Stránka 1 z 1
přehřatý motor 1.6 77kW
Napsal: 17 dub 2013, 11:49
od jindra07
Tak mám auto chvíli a už se ho povedlo uvařit. Zastavil jsem dnes u garaže a náhle pára . Je divné že žadná signalizace na budíkách . Otázka kde je kontrolka a zda vůbec funguje . Je mi z podivem že víčko nahoře jako by nebylo utaženo . Teď je otázka zda kdyby to tak bylo byla by to možná příčina . A pak mě zaráží že neběžela sahara na chladiči nevíte někdo jak jí přezkoušet a kde je pro ní čidlo na chladiči , relé či pojistka . Vím že toho chci moc ale už jsem z toho auta vyřízený a to to mám chvíli. Pka mě ještě zaráží proč píšou že termostat otevírá až při 105 C a tak ho i prodavají když jsem koukal do katalogu . A poslední věc co by mě zajímala , když zmáčknu dlouze tlačítko seting a dostanu se do systéme a listuji tak se na jedné pozici objeví V to beru jako rychlost a sedí to a T kde je jaká si teplota otázka zda vody či oleje pokud vody tak než se to uvařilo teplota kolem 98 C při stání i 100 . Myslím že za uvaření může sahara u chladiče ale jak jí zkusit a kdy má začít nevím . Díky všem za případné rady
Re: přehřatý motor 1.6 77kW
Napsal: 17 dub 2013, 12:01
od ladik99
Zdarec,mám stejný motor jako ty a teplota se mi pohybuje mezi 95-100 stupni,když to sleduji pomocí MKJ.
Nikdy se mi nic neuvařilo,ale pravda je,že jsem se chtěl taky zeptat jestli je ta teplota správně.
Jinak ve skrytém menu je to Coolant a je to teplota chladící kapaliny.
Pak ještě záleží co máš za displej,pokud GID,tak se podívej sem:
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewto ... d+displeje
Re: přehřatý motor 1.6 77kW
Napsal: 17 dub 2013, 12:01
od Pavel007
Co jsem se dočetl, tak ten termostat, co spíná kolem 105 stupňů, je prej normální.
Možná ta pára je důsledkem toho nedotažení víčka-voda, když je pod tlakem, tak se vaří až nad 100 stupňů,
pokud jsi neměl natlakovaný systém, je možný, že to začalo vařit-asi bych začal kontrolou víčka...
Re: přehřatý motor 1.6 77kW
Napsal: 17 dub 2013, 12:47
od jindra07
Zatím chlapy díky ted jeětě jak vyzkoušet ventilátor a kontrolku zda funguje
Re: přehřatý motor 1.6 77kW
Napsal: 17 dub 2013, 13:32
od irmscher
zvednou haobnu,nastartovat a čekat dle coolant,až teplota doleze na zminovanou teplotu,pak uslyšíš nebo uvidíš,zda ti sepnou ventilátory
Re: přehřatý motor 1.6 77kW
Napsal: 17 dub 2013, 14:38
od Stan.
Tento termostat otevírá termicky na volnoběh až střední výkon při 105°C, při středním až maximálním výkonu otevírá elektricky při 90°C. Proto je někdy při jízdě teplota okolo 105°- nebo 90°C. Ventilátor pak spíná okolo 110-115°C. Dle popisu Puebla při jízdě do kopců (Alpy) se teplota i na plný výkon dostala přes 105°C a okolo 110°C pak sepnul ventilátor. Pravděpodobně Ti uvaření udělalo špatně zavřené víčko, když se nerozsvítila kontrolka přehřátí ani nesepnul ventilátor.
Re: přehřatý motor 1.6 77kW
Napsal: 17 dub 2013, 15:03
od baboon
Teplota 90-100 je v podstatě provozní a při stání se může ještě zvednout (při pomalém popojíždění v koloně na motorce to jde i ke 120°), fígl je v tom, že je to pod tlakem a tudíž je bod varu kapaliny více, než 100°. Pokud bylo nedotažené víčko, nebo třeba žvejknuté nebo nějak poškozené těsnění v něm, tak to byla určitě příčina problému! A sahara by skutečně měla spínat až když to vyleze výše - ideální na vyzkoušení je horko a popojíždění v koloně