Stránka 1 z 1
Problem s twinportom
Napsal: 02 lis 2017, 10:56
od pedroke
Zdravim,
riesil tu uz niekto opravu twinportu?
Na mojej Astre-H Z16XE1 75kW mam problem s chybou P1112. Je to chyba ovladania twinportu.
Ked som skusal test cez OPCOM, zdalo sa ze tiahlo twinportu funguje a senzor vracia spravne hodnoty, t.j. 0 - 5V.
Chyba sa vsak v poslednej dobe opakuje pravidelne. Na chode motora som si to az tak nevsimol, aj ked pozorujem obcasne, chvilkove cukanie, ale to nemusi suvisiet.
Na ruskych forach som narazil na toto video:
https://www.youtube.com/watch?v=JsQ9Hnme_LA
Zda sa, ze po 100 000 km zvykne byt uz tiahlo twinportu vykyvane a asi to tam drhne a zasekava sa..
Ma s tymto niekto skusenost? Nejake navrhy ako to riesit?
Cely tento diel sania je prilis drahy - cca 700 EUR. Rusi tam riesia rozne svojpomocne opravy, ale nie som si isty, co by mi na to povedali v servise a sam to asi opravovat nebudem
Vopred dakujem.
Re: Problem s twinportom
Napsal: 02 lis 2017, 14:51
od Stan.
Motor Z16XE1 má úplně jiné sání než motor Z16XEP . To co jsi našel na videu je příruba sací potrubí pro Z16XEP katalogové číslo dílu GM24431920.
Sací potrubí Z16XEP (77kW)
https://opel.7zap.com/cs/car/a04/g/0/69-2/ položka č.7 GM24431920 příruba sací potrubí
Sací potrubí Z16XE1 (77kW)
https://opel.7zap.com/cs/car/a04/g/0/71-2/ motor Z16XE1 má Twinport jinak proveden
Měření a hodnoty snímače polohy Twinport viz video:
https://www.youtube.com/watch?v=Y3C6U8hebag
Na hodnotách je vidět, že snímač nesmí ukazovat v nízkých hodnotách 0, jinak potenciometr nic nenaměří.
Nejdříve vyzkoušet pohyblivost a neporušenost klapek Twinport, pak funkci elektromagnetického ventilu a funkci snímače polohy Twinport
Chybový kód: 1112 - Obvod elektromagnetického ventilu (deaktivace kanálu)
http://www.opel-shop.sk/www-opel-shop-s ... o=25334477 Ventil pro Z16XEP, ale možná budou stejné.
Re: Problem s twinportom
Napsal: 02 lis 2017, 15:05
od pedroke
Super, dakujem za odpoved. Vedel som, ze mam ine sanie ako z16xep, ale myslel som, ze ten medzikus s klapkami bude ten isty. Teraz vidim, ze je to vsetko asi sucastou toho velkeho plastoveho sania. Myslim, ze je to rovnake aj na z16xer. No, asi s tym budem musiet skocit za mojim servisakom, som zvedavy co povie. Nedavno bolo sanie dole, lebo sa robilo pretesnenie, kvoli tomu, ze nasaval falosny vzduch a potom hadzal chybu o chudobnej zmesy. Vidim, ze sanie asi pojde zase dole
Re: Problem s twinportom
Napsal: 02 lis 2017, 15:36
od Stan.
Vzhledově je potrubí sání motorů Z16XE1 a Z16XER podobné, ale motor Z16XER nemá již Twinport.
Re: Problem s twinportom
Napsal: 02 lis 2017, 15:38
od pedroke
Zavidim majitelom Z16XER.. ziadne EGR, ziadny twinport.. = o dost menej problemov..
Re: Problem s twinportom
Napsal: 06 lis 2017, 14:19
od bob29
Zdravím,
mám Astru H, r.v. 2006, 1.6, 77 kW, motor Z16XEP, Twinport. Nalítáno cca 106.00 km, koupeno v SRN. Problém nastává již při startu. Nastartuji třeba až na pátý pokus a točím vždy cca 10 až 15 sekund. Po nastartování otáčky nad 1000, ale dosti se houpou. Pomalu klesají pod 1000, ale stále stále hodně kolísají. Rozjedu se a po cca 500 metrech, na první křižovatce, vyřadím nebo vyšlápnu spojku a motor okamžitě zhasne. Takže nastartuji a samozřejmě se to na další křižovatce opakuje. Pak se motor zřejmě zahřeje a to chcípání už není tak hrozné. Ale také se to občas stane.
Auto nemá ten výkon, co by měl mít, ale opravdový problém nastává jakmile se dostanu do stoupání. To výkon tragicky klesá, podřazování nepomáhá, klesají otáčky a nakonec ve většině případů, musím zastavit, kdy motoro prostě chcípne. Nastartuji a je to jakoby dobré, ale jakmile chci v kopci opět přidat tak zase ztráta výkonu a chcípnutí. A jezdit na druhou rychlost je ubíjející a stejně to nejede. Dokonce jsem jel i po dálnici a chtěl jsem to prohnat, rychlost cca 130 km/h, trochu vyšší otáčky, sešlápnu spojku a motor chípnul.
Diagnostika nic neukazuje, řídící jednotka byla poslána na otestování a údajně je v pohodě. Výměna zapalovací lišty nic nevyřešila. Nové svíčky nic. Měl jsem namontován i LPG a ztráta výkonu i chcípání bylo stejné jako u benzínu. LPG jsem už nechal vyhodit. Tuším tedy že palivovým čerpadlem to nebude. Stále stejný problém. Jakoby se motor dostal do nouzového režimu. Snad čidlo teploty chladící kapaliny nebo čidlo sání. Už nevím co dál.
Nemáte někdo nějaký typ?
Re: Problem s twinportom
Napsal: 06 lis 2017, 14:50
od Stan.
Zkus ještě vyčistit EGR ventil, zda nezůstává viset. Viz návod od Marka65 a video pro Z16XEP
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... &start=170
https://www.youtube.com/watch?v=VYvxnWR9QYM
Případně se obrať na člena "Denny"
http://www.ase-dedic.com/
Re: Problem s twinportom
Napsal: 07 lis 2017, 16:33
od alzafir
Pokud by se EGR sekal, je to vidět v datech, jeho zpětná vazba. Z16XEP opcom umí. A jestli je to tak často, že to chcípe, vyplatí se vzít noťas na klín a kouknout v datech na EGR.
Re: Problem s twinportom
Napsal: 13 lis 2017, 08:40
od bob29
Tak EGR ventil to nebyl. Tedy zřejmě. Byl vymontován a vyčištěn (ač nebyl moc špinavý) a stále to stejné. Na datech nic a za jízdy také ne. Prostě se žádná chyba na několika různých diagnostikách neukáže.
Nemůže to být chyba nějakého snímače teploty, případně katalyzátor?
Re: Problem s twinportom
Napsal: 14 lis 2017, 21:10
od alzafir
Máš data?