Stránka 1 z 3

Z16XEP - škubání v nízký otáčkách

Napsal: 18 lis 2016, 15:41
od LukinCZ
Zdravím pánové,

mám Astru H Z16XEP r. 2004. Koupena z AAA s tachometrem 82 000. Absurdní číslo, ovšem k mému údivu s autem nebyl žádný problém, žádná koroze, velmi zachovalé.

Problém, který s Vámi chci řešit, předcházel jiný problém, který se po roce provozu objevil. Stav tachometru 102 000 km. Auto začalo v nízkých otáčkách škubat a od motoru bylo slyšet cvakání. Zjištěn klepající hydroštel. V souvislosti s tím se zároveň zjistilo, že druhý válec má nízkou kompresi. Po sundání hlavy byl zjištěn podpálený výfukový ventil a spálené pístní kroužky. Podle stavu motoru auto nemohlo mít 102 000 km najeto, ale to už je riziko bazarovek. Každopádně, hlava byla poslána na repas, byly vyměněny kroužky, nový řemen a napínací kladky, origo svíčky. Motor přestal cvakat a byl tichý. Jenže... škubání nepřestalo....

Při jízdě v pásmu otáček 1000 - 2000 ot/min mi motor škube a otáčky cca o 200 začnou poskakovat. Děje se to často, ale nepravidelně. Nezaznamenal jsem rozdíl chování mezi různými venkovními teplotami ani teplotami motoru. Motor je jinak tichý. Volnoběžné otáčky drží jak přibitý a pokud na neutrálu držím otáčky ve zmíněném pásmu, tak se žádné problémy neprojeví. Pouze pokud je auto zatížené, v pohybu. Pokud na to šlápnu, tak Astra ""trhá"" asfalt a není žádný problém. V jiných otáčkách se žádné problémy také neprojevují.

Kromě výše zmíněné "generálky" motoru jsem zkusil následující věci:
- odpojení snímače teploty nasávaného vzduchu
- odpojení lambda sondy
- vyčištění EGR ventilu
- kontrola a vyčištění sací klapky
- změna paliva (Shell V-Power 95 Nitro +, Shell V-Power 100 Racing)

S autem jsem byl i v Opel servise, kde mi na diagnostice nezjistili žádné chyby, kromě toho, co jsem tam nasekal já sám při výše zmíněných manipulacích. Technik, který na tom dělal mi řekl, že "najezdil 40 km" a problém se ve zmíněných otáčkách neprojevil.

Kolegové a známí mi poradili několik věcí:
- čidlo otáček klikové hřídele
- čidlo teploty motoru
- MAP
- ECU
- palivové čerpadlo
- zanesené vstřiky, kanály EGR

S takovým seznamem bych ale mohl rovnou shánět nový motor.

Znovu zdůrazním, že problém je velmi nepravidelný, ale častý. Nejsem schopen říct, kdy si motor bude hrát na koně a kdy ne. Jsou jízdy, kde se vůbec nic neprojeví a mohu jet v ulici úplně v pohodě, jindy mám strach, že se zakousnu do volantu.

Děkuji za nápady, postřehy a rady.

Lukáš

Re: Z16XEP - škubání v nízký otáčkách

Napsal: 18 lis 2016, 15:55
od martini
Tak ja prave resim to same ,zatim jsem vycistil skrtici klapku,chystam se na EGR,zkousel si odpojit konektor od EGR a zkusit jezdit jestli to bude delat take? PS ja si taky uzivam s timto autem ,vymena prevodovky ,pistni krouzky s gufirkama.....a jeste by se naslo...... :evil:

Re: Z16XEP - škubání v nízký otáčkách

Napsal: 18 lis 2016, 19:34
od sladas opc
co treba zapalovaci lista..beznej problem techto motoru...to proc byl podpaleny ventil je asi jasny nekdo jezdil s vadnou zapalovaci listou az se podpalil ventil..njn to jsou ty lidi nez by radeji vymenili listu tak budou jezdit tak dlouho nez poamlu nedodelaj motor..skoda slov no

Re: Z16XEP - škubání v nízký otáčkách

Napsal: 18 lis 2016, 20:07
od martini
No jestli muzu za mne ja menil, mam na ni najeto 16000km a kdyz odesla tak jelo na 3 valce a svitila kontrolka, ted nic neukazuje na to.......hmm

Re: Z16XEP - škubání v nízký otáčkách

Napsal: 18 lis 2016, 21:20
od sladas opc
ne vzdy musi svitit kontrolka..ja treba videl pripad kdy jemne kolisalo na volnobeh a v nizsich otackach a kdyz se pridal plyn srovnalo se to,kontrolka nesvitila..vymenila se lista a vse fungovalo jak ma..

Re: Z16XEP - škubání v nízký otáčkách

Napsal: 18 lis 2016, 22:00
od martini
Otacky na volnobeh drzi jak pribity :|

Re: Z16XEP - škubání v nízký otáčkách

Napsal: 18 lis 2016, 22:10
od LukinCZ
Jak se může závada lišty projevovat na cukání motoru mezi otáčky 1000 - 2000? V servise mi řekli, že vadná lišta se projeví na diagnostice a problémy by byly pořád a ne jen někdy.

Re: Z16XEP - škubání v nízký otáčkách

Napsal: 18 lis 2016, 22:17
od kratales
Pokud lišta zlobí jen trošku, tak se na diagnostice většinou neobjeví, ostatně to tu už bylo několikrát popsáno. To, že cuká při nižších otáčkách je pro ni také typické a nejen u Aster, ale i u spousty jiných značek. Navíc u 1.6 je toto snad nejčastější závada.

Samozřejmě tedy za předpokladu, že jsou nové (a správné) svíčky ...

Re: Z16XEP - škubání v nízký otáčkách

Napsal: 19 lis 2016, 10:52
od sladas opc
LukinCZ píše:Jak se může závada lišty projevovat na cukání motoru mezi otáčky 1000 - 2000? V servise mi řekli, že vadná lišta se projeví na diagnostice a problémy by byly pořád a ne jen někdy.

jak rika krateles...a i ja ti pisu ze jsem se setkal s tim ze na volnobeh a i v nizkych otackach motor jakoby skubal diagnostika nic neukazala ani kontrolka nesvitila!!!!vymenila se lista a vse bylo ok..toze to cuka muze byt zapricineno ze lista uz muze byt mirne vyzkratovana nebo tak neco a dochazi k tomuhle..tim ale nechci rict ze je to tvuj problem,ale taky byt muze...

Re: Z16XEP - škubání v nízký otáčkách

Napsal: 01 dub 2017, 00:36
od LukinCZ
Ahoj,

dva měsíce zpět se rozsvítil vrtulník. Na diagnostice mi to přečetli jako "Vynechávaní válce 1,2,3,4". Auto škube mezi 1000 a 3000 ot. Začne téměř hned škubat když držím stálou rychlost/otáčky, když přidám/uberu, tak se zklidní a pak znovu při stálé rychlosti začne škubat. Neutrál + otáčky, volnoběh OK. Astra zrychluje bez problému.

Vyzkoušena jiná zapalovací lišta - nepomohlo. Nové svíčky - nepomohlo. Změřili se různé kabeláže, kontrolovaly, měřily a čistily konektory, pojistky, relátka, kostry. V servise prý odzkoušeli i vstřiky. Natankována 100 oktanová Benzina, motor se ztišil, ale škubání přetrvává.

Momentálně plánuji zajet (znova) do opel servisu a (znova) doufat, že tentokrát něco zjistí. Minulé mi řekli, že je auto v pořádku, že se tak má chovat...

Díky za nápady