli půjde vyčistit.
......každopádně já píší i sem, on neví, že jsem požádal o radu i sem, protože si říkám, že více hlav víc ví a jsou zde i jiní profíci, kteří mohli již na podobnou závadu narazit. Jsem invalida, auto potřebuji, potřebuji se na něj spolehnout (jasně že to nejde vždy), ale po posledních třech dnech jsem tak nějak z toho na "prášky".
Ještě nás napadla možnost znečištěného EGR ventilu, oproti původní Astře G je tady takový složitější, že se musí vypustit i chladící kapalina. Ale, že to je takové nárazové, začalo to z ničeho nic ....byla to vlastně první jízda po výměně rozvodů a dnes zase po dvou dnech nic.
Každopádně mechanik prý překontroluje rozvody, i když k těm se moc nepřiklání, zkontroluje tlaky ve válcích a pak se zkusí asi ten EGR ventil, jestli půjde vyčistit.
......každopádně já píší i sem, on neví, že jsem požádal o radu i sem, protože si říkám, že více hlav víc ví a jsou zde i jiní profíci, kteří mohli již na podobnou závadu narazit. Jsem invalida, auto potřebuji, potřebuji se na něj spolehnout (jasně že to nejde vždy), ale po posledních třech dnech jsem tak nějak z toho na "prášky".
Opel Astra H Kombi (L35), 1.6, 85kW, r.v. 09/2010, motor Z16XER, VIN: W0L0AHL35A2106103, najeto cca 138t km
Re: Porucha elektroniky motoru...
Ja som bol v tom, ze Z16XER/A16XER nema EGR a ma ho len Z16XEP?
Re: Porucha elektroniky motoru...
Motor Z(A)16XER opravdu EGR nemá, jeho funkce pro požadované snížení emisí, byla nahrazena variabilním časováním. EGR je u motorů Z16XEP a Z16XE1.mironto píše:Ja som bol v tom, ze Z16XER/A16XER nema EGR a ma ho len Z16XEP?
Motory Z16XEP, Z16XE1 a Z(A)16XER nemají ani snímač průtoku vzduchu, ale pouze čidlo teploty nasávaného vzduchu - časování motoru.
Tak ať mechanik nehledá EGR a ani průtokoměr (váhu) vzduchu. U motoru Z(A)16XER je snímač na každé vačce vzlášť pro sání i pro výfuk.
Pouze to vše zatím neřeší ten kouř a drastický únik oleje.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: Porucha elektroniky motoru...
ahoj kluci, zřejmě jsem našel příčinu náhlé zravosti olehe. Na jiném foru jsem se dočetl, že tento problém je v prasklé membráně víka ventilů na motoru viz https://vanos-bmw.com/diaphragm-valve-f ... xer-z18xer a že to poznám tak, že neotevřu víčko na dolévání olehe. Tak jsem zas dolil trochu oleje, nastartoval a už hsem i slyšel takovy divný šustění u motoru ..... a víčko? Tak to jsem opravdu ani nenadzvedl. To bylo pricuclý jak.... Má s tímto už někdo vlastní zkušenost, prý se samotná membrána nedá sehnat, hen celé víko a to je majlant
díky za radu, hlavně, ze je již se čeho pořádně chytit
díky za radu, hlavně, ze je již se čeho pořádně chytit
Naposledy upravil(a) Morfeus70 dne 23 črc 2018, 14:09, celkem upraveno 1 x.
Opel Astra H Kombi (L35), 1.6, 85kW, r.v. 09/2010, motor Z16XER, VIN: W0L0AHL35A2106103, najeto cca 138t km