Vynechávající válec
Napsal: 27 úno 2017, 09:52
Ahoj,
mám Astru H 2009 s 1.8 benzín (103kW) s motorem Z18XER. Koupil jsem ji na podzim. Má nalítáno necelých 100k. Před pár měsíci jsem do ní nechal dát ještě plyn (což však podle mě nebude příčina mých potíží) a všechno šlapalo jako hodinky. Problém se objevil až v zimě. Zrovna když byly ty nejtužší mrazy.
Poprvé mi začal motor vynechávat při jízdě po dálnici s lehce zahřátým motorem (3km) asi při 2900 otáčkách. Několikrát škytnul, ztratil výkon, ale při změně otáček jel opět normálně. Vypozoroval jsem, že se problém objevuje pouze mezi 2800 a 3000 rpm. Zejména když motor není v tahu. Problém se objevuje jak na plyn tak na benzín, takže je možné vyloučit špatné palivo. Mohl jsem jezdit do 2500 rpm nebo přes 3k rpm. Pokud jsem se však začal pohybovat v kritických otáčkách mezi nimi, motor sem tam škubnul. Někdy došlo i k serii škubnutí po sobě, což vyústilo v chybu - Rozsvítily se kontrolky, musel jsem zastavit, vypnou a zapnout motor a zase to jelo. Problém se objevoval i při přejetí nerovnosti.
Diagnostika hlásila, že nedochází k výbuchu na prvním válci. Když došlo k sérii škubnutí a auto se zastavilo a bylo nutné jej "restartovat", našel jsem i chyby "Vyměnit řídící jednotku" a "Uzel sběrnice CAN nekomunikuje".
Jel jsem do servisu a nechal vyměnit svíčky. To bohužel vůbec nepomohlo. Vyměnili jsme tedy na zkoušku i zapalovací modul, což však opět nepomohlo. Po výměně modulu zpět za starý však problém na nějakou dobu zmizel. Měl jsem tedy podezření na elektroinstalaci v blízkosti zapalovacího modulu. Pokoušel jsem se hledat nějaký studený spoj, ale neúspěšně. Pro jistotu jsem nechal změřit i tlak ve válcích, ale byl v pořádku.
Jel jsem tedy do opel servisu. Tam měli podezření na chybnou řídící jednotku, ale nenašli problém. Takže podle jejich "příručky" pouze napružili piny u řídící jednotky. Po tomto zákroku jsem zaznamenal výrazné zlepšení. Asi 100km to bylo skoro v pořádku. Válec vynechával pouze v kritických otáčkách na nerovnostech. Nyní se to však opět zhoršuje. Něco se však změnilo, protože motor vynechává pouze za studena. Po zahřátí už jen zřídka.
Byl jsem ještě na diagnostice u plynaře, kde jsme mohli za jízdy zkoumat výbuchy jednotlivých válců a zjistili jsme, že kromě prvního, který vynechává nejčastěji, občas vynechají i některé další. Také jsme zjistili, že válce pravidelně vynechávají při vyšším výkonu (rozjezdy). Jsou to však pouze dílčí selhání, která řidič nepocítí.
Jak už tedy asi tušíte. Jsem v pěkné šlamastyce. Najít totiž problém, který se objevuje pouze za určitých okolností je velice obtížné a nikdo si s tím moc neví rady. Navíc mi teď už při ohřátém motoru nejde vada ani vyvolat. S autem se bojím jezdit, protože může kdykoli hodit error ( což třeba na dálnici nebo ve městě není příjemné ) a navíc bych si mohl kvůli nespálené směsi zničit katalizátor.
Chtěl bych vás tedy poprosit o radu, případně zkušenost s něčím podobným.
Také by mi pomohlo, když bych mohl dát na zkoušku jinou řídící jednotku, protože mám podezření, že problémy tropí ona, nebo její zapojení.
Nevíte o něčem?
Díky za pomoc
Matěj
mám Astru H 2009 s 1.8 benzín (103kW) s motorem Z18XER. Koupil jsem ji na podzim. Má nalítáno necelých 100k. Před pár měsíci jsem do ní nechal dát ještě plyn (což však podle mě nebude příčina mých potíží) a všechno šlapalo jako hodinky. Problém se objevil až v zimě. Zrovna když byly ty nejtužší mrazy.
Poprvé mi začal motor vynechávat při jízdě po dálnici s lehce zahřátým motorem (3km) asi při 2900 otáčkách. Několikrát škytnul, ztratil výkon, ale při změně otáček jel opět normálně. Vypozoroval jsem, že se problém objevuje pouze mezi 2800 a 3000 rpm. Zejména když motor není v tahu. Problém se objevuje jak na plyn tak na benzín, takže je možné vyloučit špatné palivo. Mohl jsem jezdit do 2500 rpm nebo přes 3k rpm. Pokud jsem se však začal pohybovat v kritických otáčkách mezi nimi, motor sem tam škubnul. Někdy došlo i k serii škubnutí po sobě, což vyústilo v chybu - Rozsvítily se kontrolky, musel jsem zastavit, vypnou a zapnout motor a zase to jelo. Problém se objevoval i při přejetí nerovnosti.
Diagnostika hlásila, že nedochází k výbuchu na prvním válci. Když došlo k sérii škubnutí a auto se zastavilo a bylo nutné jej "restartovat", našel jsem i chyby "Vyměnit řídící jednotku" a "Uzel sběrnice CAN nekomunikuje".
Jel jsem do servisu a nechal vyměnit svíčky. To bohužel vůbec nepomohlo. Vyměnili jsme tedy na zkoušku i zapalovací modul, což však opět nepomohlo. Po výměně modulu zpět za starý však problém na nějakou dobu zmizel. Měl jsem tedy podezření na elektroinstalaci v blízkosti zapalovacího modulu. Pokoušel jsem se hledat nějaký studený spoj, ale neúspěšně. Pro jistotu jsem nechal změřit i tlak ve válcích, ale byl v pořádku.
Jel jsem tedy do opel servisu. Tam měli podezření na chybnou řídící jednotku, ale nenašli problém. Takže podle jejich "příručky" pouze napružili piny u řídící jednotky. Po tomto zákroku jsem zaznamenal výrazné zlepšení. Asi 100km to bylo skoro v pořádku. Válec vynechával pouze v kritických otáčkách na nerovnostech. Nyní se to však opět zhoršuje. Něco se však změnilo, protože motor vynechává pouze za studena. Po zahřátí už jen zřídka.
Byl jsem ještě na diagnostice u plynaře, kde jsme mohli za jízdy zkoumat výbuchy jednotlivých válců a zjistili jsme, že kromě prvního, který vynechává nejčastěji, občas vynechají i některé další. Také jsme zjistili, že válce pravidelně vynechávají při vyšším výkonu (rozjezdy). Jsou to však pouze dílčí selhání, která řidič nepocítí.
Jak už tedy asi tušíte. Jsem v pěkné šlamastyce. Najít totiž problém, který se objevuje pouze za určitých okolností je velice obtížné a nikdo si s tím moc neví rady. Navíc mi teď už při ohřátém motoru nejde vada ani vyvolat. S autem se bojím jezdit, protože může kdykoli hodit error ( což třeba na dálnici nebo ve městě není příjemné ) a navíc bych si mohl kvůli nespálené směsi zničit katalizátor.
Chtěl bych vás tedy poprosit o radu, případně zkušenost s něčím podobným.
Také by mi pomohlo, když bych mohl dát na zkoušku jinou řídící jednotku, protože mám podezření, že problémy tropí ona, nebo její zapojení.
Nevíte o něčem?
Díky za pomoc
Matěj