Z16XEP - škubání v nízký otáčkách
Napsal: 18 lis 2016, 15:41
Zdravím pánové,
mám Astru H Z16XEP r. 2004. Koupena z AAA s tachometrem 82 000. Absurdní číslo, ovšem k mému údivu s autem nebyl žádný problém, žádná koroze, velmi zachovalé.
Problém, který s Vámi chci řešit, předcházel jiný problém, který se po roce provozu objevil. Stav tachometru 102 000 km. Auto začalo v nízkých otáčkách škubat a od motoru bylo slyšet cvakání. Zjištěn klepající hydroštel. V souvislosti s tím se zároveň zjistilo, že druhý válec má nízkou kompresi. Po sundání hlavy byl zjištěn podpálený výfukový ventil a spálené pístní kroužky. Podle stavu motoru auto nemohlo mít 102 000 km najeto, ale to už je riziko bazarovek. Každopádně, hlava byla poslána na repas, byly vyměněny kroužky, nový řemen a napínací kladky, origo svíčky. Motor přestal cvakat a byl tichý. Jenže... škubání nepřestalo....
Při jízdě v pásmu otáček 1000 - 2000 ot/min mi motor škube a otáčky cca o 200 začnou poskakovat. Děje se to často, ale nepravidelně. Nezaznamenal jsem rozdíl chování mezi různými venkovními teplotami ani teplotami motoru. Motor je jinak tichý. Volnoběžné otáčky drží jak přibitý a pokud na neutrálu držím otáčky ve zmíněném pásmu, tak se žádné problémy neprojeví. Pouze pokud je auto zatížené, v pohybu. Pokud na to šlápnu, tak Astra ""trhá"" asfalt a není žádný problém. V jiných otáčkách se žádné problémy také neprojevují.
Kromě výše zmíněné "generálky" motoru jsem zkusil následující věci:
- odpojení snímače teploty nasávaného vzduchu
- odpojení lambda sondy
- vyčištění EGR ventilu
- kontrola a vyčištění sací klapky
- změna paliva (Shell V-Power 95 Nitro +, Shell V-Power 100 Racing)
S autem jsem byl i v Opel servise, kde mi na diagnostice nezjistili žádné chyby, kromě toho, co jsem tam nasekal já sám při výše zmíněných manipulacích. Technik, který na tom dělal mi řekl, že "najezdil 40 km" a problém se ve zmíněných otáčkách neprojevil.
Kolegové a známí mi poradili několik věcí:
- čidlo otáček klikové hřídele
- čidlo teploty motoru
- MAP
- ECU
- palivové čerpadlo
- zanesené vstřiky, kanály EGR
S takovým seznamem bych ale mohl rovnou shánět nový motor.
Znovu zdůrazním, že problém je velmi nepravidelný, ale častý. Nejsem schopen říct, kdy si motor bude hrát na koně a kdy ne. Jsou jízdy, kde se vůbec nic neprojeví a mohu jet v ulici úplně v pohodě, jindy mám strach, že se zakousnu do volantu.
Děkuji za nápady, postřehy a rady.
Lukáš
mám Astru H Z16XEP r. 2004. Koupena z AAA s tachometrem 82 000. Absurdní číslo, ovšem k mému údivu s autem nebyl žádný problém, žádná koroze, velmi zachovalé.
Problém, který s Vámi chci řešit, předcházel jiný problém, který se po roce provozu objevil. Stav tachometru 102 000 km. Auto začalo v nízkých otáčkách škubat a od motoru bylo slyšet cvakání. Zjištěn klepající hydroštel. V souvislosti s tím se zároveň zjistilo, že druhý válec má nízkou kompresi. Po sundání hlavy byl zjištěn podpálený výfukový ventil a spálené pístní kroužky. Podle stavu motoru auto nemohlo mít 102 000 km najeto, ale to už je riziko bazarovek. Každopádně, hlava byla poslána na repas, byly vyměněny kroužky, nový řemen a napínací kladky, origo svíčky. Motor přestal cvakat a byl tichý. Jenže... škubání nepřestalo....
Při jízdě v pásmu otáček 1000 - 2000 ot/min mi motor škube a otáčky cca o 200 začnou poskakovat. Děje se to často, ale nepravidelně. Nezaznamenal jsem rozdíl chování mezi různými venkovními teplotami ani teplotami motoru. Motor je jinak tichý. Volnoběžné otáčky drží jak přibitý a pokud na neutrálu držím otáčky ve zmíněném pásmu, tak se žádné problémy neprojeví. Pouze pokud je auto zatížené, v pohybu. Pokud na to šlápnu, tak Astra ""trhá"" asfalt a není žádný problém. V jiných otáčkách se žádné problémy také neprojevují.
Kromě výše zmíněné "generálky" motoru jsem zkusil následující věci:
- odpojení snímače teploty nasávaného vzduchu
- odpojení lambda sondy
- vyčištění EGR ventilu
- kontrola a vyčištění sací klapky
- změna paliva (Shell V-Power 95 Nitro +, Shell V-Power 100 Racing)
S autem jsem byl i v Opel servise, kde mi na diagnostice nezjistili žádné chyby, kromě toho, co jsem tam nasekal já sám při výše zmíněných manipulacích. Technik, který na tom dělal mi řekl, že "najezdil 40 km" a problém se ve zmíněných otáčkách neprojevil.
Kolegové a známí mi poradili několik věcí:
- čidlo otáček klikové hřídele
- čidlo teploty motoru
- MAP
- ECU
- palivové čerpadlo
- zanesené vstřiky, kanály EGR
S takovým seznamem bych ale mohl rovnou shánět nový motor.
Znovu zdůrazním, že problém je velmi nepravidelný, ale častý. Nejsem schopen říct, kdy si motor bude hrát na koně a kdy ne. Jsou jízdy, kde se vůbec nic neprojeví a mohu jet v ulici úplně v pohodě, jindy mám strach, že se zakousnu do volantu.
Děkuji za nápady, postřehy a rady.
Lukáš