nouzový režim motoru, jede na 3 válce
Napsal: 07 kvě 2015, 11:01
----info o autě
Z16XEP, 2005 77kw, caravan, benzín 1.6 16v, aktuálně 130tis. km
koupeno 11/2013 108tis. km
(nemohu najít, kam zadat údaje o autě do profilu)
----problém
-většinou po delší jízdě x10km po sešlápnutí plynu najednou, skokově přestane částečně fungovat jeden válec (motor se klepe, nemá výkon, výfuk střílí), jednou vypadl úplně (druhý den ráno ok) - a to chvíli vydrží, někdy po opětovném nastartování dobré, někdy přetrvává a postupně vymizí
-ještě jsem si všiml, že po nastartování 1200 otáček na volnoběh po chvíli klesne na tradičních 900
-když to zlobí tak nelze zapnout tempomat (takže asi nouzový režim motoru), pak zase začne fungovat
---historie auta
-120tis.? komplet nová spojka
-125tis. baterie - VARTA silver dynamic
-126tis. - servis - žralo to olej (a to dost - litr), po otevření motoru zjištěno že už je motor dělaný (asi při 90tis. - vybroušení + větší písty) a kroužky na pístech mají originální velikost (ne +1) > takže výměna kroužků + dále:
výměna oleje včetně filtru
rozvody
přetěsnění motoru (těsnění pod hlavu, na ventily, kroužky na písty)
vyčištění EGR ventilu
-130tis. - sám - nová cívka, svíčky
---metoda pedál+brzda chyby
chyba zapalování
30000
30100
30200
30300
30400
P0335-snímač otáček klikovky. (info od dennyho)
P0314-vynechání jiskry. (info od dennyho)
---diagnostika
v německu (mám to nejblíž) - prý to má málo benzínu jestli jsem to dobře pochopil (a dobře si to pamatuju)
---návrh řešení
palivový filtr? asi se nikdy neměnil
lambda sonda?
EGR je podle mě čisté (bylo nedávno čistěno a pohledem je čisté)
---co jsem zkusil
vyměnit cívku (org. Delphi) - lehké zlepšení
vyměnit svíčky (Beru uxt1, 4hrotové) - lehké zlepšení
VIF aditivum - lehké zlepšení
o mě
řidičák mám rok a něco, astra je moje první auto, takže zkušenosti zatím nabírám
Děkuji všem, kteří tady přispívají, už jste mi moc pomohli.
jaký je váš názor?
Z16XEP, 2005 77kw, caravan, benzín 1.6 16v, aktuálně 130tis. km
koupeno 11/2013 108tis. km
(nemohu najít, kam zadat údaje o autě do profilu)
----problém
-většinou po delší jízdě x10km po sešlápnutí plynu najednou, skokově přestane částečně fungovat jeden válec (motor se klepe, nemá výkon, výfuk střílí), jednou vypadl úplně (druhý den ráno ok) - a to chvíli vydrží, někdy po opětovném nastartování dobré, někdy přetrvává a postupně vymizí
-ještě jsem si všiml, že po nastartování 1200 otáček na volnoběh po chvíli klesne na tradičních 900
-když to zlobí tak nelze zapnout tempomat (takže asi nouzový režim motoru), pak zase začne fungovat
---historie auta
-120tis.? komplet nová spojka
-125tis. baterie - VARTA silver dynamic
-126tis. - servis - žralo to olej (a to dost - litr), po otevření motoru zjištěno že už je motor dělaný (asi při 90tis. - vybroušení + větší písty) a kroužky na pístech mají originální velikost (ne +1) > takže výměna kroužků + dále:
výměna oleje včetně filtru
rozvody
přetěsnění motoru (těsnění pod hlavu, na ventily, kroužky na písty)
vyčištění EGR ventilu
-130tis. - sám - nová cívka, svíčky
---metoda pedál+brzda chyby
chyba zapalování
30000
30100
30200
30300
30400
P0335-snímač otáček klikovky. (info od dennyho)
P0314-vynechání jiskry. (info od dennyho)
---diagnostika
v německu (mám to nejblíž) - prý to má málo benzínu jestli jsem to dobře pochopil (a dobře si to pamatuju)
---návrh řešení
palivový filtr? asi se nikdy neměnil
lambda sonda?
EGR je podle mě čisté (bylo nedávno čistěno a pohledem je čisté)
---co jsem zkusil
vyměnit cívku (org. Delphi) - lehké zlepšení
vyměnit svíčky (Beru uxt1, 4hrotové) - lehké zlepšení
VIF aditivum - lehké zlepšení
o mě
řidičák mám rok a něco, astra je moje první auto, takže zkušenosti zatím nabírám
Děkuji všem, kteří tady přispívají, už jste mi moc pomohli.
jaký je váš názor?