Z16LET - Škubání při zátahu
Napsal: 27 dub 2017, 14:50
Ahoj, na začátku týdne se mi objevil dost velký problém: Auto při jízdě a sešlápnutí plynu naplno začne cca od 2500RPM velmi škubat. V podstatě to téměř přestane jet, jakoby se to dusí, otřásá to celým autem a trvá to až do cca 3500-4000RPM. Nad 4000RPM to jde zas pocitově normálně. Dělá mi to na všechny kvalty (problémy převodovky M32 jsem tedy vyloučil). Na autě jsem nedávno měnil střední a zadní výfuk, ale výměna byla za originální díl, takže doufám, že to by důvod být neměl. Navíc jsem od té doby už něco najel a problém se objevil až teď. Jinak najeto celkem 144tkm.
Zde jsou moje úvahy a případná řešení:
1) Vzduchový filtr - Téměř ihned po zjištění závady vyměněn (měněn pravidelně, ale mám zrovna před výměnou olej+filtr+filtr), tak jsem ho tam dal - nepomohlo
2) Diagnostika - večer před napíchnutím na diagnostiku jsem ještě kontroloval konektor váhy vzduchu - měl jsem odpojený konektor, takže diagnostika vyhodila P0100 (váha) a C0244 (to ale přesně nevím, co to je). Po vymazání a projetí cca 20km se už žádná závada neukázala. Nicméně může být v háji váha vzduchu i přesto, že na diagnostice nevyběhne?
3) Nekvalitní benzín - netankuji v JZD, ale i tak jsem dnes po vyjetí zbytku nádrže trochu doufal, že po natankování to zmizí, ale bohužel žádná změna.
4) Palivový filtr - podle všeho je buď součástí čerpadla, nebo nádrže, tedy jednoduše vyměnit nejde - má cenu o tom přemýšlet jako o původci problému?
5) Svíčky - počítám s kontrolou / výměnou svíček, ale nevím, jestli by to mohlo být ono
6) Dvouhmota - nevím, zdy by se to projevovalo takhle, ale žádné zvuky, které by se měnily se zmáčknutím spojky, se neobjevily.
7) Rozvody - Ty byly udělané preventivně po koupi v 70tkm.
8) Spojka - Občas trochu "kňourne" ložisko při studeném rozjezdu, ale ten zvuk se objevil v 80tkm a nijak se nehorší. Spíš se objeví jednou za čas. Nicméně že by to způsobilo tohle??
9) ??? Tady už jsem s rozumem v koncích, nezbyde než rada od vás, nebo servis . Nabízí se všelicos: Turbo, Vůle ventilů (ty by se podle příčky měly dělat ve 150tkm), Zapalování.. Nicméně je něco "jednoduššího", co by to mohlo být, co jsem přehlédl a co by nebylo na diagnostice?
Za případnou odpověď děkuji předem!
Zde jsou moje úvahy a případná řešení:
1) Vzduchový filtr - Téměř ihned po zjištění závady vyměněn (měněn pravidelně, ale mám zrovna před výměnou olej+filtr+filtr), tak jsem ho tam dal - nepomohlo
2) Diagnostika - večer před napíchnutím na diagnostiku jsem ještě kontroloval konektor váhy vzduchu - měl jsem odpojený konektor, takže diagnostika vyhodila P0100 (váha) a C0244 (to ale přesně nevím, co to je). Po vymazání a projetí cca 20km se už žádná závada neukázala. Nicméně může být v háji váha vzduchu i přesto, že na diagnostice nevyběhne?
3) Nekvalitní benzín - netankuji v JZD, ale i tak jsem dnes po vyjetí zbytku nádrže trochu doufal, že po natankování to zmizí, ale bohužel žádná změna.
4) Palivový filtr - podle všeho je buď součástí čerpadla, nebo nádrže, tedy jednoduše vyměnit nejde - má cenu o tom přemýšlet jako o původci problému?
5) Svíčky - počítám s kontrolou / výměnou svíček, ale nevím, jestli by to mohlo být ono
6) Dvouhmota - nevím, zdy by se to projevovalo takhle, ale žádné zvuky, které by se měnily se zmáčknutím spojky, se neobjevily.
7) Rozvody - Ty byly udělané preventivně po koupi v 70tkm.
8) Spojka - Občas trochu "kňourne" ložisko při studeném rozjezdu, ale ten zvuk se objevil v 80tkm a nijak se nehorší. Spíš se objeví jednou za čas. Nicméně že by to způsobilo tohle??
9) ??? Tady už jsem s rozumem v koncích, nezbyde než rada od vás, nebo servis . Nabízí se všelicos: Turbo, Vůle ventilů (ty by se podle příčky měly dělat ve 150tkm), Zapalování.. Nicméně je něco "jednoduššího", co by to mohlo být, co jsem přehlédl a co by nebylo na diagnostice?
Za případnou odpověď děkuji předem!