Prosba o radu a případnou zkušenost
Napsal: 24 čer 2009, 17:19
Ahoj všem.
Nejprve bych rád nastínil situaci - na konci dubna jsem si koupil Astřičku H 1.6 - 77kW XEP, rok výroby 9/2004, najeto (dle všeho poctivých) 75 000 km, vyplněná serviska, koupeno v ČR.
Po prvním majiteli, kterým bylo nějaké soukromé gymnázium a auto používal jeho ředitel jako služební - prý starší pán.
Jsem, řekl bych, spokojený, ale.....před asi měsícem se mi poprvé rozvítila diagnostika (oranžový motor). Hups, tak hned do autor. servisu. Napíchli na Tech2 a prý nedostatečné spalování ve válci 1-2-3-4 a náhodný válec. Byli to projet a nic nespozorovali. Kde jsem prý tankoval (OMV N95) a ať zkusím dát Verva 100. Chybu smázli a já odjel a natankoval dle doporučení. Po zhruba dalších 150-200 najetých km se milá kontrolka rozsvítila znovu. Tak zpátky a opět ta samá chyba. Tak tentokrát doporučená a posléze vykonaná výměna Dis modulu a svíček.Doufal jsem v to, že to bude ok. jenže po dalším natankování, tentokrát OMV Power 100 a ujetí cca 20 km stejná kontrolka. Tak opět ten samý servis a ta samá chyba. Jenže momentální a zatím ne stoprocentní verdikt je napalený karbon na hlavě a ventilech, zřejmě způsobenu držením nízkých otáček. Samozřejmě zatím jen dohady, ale prý není chyba nikde v elektronice.
Tak a teď proč to píšu - za 14 dní mě čeká cesta do chorvatska (cca 2500 km tam zpět). V servise mi řekli, že bych s tím prý klidně mohl jet a naopak, když jí občas proženu, tak ten karbon vypálit a vlastně auto vyléčit.
Chtěl bych se tedy zeptat, jestli je možné to o tom karbonu a také, zda to mám risknout a jet s tím a nebo jestli někdo nemáte podobnou zkušenost ??
Je pravda, že poslední smazání chyby proběhlo v pondělí a zatím jsem najel 150 km a nic...ale to už tady bylo. Také se mi zdá občas, že si škubne při podřazení ze 3 na 2 a opačně.
Tak a teď Vás zkušené prosím o rady a případné zkušenosti.
Předem Vám všem moc děkuji a omlouvám se za tak dlouhý příspěvek.
Honza
Nejprve bych rád nastínil situaci - na konci dubna jsem si koupil Astřičku H 1.6 - 77kW XEP, rok výroby 9/2004, najeto (dle všeho poctivých) 75 000 km, vyplněná serviska, koupeno v ČR.
Po prvním majiteli, kterým bylo nějaké soukromé gymnázium a auto používal jeho ředitel jako služební - prý starší pán.
Jsem, řekl bych, spokojený, ale.....před asi měsícem se mi poprvé rozvítila diagnostika (oranžový motor). Hups, tak hned do autor. servisu. Napíchli na Tech2 a prý nedostatečné spalování ve válci 1-2-3-4 a náhodný válec. Byli to projet a nic nespozorovali. Kde jsem prý tankoval (OMV N95) a ať zkusím dát Verva 100. Chybu smázli a já odjel a natankoval dle doporučení. Po zhruba dalších 150-200 najetých km se milá kontrolka rozsvítila znovu. Tak zpátky a opět ta samá chyba. Tak tentokrát doporučená a posléze vykonaná výměna Dis modulu a svíček.Doufal jsem v to, že to bude ok. jenže po dalším natankování, tentokrát OMV Power 100 a ujetí cca 20 km stejná kontrolka. Tak opět ten samý servis a ta samá chyba. Jenže momentální a zatím ne stoprocentní verdikt je napalený karbon na hlavě a ventilech, zřejmě způsobenu držením nízkých otáček. Samozřejmě zatím jen dohady, ale prý není chyba nikde v elektronice.
Tak a teď proč to píšu - za 14 dní mě čeká cesta do chorvatska (cca 2500 km tam zpět). V servise mi řekli, že bych s tím prý klidně mohl jet a naopak, když jí občas proženu, tak ten karbon vypálit a vlastně auto vyléčit.
Chtěl bych se tedy zeptat, jestli je možné to o tom karbonu a také, zda to mám risknout a jet s tím a nebo jestli někdo nemáte podobnou zkušenost ??
Je pravda, že poslední smazání chyby proběhlo v pondělí a zatím jsem najel 150 km a nic...ale to už tady bylo. Také se mi zdá občas, že si škubne při podřazení ze 3 na 2 a opačně.
Tak a teď Vás zkušené prosím o rady a případné zkušenosti.
Předem Vám všem moc děkuji a omlouvám se za tak dlouhý příspěvek.
Honza